Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor kvelles når prøver å kjøre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor kvelles når prøver å kjøre

    HAR EN HPI BULLET

    Var ute å kjørte hær om dagen var borti et skikkelig vann hull fikk start problemer og den vil ikke gå fram eller bak den kvelles om jeg prøver
    så jeg lurer på hva jeg kan gjøre med feilen

  • #2
    Har du sjekket om du har fått vann i luftfilteret? Det er KRISE om du drar vann inn i motoren, så sjekk dette først. Ting ruster styggfort inni en nitromotor, så ta av luftfilter og tørk dette skikkelig hvis det vann i det (husk også å sette det inn med olje). Hvis du tror du kan ha fått vann i motoren så skyll grundig gjennom den med fuel, og start den opp igjen etterpå. Det beste er egentlig å demontere motoren for å få renset alt skikkelig, siden det er veldig fort å dra inn sand sammen med vannet.
    Ole Christian Solli
    www.gmbk.no

    Comment


    • #3
      [QUOTE=ROAD;497538]HAR EN HPI BULLET

      Var ute å kjørte hær om dagen var borti et skikkelig vann hull fikk start problemer og den vil ikke gå fram eller bak den kvelles om jeg prøver
      så jeg lurer på hva jeg kan gjøre med feilen[/QUOT



      HEI
      hadde ikke satt luftfilteret på så jeg kjørte uten filter kan noenting ta skadde av det er det noen som vet dette.

      Hei
      så det er ikke noenting med filteret alså siden jeg ikke hadde det på men jeg har prøvd å ta av luftskjøleribba men den satt som smurt så det gikk ikke er det noen som har prøvd andre verktøy gikk det bedre en bare umbrako å ta det løst med skrewdriver umbrako kansje !
      skulle ha rensett motoren så det er derfor jeg gjerne skulle ha plukket av luftskjøleribba å andre deler.

      er det noenting som kan ha røket så får jeg jo ikke heller skiftet det det er jo synd


      prøvde å ta den av på nytt det gikk fint

      har hatt start etter på men den går bare framover når jeg prøver å gi gass bakover så gir den jo ikke gass bakover så den enda gass pedalene går som før skal tro om det ligger i sender eller motor er ikke sikker hær kan noen hjelpe meg om det skulle være noen som vet dette hva problemet er.
      Last edited by ROAD; 4 March 2012, 05:46.

      Comment


      • #4
        Si meg, hva slags funksjon tror du et luftfilter har?
        Ole Christian Solli
        www.gmbk.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by ROAD View Post
          hadde ikke satt luftfilteret på så jeg kjørte uten filter kan noenting ta skadde av det er det noen som vet dette.
          Beklager, måtte bare:


          ............................................______ __
          ....................................,.-‘”...................``~.,
          .............................,.-”...................................“-.,
          .........................,/...............................................”:,
          .....................,?........................... ...........................\,
          .................../.................................................. .........,}
          ................./.................................................. ....,:`^`..}
          .............../.................................................. .,:”........./
          ..............?.....__............................ .............:`.........../
          ............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../
          .........../(_....”~,_........“~,_....................,:`..... ..._/
          ..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}
          ...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../
          ...,,,___.\`~,......“~.,....................`..... }............../
          ............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”
          ............/.`~,......`-...............................\....../\
          .............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__
          ,,_..........}.>-._\...................................|........... ...`=~-,
          .....`=~-,_\_......`\,.................................\
          ...................`=~-,,.\,...............................\
          ................................`:,,.............. .............`\..............__
          .....................................`=-,...................,%`>--==``
          ........................................_\........ ..._,-%.......`\
          ...................................,<`.._|_,-&``................`\

          Comment


          • #6
            Å kjøre uten luftfilter er som å snorkle uten snorkel, går ikke bra så lenge...........

            Comment


            • #7
              Ikkje bra... håper du lærer hva er luftfilter gjør før du kjøper deg en 1:1 bil, da blir det skikkelig dyrt
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X