Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klutsjmontering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by michaelfox View Post
    Når motoren ikke går som den skal lengre kan du jo bare kjøpe en ny ikke sant? Har ikke eg råd til iallefall...
    Ja er ikke noe stor overkommelighet egentlig.

    Originally posted by michaelfox View Post
    Meg og Ole gir deg bare gode råd.
    Setter pris på det.

    Originally posted by michaelfox View Post
    For å si det sånn, det er mange tidlige morninger når man kjører løp ( vet ikke om du skal dette) og da er tempen godt under 20 grader...
    I det tilfellet ser jeg for meg at jeg også hadde forvarmet hvilken som helst motor godt, da skal du jo presse den hardt og forberede den for konkurranse. Mitt behov med denne motoren er pusling og litt bashing slik at jeg får lært meg litt mer om nitro. Mener ikke å kverrulere. I deres kretser er sikkert også forvarmingen langt viktigere iht. høyere effektivitet hele tiden.

    En dieselmotor har f.eks. lite overskuddsvarme og har gjerne en motorvarmer som hjelper den raskt opp i dirftstemp på 90 grader. Kommer til å tolke nitroen litt sånn i begynnelsen. Hvis den er kaldere enn romtemp, skal gi høy ytelse snarest, eller bare sliter med å holde temp pga. kuldevær så skal jeg selvfølgelig assistere den etter beste evne for at den skal gå bra.

    Jeg er helt ny på nitro men har gode kunnskaper om forbrenningsmotorer generelt og det opprinnelige spørsmålet var egentlig bare om det var naturlig at nye motorer skal være såpass stramme som den var - og det har jeg fått svar på nå sammen med bonustips, takker for det.

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X