Announcement

Collapse
No announcement yet.

5.9 motor problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 5.9 motor problemer

    Hei

    har nå endelig fått meg en Savage xl,men har problemer at den blir for varm. Har bare kjørt 2 tanker på tomgang,ble også da for varm,måtte gi den så mye fuel at den dødde. Var masse olje på gulvet så den fikk nok. Tornado 25 fuel.
    Har nå bestillt Rapicon 25 fuel.
    Bestemt meg for og forsegle,trenger tips om middel(tenkte pakningsilicon som tåler 350 må da holde)og om dere tror det er løsningen!? Og hvorfor må man ha tillatelse til og kjøpe fuel Er dette noe som kan ordnes på mail med politiet eller må man virkelig ta fri og møte opp?

    På forhånd takk for svar

  • #2
    Hvor varm blir den når du måler temperaturen på pluggen? Hva er det du skal forsegle? Er dette en gammel motor som lekker, så kan jo det være en årsak til at den blir varm. Som sluttbruker trenger du ingen tillatelse til å kjøpe fuel.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Målte mellom 110 til 133 på tomgang under innkjøring.Så bare det var et skjema når jeg skulle bestille ifra elefun.Bilen er helt ny

      Comment


      • #4
        110 er ikke så veldig høy temperatur det. Ved innkjøring bør temperaturen ligge der for at metallet utvider seg nok til at stempelet kan bevege seg uten å skape unødvendig slitasje i sylinderforingen. Noen fuelmotorer er så trange når de er nye at de må forvarmes til 60-80 grader for i det hele tatt å få start på de, og det er ikke unormalt å dekke til kjøleribba for å holde temperaturen oppe under innkjlring. Jeg veit ikke hvilken driftstemperatur som er normalt for en motor på den størrelsen, men for mindre motorer (2,1-3,5) er det normal driftstemperatur.

        Hva er det du tenker å forsegle?

        Ser de har endret litt på reglene for fuel med mindre enn 10% olje ja, så nå må man skaffe seg rekvisisjon hvert år om man ikke går for fuel med høyere oljeinnhold.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Tenkte og forsegle rundt rotostart og forgasseren da jeg har hørt at det kan være lurt

          Comment


          • #6
            En ny motor bør vel ha såpass inntakte pakninger at det ikke bør være noe behov for det.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #7
              at den ligger opp mot 130 grader er ikke unormalt, tornado fuelen skal også være bra.
              bruke selv den fulen på mine savager når jeg dreiv med fuel biler, trenker ikke åpne noe på motoren for og forsegle noen ting.

              bare styr unna jero fulen til hobbymann.
              Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
              www.rc-utstyr.no

              Comment


              • #8
                Har skjønt at Jeroboam ikke er noe og satse på Bytter til Rapicon bare politiet i Drammen kunne fått ut fingeren. Blir for dyrt med den prisen som er på Tornado(380 for 2.5 l) Har jo gått 5 liter bare i romjula når været også bra som nå B-)

                Comment


                • #9
                  Dem på lierskogen selger Byron fuel det er også en bra fuel.
                  Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                  www.rc-utstyr.no

                  Comment


                  • #10
                    Vet du om de har 25% Hadde bare 20 når jeg var der

                    Comment


                    • #11
                      om du kjører 20% eller 25% tviler jeg på at du vil merke noe forskjell.
                      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                      www.rc-utstyr.no

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X