Announcement

Collapse
No announcement yet.

For%&#€& maskering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • For%&#€& maskering

    Noen som har vært borti at maskeringa krymper etter 2-3 lag med lakk? åssen man evt kan forhindre det?

    akurat lakkert et nytt karoseri nå, og blei rimelig oppgitt når jeg kommer ut i garasjen og ser at det er lakk flekker på alle ruter:S
    Team Opposite Wonder Racing

  • #2
    Originally posted by Ae 86 View Post
    Noen som har vært borti at maskeringa krymper etter 2-3 lag med lakk? åssen man evt kan forhindre det?

    akurat lakkert et nytt karoseri nå, og blei rimelig oppgitt når jeg kommer ut i garasjen og ser at det er lakk flekker på alle ruter:S
    har nok ikke vert borti det..
    hvilke maskering og lakk du har brukt?
    Sunnfjord RC Klubb
    Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

    Comment


    • #3
      tror han brukt maskering som kommer med karoseriet fra HPI og lakk fra tamyia
      TT-O1---Team Opposite Wonder Racing

      Comment


      • #4
        hmmm..
        har også brukt det.. (kom litt strekk i det også, siden ikke fikk de rett på med en gang)
        men funka som f*** de..(etter mine erfaringer) og jeg bruker mer en 3lag på de også (har vert oppe i ca10 TYNNE lag)

        er også tamiya lakk jeg og bruker,,, tror nok bare du har vert veldig uheldig! (eller gjort dårlig for arbeid) huske å vaske, TØRKE og passe på at kantene og heile greia er godt festet!
        Sunnfjord RC Klubb
        Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

        Comment


        • #5
          HPI sin hvite vindusmaskering er helt på tryne.. Samme problem her. Er kombo av den og PS-lakken som ikke er helt bra.. Tamiya tape eller liquidmask!!
          ..ooOO - Nichlas Kristiansen - 81'mod. ukjent km.st.- OOoo..
          |e-maxx BL|Stampede BL|DF02 BL|2xTC3|2xM03|Micro-T|LamaV3|3xSilverlit|3PK-2.4|
          "So many hobbies, so little time.."

          Comment


          • #6
            Originally posted by Nichlas View Post
            HPI sin hvite vindusmaskering er helt på tryne.. Samme problem her. Er kombo av den og PS-lakken som ikke er helt bra.. Tamiya tape eller liquidmask!!
            har ikke hatt problem med noen av dem jeg=) men den liquidmask`en, hvordan er den å bruke?
            noen måter jeg bør gå fram på? (har 2 flasker stående) tenkte å prøve de på neste deksel,,
            Sunnfjord RC Klubb
            Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

            Comment


            • #7
              brukt tamiya lakk og hpi maskering ja, siste gangen jeg bruker det=/ brukt 2 timer med tynner og q tips nå, blei akseptablet til slutt men.
              Team Opposite Wonder Racing

              Comment


              • #8
                Har brukt Bob Dively på de siste karosseriene jeg har lakkert, og det er nok beste remedie for vanskelige snirkler og krappe kanter.. Ha på et ganske godt og jevnt lag med guffe utover området du skal maskere, og sørg for å legge litt utenfor kantene, slik at du kan renskjære med en god skalpell etterpå.. Smart å gjøre det på kvelden, slik at det får natta å tørke på.. Når den er ferdigtørket har den blitt blank, med et skjær av sykehusgrønt.. Lykke til
                ..ooOO - Nichlas Kristiansen - 81'mod. ukjent km.st.- OOoo..
                |e-maxx BL|Stampede BL|DF02 BL|2xTC3|2xM03|Micro-T|LamaV3|3xSilverlit|3PK-2.4|
                "So many hobbies, so little time.."

                Comment


                • #9
                  tenkte kanskje 2-3 strøk holdt? (holder det)
                  hadde kanskje tenkt å ha 1farge fremme som går over i en anna farge bak(flamme overgang eller noe slikt) får sjå..
                  Sunnfjord RC Klubb
                  Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X