Announcement

Collapse
No announcement yet.

Merker på råde, hva har skjedd??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Merker på råde, hva har skjedd??

    Spratt opp rb'n her idag, tenkte det var på tide med en liten inspeksjon etter 20 ltr Møtte en meget oppskrapa råde under der gitt, hva kan ha skapt disse merkene? Jeg pleier og være nøye med luftfilter osv så tviler på at den har dratt inn noe drit! Slurva litt med afterrunoil har jeg dog gjort, og det syns jo inni der. Setupet ser forøvrig helt strøkent ut, ser fortsatt at sylinderen har vært hona. Det er imponerene etter 20 ltr Click image for larger version

Name:	DSC00011.jpg
Views:	1
Size:	60.1 KB
ID:	787978

  • #2
    Du vil se merker på baklokket også. Råden "subber" inntil baklokket. Men bytt lager nå før det er for sent. Ser rust inni der
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      Ja så at det var merker der. Så det er helt normalt at det skal være sånn? Når jeg tenker meg om så var det sånn på en sirio motor jeg hadde også, men den dro inn møkk så tenkte det var derfor.. Ja tenkte jeg skulle ta et lagerbytte på den, det trengs nok. Var bittelitt slakk i råden også, så bør vel bytte den også når jeg først er igang.

      Comment


      • #4
        Er vanlig med litt merker ja. Men det kan tyde på veivtapp/rådeslakk.
        Er veivtappen slitt(blitt oval) så ikke gjør noe. Den er såpass dyr at da kan du like greit bare kjøre motoren som den er til den er ferdig. Svakeste punktet på RB/Nova motorer. Er tappen helt fin, så er rådebytte og lagerbytte en grei måte å få ut noen liter til av motoren.

        Er det RB C6 du har? Bruk råde fra Novarossi Plus 4. Den er lik RB sin, men koster en brøkdel . Hvis ikke du har C6 så sjekk varenummer med C6 og er det likt så passer altså nova råden.
        Kjøp lager fra TKO. Keramiske til en rimelig penge. ca 350,- for begge lagre sendt i posten.
        TEAM ELEFUN

        Comment


        • #5
          Var litt slakk i råden, har ikke demontert alt enda så vet ikke om det er i tappen eller råden. Time will sjåw.. Er en ws9, skal se på det hvis det ikke er veivtappen som takker for seg, takk for tipset

          Lagere til denne motoren er et kapittel for seg serru, frontlageret er 7 x 19 x 6, det har de jo overalt. Baklageret derimot er sært - 13 x 25,4 x 6 mm .. Og det har jeg ikke funnet noen andre enn rb som lager, har sendt mail til flere av de "store" lagersjappene, bla TKO.

          Tenkte jeg skulle sette i keramiske når jeg først bytta, men keramisk lager i den størrelsen har jeg ikke funnet

          EDIT: Råden fra +4 passer, men den koster ganske nøyaktig det samme som rb sin
          Last edited by Mats Mordal; 27 June 2010, 22:59.

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X