Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke nitrobil til å gå - evighetsprosjekt..? Søppel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får ikke nitrobil til å gå - evighetsprosjekt..? Søppel?

    Har ingen erfaring med nitro og ble på et vis "lurt" til å kjøpe en bil i 2010. Den har knapt vært brukt og eieren sa han ikke kunne noe om nitromotorer, og at dette ikke var noe for ham. Han hadde gitt opp å få det til selv. Skjønte vel fort at det måtte være noe galt, men tenkte å få det til. Det er en CEN Matrix TR Arena, og jeg skrev en tråd om den i 2010: http://www.radiostyrt.no/showthread....ag-(-28-nitro)

    Kjøpte nytt fuel, fikk med meg en som iallfall hadde kjørt nitro før, men no luck. Får starta bilen, men med en gang en gir pådrag dør den. Føler jeg har prøvd "alt". Så ble den liggende fem år i en kasse på loftet på grunn av tidsmangel, flytting, huskjøp og så videre.

    Noen her som bor i Rogaland (Sandnes) som har skikkelig peiling og kunne tenkt seg å ta en titt? Den går snart i søpla...

    Finner ikke kit for elektrokonvertering heller.

  • #2
    [hei. Har du manualen? Høres ut som den er for mager. Altså for tight skrudd til. Finn motor manualen og sett blander tilbake til standard. Tomgang skal være ca 1 mm åpning ser det når du tar av filteret. Nye med. Cold gløde plugg er å anbefale. Kjører litt rikt med en gang så kan du skru den til. Anbefaler å bruke temp måler når du kommer så langt. Lykke til

    QUOTE=grr;547552]Har ingen erfaring med nitro og ble på et vis "lurt" til å kjøpe en bil i 2010. Den har knapt vært brukt og eieren sa han ikke kunne noe om nitromotorer, og at dette ikke var noe for ham. Han hadde gitt opp å få det til selv. Skjønte vel fort at det måtte være noe galt, men tenkte å få det til. Det er en CEN Matrix TR Arena, og jeg skrev en tråd om den i 2010: http://www.radiostyrt.no/showthread....ag-(-28-nitro)

    Kjøpte nytt fuel, fikk med meg en som iallfall hadde kjørt nitro før, men no luck. Får starta bilen, men med en gang en gir pådrag dør den. Føler jeg har prøvd "alt". Så ble den liggende fem år i en kasse på loftet på grunn av tidsmangel, flytting, huskjøp og så videre.

    Noen her som bor i Rogaland (Sandnes) som har skikkelig peiling og kunne tenkt seg å ta en titt? Den går snart i søpla...

    Finner ikke kit for elektrokonvertering heller.[/QUOTE]

    Comment


    • #3
      Om det ikke løser seg med den for deg,hva skal du ha for den?
      John Rune Henriksen
      74 Mod.Oppland.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X