Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hsn & lsn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hsn & lsn

    hei...
    Sikkert et j...a teit spørsmål dette her..
    men hvordan stiller man inn hsn og lsn på en nova +4??

    tok min tilbake til "fabrikkoppsett" men får den liksom ikke helt til å gå skikkelig.

    hjelp??
    € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
    € Team Sjølsponsa2012 €

  • #2
    ikke noe fasit for din motor,men gjelder skjennerelt...

    lsn = kjør motoren opp til arbeidtemp og kvel motoren via fuelslangen.
    motoren vil da (mest sansynlig øke ganske mye i turtall før den stopper.= skru inn(gi mindre fuel)til lsn.
    motoren skal bare ha en kort økning i turtall( 1-2sec) før den stopper. denne metoden finner du også på youtube(søk på lsn)

    dør motoren uten økning av turtall ved struping av fuelslangen så har motoren for lite og du må gi mer(ut) på lsn.

    hsn:

    start med rikelig blanding å gi mindre å mindre,motoren "sperrer" ved for lite fuel,når du har kommet til det punktet hvor motoren går som best på høyere turtall så justerer du hsn nåla 1/8del tilbake for å safe. sjekk at du ser røyk fra potta under full gass gjennom hele turtallet. en tempgun er jo også lurt å ha....blir det veldig varmt 125grader+ er du for lean eller så har du for varm plugg...

    motoren jeg kjører er en sirio 21 bx sti og den går absolutt best ved 120grader,men jeg safer litt å holder meg helst rundt 100-115grader.går mer enn sinnsykt alikevel...

    lykke til

    Comment


    • #3
      takk for svar..

      då e d bare å venta på oppholdsvær å reise å prøve..
      € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
      € Team Sjølsponsa2012 €

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X