Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakken sprakk ???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lakken sprakk ???

I går kveld var jeg endelig ferdig med maskeringen på den nye Rx7'en min !
    Bilen skulle ha svart tak og panser, å grå ''flake'' body! Lakkerte det svarte først, det ble drit bra! Så fjernet jeg maskeringen på resten og lakkerte hele karroset, bynte først slik jeg alltid har gjort med en ''tynn'' first-spray slik at lakken fester seg. Lot det tørke for så å ta ett ''tettere'' lag. Å så når jeg lakkerte det siste laget (fjerde laget eller no) så gikk jeg for å se hvordan det hadde blitt å da hadde den grå lakken sprekt å nå ser Rx7'n min helt j*****g ut !!! Hva skjedde'a ?? Det virker også som at lakken har klart å trenge seg igjennom det svarte noen steder ?? =[
    Nicklas Stubberud 90 modd.
    -->Tamiya TT-01 Toyota AE86 coupe- Nissan 200sx s15 Og en hel haug med andre biler | RC Drift Club Norway

og du har brukt lakk som er beregnet for lexan?
    MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
    TRF-415MSXX
    DEX410

Comment

Selvføgelig =p Rc-car lakk fra Hobbymix på Kløfta !
      Last edited by NIcko; 29 March 2008, 17:17.
      -->Tamiya TT-01 Toyota AE86 coupe- Nissan 200sx s15 Og en hel haug med andre biler | RC Drift Club Norway

Comment

Og de to lakk typene du brukte var av samme produsent/merke? Kanskje en kjemisk reaksjon oppstod mellom de to lakk typene?
        RS4 Evo+ Savage 4.6HO Savage XSS 5.9
        HiTec 40MHz

Comment

Samme type fra samme butik ...
          Er utrolig ergelig, med tanke på at jeg har bestilt det fra japan ... =(

Comment

Dette høres ut som et resultat av litt for lite tålmodighet.
            Det har ikke rukket å tørke mellom hvert lag, kanskje det første var tørt, men så ble det gjerne for kort tid før du la det tredje.
            Gjennomtrengning i den sorte lakken er nok enten fordi at det sorte laget var for tynt, eller tvert i mot for tykt og at det ikke hadde herdet seg.
            Eller at du har hivd på for mye av den andre lakken slik at den har "bløtet opp" de første lagene.
            Jeg har skikkelig peiling på dårlig lakkering, og jeg kjenner meg igjen
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

Comment

vasket du reint karosseriet skikkelig før du begynte.

står det PS og et tall eller står det PC go et tal på boksene du har kjøpt?
              PC 40 f.eks er en farge som kan brukes på lexan PC regner jeg med står for Polycarbonat(Lexan) 40 fortelelr hvilken farge det er.

står det PS40 på boksen så har du kjøpt lakk som skal brukes på plast.

lot du lakk lagene tørke skikkelig før du la på neste lag?

hvor mange lag ed lakk la du før det sprakk
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

Originally posted by Crazy beetle View Post
                vasket du reint karosseriet skikkelig før du begynte.

står det PS og et tall eller står det PC go et tal på boksene du har kjøpt?
                PC 40 f.eks er en farge som kan brukes på lexan PC regner jeg med står for Polycarbonat(Lexan) 40 fortelelr hvilken farge det er.

står det PS40 på boksen så har du kjøpt lakk som skal brukes på plast.

lot du lakk lagene tørke skikkelig før du la på neste lag?

hvor mange lag ed lakk la du før det sprakk
                Rettelse:

PS: Lexan
                TS: Plast

Dette er i hvert fall på Tamiyalakk.

Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

Comment

ja, Tamiya har ps fortegnelse på lexanlakk.

Hvertfall det jeg bruker
                  MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                  TRF-415MSXX
                  DEX410

Comment

Originally posted by casevac View Post
                    Dette høres ut som et resultat av litt for lite tålmodighet.
                    Det har ikke rukket å tørke mellom hvert lag, kanskje det første var tørt, men så ble det gjerne for kort tid før du la det tredje.
                    Gjennomtrengning i den sorte lakken er nok enten fordi at det sorte laget var for tynt, eller tvert i mot for tykt og at det ikke hadde herdet seg.
                    Eller at du har hivd på for mye av den andre lakken slik at den har "bløtet opp" de første lagene.
                    Jeg har skikkelig peiling på dårlig lakkering, og jeg kjenner meg igjen
                    Nå gjorde jeg sånn jeg allitd har gjort, tynnt lag først, lar det tørke, så neste lag, lar det tørke. Å sånn fortsetter jeg til jeg er fornøyd.! sjekka til og med at det var heelt tørt mellom lagene! aldri sett at lakk har blitt sånn før!

Comment

Det som skjer når du legger så mange strøk med sprayboks på bilen din så vil dette reagere å trekke seg sammen til sprekker!! enkelt å greit!

Det hender oxo at du ser at laKKen er tørr utvendig men err våt inni. hvis du har lagt tykke strøk!
                      Last edited by xilian; 30 March 2008, 21:08. Reason: Bruk EDIT!!
                      MCD Rally
                      www.Rc-racing.no

Comment

Denne lakken er piss !
                        Når jeg skulle lakke mitt karosseri, brukte jeg en hel RC car lakk boks og ingenting skjedde :-( .
                        Han på Kyosho i Bergen sa at denne var bedre enn Tamiya lakken..
                        Eneste som var bra med denne lakken var at den tørket etter 2 sek..
                        Kjøp heller Tamiya sin lakk !!!
                        | Tamiya TB Evo 5 MS - TT01 - CC01 - TL01| Kyosho TF-5 Dodge Stratus | Spektrum DX3 | Axial SCX-10 Dingo |
                        sigpic

Comment

Har også dårlig erfaring med den Lakken, Ødelagt 2 karroserier pga denne lakken, mitt råd er STYR UNNA...
                          www.norcc.com

Comment

Originally posted by lukas06 View Post
                            Det som skjer når du legger så mange strøk med sprayboks på bilen din så vil dette reagere å trekke seg sammen til sprekker!! enkelt å greit!

Det hender oxo at du ser at laKKen er tørr utvendig men err våt inni. hvis du har lagt tykke strøk!
                            Nå lakkerte jeg slik jeg alltid har gjort da! Fire lag holder som regel... Siden flere har dårlige erfrainger med denne lakken så er det vell ikke min feil ?? Har jo lakert sån med Tamiya sin lakk flere ganger, men aldre sett noe lignende...

Comment

Originally posted by !Drifter´n! View Post
                              Eneste som var bra med denne lakken var at den tørket etter 2 sek..
                              Kjøp heller Tamiya sin lakk !!!
                              Bra og bra.. Det som skjer er at du får MASSE støv på karossen... Mao. må du vaske karossen mellom hvert strøk.

Møkkalakk sier nå jeg.
                              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                              - NiceShot.no

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X