Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanskelig å starte, og blir veldig varm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vanskelig å starte, og blir veldig varm.

    Heisann.
    Har nå hatt bilen min i ca et halvt år, hatt mye styr og mye morro. Er en nanda bd8, kjøpt ny med standard .21 motor.

    Har i senere tid fått tempratursensor på bilen og ser at den ofte ligger mellom 100 og 135 grader.
    Men stiller jeg den ned blir den fryktelig treg.

    Og i dag fikk jeg nesten ikke start på den, stilte den fet så den ikke skulle bli så varm, så det kom mye røyk ved pådrag, og ikke så høyt turtall. Så ble den varm (120) men var litt grumsete i bunn, så stoppet den.

    Nå starter den ikke igjen.
    Pluggen gløder med virker som den bare gløder litt lengre inne i pluggen.

    Hva er galt?

  • #2
    pluggen er iallefall gåen... og denne har fått stor slitasje pga høy temp vil jeg tro.... Ville byttet stempel og sylinder i denne motoren og sjekket den for lekasje... høres ut som om det er en luft lekasje en plass i systemet ditt.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Sliter med at potta ikke er helt tett til tider, kan det være feilen, i kombinasjon med pluggen?
      Ny sylinder og stempel er vel ikke så aktuelt på en rtr av billigste sort?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Cervin View Post
        Sliter med at potta ikke er helt tett til tider, kan det være feilen, i kombinasjon med pluggen?
        Ny sylinder og stempel er vel ikke så aktuelt på en rtr av billigste sort?


        Jeg ville prøvd med en ny kansje litt kaldere plugg, og bytt pluggen med jevne mellomrom.
        Plugger er forbruksvare. Dårlig plugg er veldig ofte årsak til startproblemer.

        Husk også at noen motorer går gjerne litt varmere enn andre.
        Så lenge den ikke går over 130 for ofte, og at du alltid har litt røyk ut av potta ved kjøring så skal ikke det være noe stort problem.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X