Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilen stopper når jeg tar ut gløderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilen stopper når jeg tar ut gløderen

    Heisann!

    Har tatt frem bilene mine etter de har stått en stund, og klarte tilslutt å få ut den gamle drivstoffet og inn med det nye, men jeg har et problem.
    Jeg klarer fint å starte bilen med startboks, men med en gang jeg tar ut gløderen stopper den. Har nå prøvd 2 forskjellige plugger oppi, men forsatt ingenting. Har prøvd å skrudd på den tomgangsnålen da jeg synes den gikk litt for fort på tomgang, men det hjalp ikke.

    Hva er det som er gale? Hvorfor må jeg ha i gløderen for at bilen skal gå?
    Han varer kanskje 1-2 sekunder før den dør.

    Det kommer ut fin hvit røyk fra pipen, ikke blå.
    Og jeg tok ut av pluggen og tok den i gløderen for å se om den glødet, og det gjorde den fint.

    Så kan noen hjelpe meg?

    EDIT: er forresten en 1/8 Nanda Swift II RTR bil..

    Tusen takk for alle svar.
    Last edited by O.S; 3 September 2011, 16:31.
    Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
    & Spektrum DX2S

  • #2
    Originally posted by O.S View Post
    Heisann!

    Har tatt frem bilene mine etter de har stått en stund, og klarte tilslutt å få ut den gamle drivstoffet og inn med det nye, men jeg har et problem.
    Jeg klarer fint å starte bilen med startboks, men med en gang jeg tar ut gløderen stopper den. Har nå prøvd 2 forskjellige plugger oppi, men forsatt ingenting. Har prøvd å skrudd på den tomgangsnålen da jeg synes den gikk litt for fort på tomgang, men det hjalp ikke.

    Hva er det som er gale? Hvorfor må jeg ha i gløderen for at bilen skal gå?
    Han varer kanskje 1-2 sekunder før den dør.

    Det kommer ut fin hvit røyk fra pipen, ikke blå.
    Og jeg tok ut av pluggen og tok den i gløderen for å se om den glødet, og det gjorde den fint.

    Så kan noen hjelpe meg?

    EDIT: er forresten en 1/8 Nanda Swift II RTR bil..

    Tusen takk for alle svar.
    Prøv og juster LSN litt magrere... ca 5 min om gangen... Er det også ny fuel ? Gammel fuel mister virkning over tid...
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Hm.. ja okay. er LSN den på andre siden av HSN?
      Og 5 min? Hva betyr det?

      Ny fuel, nja, den har stått en stund da...

      EDIT: og magrere, det var vel mindre fuel, altså skru inn?
      Last edited by O.S; 3 September 2011, 17:49.
      Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
      & Spektrum DX2S

      Comment


      • #4
        Originally posted by O.S View Post
        Hm.. ja okay. er LSN den på andre siden av HSN?
        Og 5 min? Hva betyr det?

        Ny fuel, nja, den har stått en stund da...

        EDIT: og magrere, det var vel mindre fuel, altså skru inn?
        5 min er og justere 5 klokkemin inn om gangen, Vist du tenker at en runde er 60 min, Så er 5 min 1/12 om gangen. Kan vell også si 1 time om gangen :P

        Righty tighty, Lefty loosy Så høyre er stramming = inn.. Fuel bør ikke være gammel... hvor gammel er det snakk om ? Og hvor har den vert lagret ?
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Ah, jeg prøvde litt nå. Justerte den og tomgangen og fikk den til å gå uten gløderen. Etter noen minutter fikk jeg til og kjøre den i sånn 10 sekunder så stoppet den og jeg prøvde å starte igjen. Jeg kjørte og det kom veldig mye røyk ut, og nå vil den ikke starte lengre

          Hm lagret, rundt 1 år i en sånn plastflaske...
          Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
          & Spektrum DX2S

          Comment


          • #6
            Originally posted by O.S View Post
            Ah, jeg prøvde litt nå. Justerte den og tomgangen og fikk den til å gå uten gløderen. Etter noen minutter fikk jeg til og kjøre den i sånn 10 sekunder så stoppet den og jeg prøvde å starte igjen. Jeg kjørte og det kom veldig mye røyk ut, og nå vil den ikke starte lengre

            Hm lagret, rundt 1 år i en sånn plastflaske...
            Bytt fuel du... og ta det derfra
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              Jupp, ny fersk nitro fikser nok biffen skal du se.
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #8
                Tror dere virkelig at det hjelper?

                Jeg har en uåpnet 5 liters kanne som jeg kan ta på?
                Men har dere noen tips til å få gjennom Bensinen? Jeg pleier å blåse i slangen slik at Bensinen kommer fram, men det er ikke alltid det går, og da stappet jeg i gløderen og fyrer den oppå startboksen og holder gløderen nede helt til den starter, går det greit?
                Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
                & Spektrum DX2S

                Comment


                • #9
                  u-åpnet eller åpnet er egentlig ikke så viktig, det som er viktig er ar den ikke er gammal
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by O.S View Post
                    Tror dere virkelig at det hjelper?

                    Jeg har en uåpnet 5 liters kanne som jeg kan ta på?
                    Men har dere noen tips til å få gjennom Bensinen? Jeg pleier å blåse i slangen slik at Bensinen kommer fram, men det er ikke alltid det går, og da stappet jeg i gløderen og fyrer den oppå startboksen og holder gløderen nede helt til den starter, går det greit?
                    Du sier at du ikke får fuel inn i motoren ?? Ikke rart den ikke vil starte i så tilfelle :P
                    Åpne gassen en smule... prøv deretter og blås litt og se om den tar imot fuel da... Vist det funker så KAN det enten være litt tett i dysene... eller så kan du ha litt feil justeringer :P
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #11
                      Fuelen kan stå en god stund, eg brukte 2.5 år gammel åpnet MRF fuel på slutten av 2010 : ) knirkefritt. stått i kald bod hele veien...

                      får du ikke fuel så holder du for pipen ett sekund eller to. da får du fuel inn til motor : )

                      eg kan hjelpe deg med å stille motoren, no problem
                      egentlig veldig vanskelig å hjelpe over nettet.

                      sikkert skrudd deg bort på nålene på bilen.

                      sikkert litt gammel gugg i fuel slangen også.

                      gi en lyd om du vil ha litt hjelp.
                      Thomas
                      Thomas Michelsen 90477788
                      Kyosho Mp9 TKI 2
                      Team Michaelfox BOMBK

                      Comment


                      • #12
                        Hmm..

                        Jeg skiftet fuel. Bruker denne:

                        Click image for larger version

Name:	DSC_1651.jpg
Views:	1
Size:	39.1 KB
ID:	774497

                        Jeg fikk inn bensin og stilte med LSN og tomgangen. Jeg hadde problemer i dag også, og etter hvert som jeg hadde stilt på LSP BEGGE veier for å teste hva som var riktig vei, så ble den bare dårligere tilslutt.

                        Jeg holder på å laste opp en youtube video hvor jeg prøver å få start på bilen (mitt youtube navn er RCsimen så skjekk den kanalen om rundt 2 timer)..

                        Kan ikke være noe gugg i slangen, har startet og latt den gå så mye i går på tomgang så lenge som mulig igår som det gikk an..

                        Men Thomas, hvor bor du da? Jeg bor i Bergen. Hadde vært greit med hjelp ja
                        Last edited by O.S; 4 September 2011, 15:59.
                        Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
                        & Spektrum DX2S

                        Comment


                        • #13
                          De to pluggene du nevner, er de nye? Selv om de gløder så betyr ikke det en dritt. Kjøp en ny.
                          Hvis motoren går greit på tomgang med gløderen i og stopper når du tar den av, så er enten pluggen av en for kald type eller gåen.
                          Er det til Nanda bilen så kjøp en O.S. #8. Den funker i all slags vær.

                          Du la jo akkurat inn en svær tråd om tips til nitromotorer, hvorfor bruker du ikke ditt eget tips? F.eks IKKE skru på nålene hvis bilen ikke vil starte, da er det gjerne noe annet galt siden den sveiv fint sist gang den ble brukt
                          TEAM ELEFUN

                          Comment


                          • #14
                            Nye og nye, den ene jeg prøvde er "som ny", såh..

                            Ja, de O.S pluggene fungerer ganske bra.

                            Svær tråd? Hvor?

                            Men nå har jeg lastet opp en video når jeg prøver å starte, ja den ble litt lang men tenkte å gi dere så mye som mulig :P



                            (merk at dette her var etter jeg skrudde frem og tilbake på LSN for å få den til å gå bedre, men som sagt så ble den ikke bedre uansett hvilken vei jeg stilte på LSN..)
                            Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
                            & Spektrum DX2S

                            Comment


                            • #15
                              Eg ser fargen på fuelen i tanken, men ser den ikke igjen i slangen til gasseren.....
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X