Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål angående karosseri

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spørsmål angående karosseri

Hei..
    Lurer på om det går an å få tilpasset 200mm karosseri til el-biler som vanligvis bruker 190mm.

Har en TT-01D, men har lyst på et classic us karosseri, altså dette:

Vil dette passe, eller får jeg det til å passe??
    Har leita overralt, men finner ikke et classic us pick-up karosseri. Hvis noen vet av hvor jeg kan finne et slikt i 190mm, så er jo det det beste!

På forhånd, takk for alle svar
    Tamiya TT-01D Nismo Fairlady Carbon .::. SGS Drift Team: Svi Gommi Si'længs .::.

Originally posted by phjott View Post
    Hei..
    Lurer på om det går an å få tilpasset 200mm karosseri til el-biler som vanligvis bruker 190mm.

Har en TT-01D, men har lyst på et classic us karosseri, altså dette:

Vil dette passe, eller får jeg det til å passe??
    Har leita overralt, men finner ikke et classic us pick-up karosseri. Hvis noen vet av hvor jeg kan finne et slikt i 190mm, så er jo det det beste!

På forhånd, takk for alle svar
    du skal nok altids få det til og passe ja
    har et sånt karosseri selv jeg og jeg greide fint og få det til og passe

Andreas
    Andreas Moslet (17)
    -Kjør treigt ligg breit- Kjører 2x Tamiya TT-01/D med LRP 6,5 og novak 8,5 og spektrum DX2/DX3R. traxxas rustler vxl klubb: www.ombk.no

Comment

Karosseriet passer selvsagt, men du må kjøpe felger med MYE offset for at ikke dekkene skal se ut som om de står midt under bilen.
      RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

Så forskjellen er bare at den er 10mm bredere? Hjulbuene osv er plassert på samme plass?
        Uansett så takker jeg for svar, jeg må vel klare å få fiksa dette :P

Når vi snakker MYE offset, hvor mye snakker vi om da? 8mm?
        En ting til, er det noen form for spacere på rc biler? Eller må man bare gå for offset-felger?
        Tamiya TT-01D Nismo Fairlady Carbon .::. SGS Drift Team: Svi Gommi Si'længs .::.

Comment

Det er bare bredden som er forskjellig ja.

Du får spacere ja, men det er begrenset hvor mye du kan space ut hjula pga lengden på akselen som du fester hjulene på.

TT-01 er i utgangspunktet veldig smal (185mm) så du må nok på med 7-8mm ja.
          RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

Takker for svar
            Blir bare mer og mer imponert over behjelpeligheta på dette forumet \(^_^)/

Comment

Det er vel mulig å skaffe lengere akslinger på tt'n. Ilag med dem breie nav spacerne som går i felgen + felger som har innpress fra 6-12mm så er jo noe mulig.
              Gassar til det raser
              Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

Comment

Hvilke aksler som passer da? Er det TG10 aksler det er snakk om?
                Sunnfjord RC Klubb
                ::Tamiya:: TA03R-S | TA01 | FF-01 | TT-01 | TB-02D | Hilux High-Lift | TA03R-S TRF + Taisan body | Pajero

Comment

TT01 med Ferrari Enzo karosseri, har bredere hex'er..
                  Bredden på Enzo'en er 206mm(eller noe..)
                  (http://www.tamiyausa.com/pdf/pl/57737.pdf)
                  Last edited by BugFreak; 29 April 2008, 20:40.
                  Tamiya - enough said..

Comment

Brede hexer får man vel med på de fleste TT01 kit, men min erfaring er at de blir for store for akselen, slik at mutteren til hjulet ikke sitter på skikkelig.
                    Sunnfjord RC Klubb
                    ::Tamiya:: TA03R-S | TA01 | FF-01 | TT-01 | TB-02D | Hilux High-Lift | TA03R-S TRF + Taisan body | Pajero

Comment

derfår skal det være mulig å få noen som er litt lengre
                      Gassar til det raser
                      Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

Comment

Joa, men det hjelper jo fint lite om det er mulig sålenge karen her ikke vet hvilke aksler han evt. må skaffe
                        Sunnfjord RC Klubb

Comment

Her er det noen, men kan henne att disse ikke tåler så mye. blir lett skjeive.

http://www.rcmart.com/catalog/produc...e%20(#STD-50AR) Long Axle 70-75 Drive Shaft Tamiya TT01

Å her er det to vanlige og to litt lengere ser det ut som.

http://www.rcmart.com/catalog/produc...miya%20(#51006) Drive Shaft Set (TT01)

Kombinere med brei hex og felger på 10mm eller mer i innpress så kanskje det blir..
                          Gassar til det raser

Comment

Originally posted by djupevik View Post
                            Brede hexer får man vel med på de fleste TT01 kit, men min erfaring er at de blir for store for akselen, slik at mutteren til hjulet ikke sitter på skikkelig.
                            Siden bilen kommer med bredre hex'er... er nok akslene òg er lengere...
                            Last edited by BugFreak; 30 April 2008, 12:29.
                            Tamiya - enough said..

Comment

har et 200 mm karross som funker fint,bare lag nye hull,så blir det "wide body kit"
                              Tamiya tt-01D-Hiace,MR2,SkyLine R34 og 2xAE86-Losi Desert Truck,Tamiya M-Chassi-Team DriftMix-TRCBK-

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X