Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen spm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen spm?

    Hei.noen spm som jeg håper noen gidder og svare på

    Nr

    1-Jeg skal ha ny plugg pga jeg syns stemple begynner og bli sotette eller en antydning til en svart ring på stemple,bilen er bare kjørt 7 tanker tilsammen,er denne ringen på stemple farlig.

    2-hvilkem plugg skal jeg bruke,har en HS 21 motor men finner ikke åsen plugg jeg skal bruke,er ganske ny innen nitro igjen etter en pause på 10 år er det vel

    3-Når jeg starter bilen går tomgangen greit,kjører jeg med bilen og slipper gasse så går ikke turtalle ned med en gang ned,den ruser seg litt men etterhvert så går turtalle ned til normalt,kan dette skylde LSN?

    Hadde vært supert om noen hadde gidde og svart meg på dette da jeg har hatt uflax på mange andre tråder som er ubesvart.
    Last edited by oz_racing; 18 January 2012, 23:44.

  • #2
    Kjører en liten bump på denne

    Comment


    • #3
      Pkt 2 = ?

      Pkt 1 &2 = Motoren går antageligvis magert på bunn, skru ut LSN, du må akseptere at den får litt mindre punch, men slutter å jage på tomgang.
      Tor Arne Nicolaisen GMBK

      Lei av å knuse motstandere!

      Comment


      • #4
        Du mente punkt nr 1 og 2? vis du gjorde det så kjører jeg så ganske fet blanding enda men den begynner og kommer seg jo mer jeg justerer HSN,men liker ikke den såkalte svarte ringe som er en liten antyding til på stemple men kanskje det skal være slik.

        Da skal jeg prøve og justere LSN ut,men mener du att jeg skal gi den mer nitro(Rikere)

        Comment


        • #5
          Da justerte jeg LSN ut(rikere) og bilen ble bedre,må bare fin justere LSN og HSN,den holder seg litt på turtall etter jeg slipper gassen men bare 1 sec eller mindre,har ikke lyst til gjøre den mere rikere nå for det drypper nitro ut av potta når den står stille,HSN må jg justere litt mer på,ved kjøring så ligger tempen på maks 110 grader ved litt hardkjøring men kanskje jeg safer den der jeg,på tomgang så ligger mellom 78 og 86 grader og når jeg blokkerer fuel slange så øker den på på turtall og dør ut etter 5 sec så jeg er i nærheten.

          Comment


          • #6
            Hei,skulle kjøre litt nitro bil og tune den litt bedre inn,det første jeg lurer på er om litt over 90 grader på tomgang er for mye eller for lite?

            Måtte skifte plugg idag pga den jeg hadde var blitt sotette pga jeg har kjørt den rikt med fuel når jeg kjørte den inn,bilen sang litt bedre,kjøpte R4 plugg siden det sto det på den gammle pluggen så håper jeg ikke har gjort noe galt.

            Sliter litt enda att bilen holder seg litt på turtall etter jeg slipper gassen,sliter også med att det er mye skom og bobbler i fuel slangen så den hoster og harker når det blir veldig mye falsk luft i slangen.Og den slangen fra eksosen og opp til fuel lokke,der ser det ut som den spytter opp forbrent fuel?

            Håper noen svarer på dette,like før jeg sette bilen på hylla.

            Comment


            • #7
              Ta bilen med til Skottfoss ikveld, så skal jeg justere for deg.

              tan
              Tor Arne Nicolaisen GMBK

              Lei av å knuse motstandere!

              Comment


              • #8
                Detter høre Kjempe bra ut mulig du kunne sendt meg ditt mobil nr på PM pga jeg tenkte på adresse osv?

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X