Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maskerings teip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maskerings teip

    Hallo.

    Dette er kansje et meget dumt spørsmål, men jeg spør uansett jeg.
    Er det samme hva maskeringsteip jeg bruker?? Har en drøss ruller scotch malingsteip eller hva den heter, sånn gul aktig som kjennes ut som papir, som også sikkert er papir, som man bruker når man skal maskere før man maler hus, bil you name it. Kan jeg bruke slik teip når jeg skal maskere karrosseriene mine før lakking eller må jeg på en rcbutikk med respekt for seg selv og kjøpe maskeringteip ?
    ST-model Cessna 180
    Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
    Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

  • #2
    jeg ville nok ha støttet rcbutikken der også ja=)
    pga synes denne er mye bedre en den andre du snakker om der...
    har prøvd begge 2 og kommer ALDRI til å bruke den du har igjen.. kun på abs kommer den til å bli brukt der i huset ja..

    er vell tamiya sin jeg har brukt og den er vert alle penga=)
    Sunnfjord RC Klubb
    Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

    Comment


    • #3
      Kan du komme med argumenter hvorfor den er bedre?? Bedre og forme/jobbe med?
      ST-model Cessna 180
      Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
      Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

      Comment


      • #4
        jeg synes den er bedre å forme og jobbe med ja..
        lettere å få av...
        lite lim som henger igjen..(om det henger noe igjen.)
        lettere å forhindre at det kommer lakk under..

        husk å stryk godt langs kanten når du er ferdig å maskere..
        Sunnfjord RC Klubb
        Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

        Comment


        • #5
          Det var det der jeg også tenkte på, får dra og kjøpe noen ruller i morra i litt forskjellige bredder. Noe spes verktøy til maskering og anbefale? eller går det i god norsk saks?
          ST-model Cessna 180
          Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
          Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

          Comment


          • #6
            jeg har brukt vanlig saks, og neglesaks(eller lekan saks)..
            men har også brukt skapel (eller hva det heite)(hobbykniv)
            den bruker jeg etter jeg har på maskeringen får å få de kantene jeg vill og slikt.. klarer ikke allt med saks..
            Sunnfjord RC Klubb
            Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

            Comment


            • #7
              Men når du skjærer da, blir det ikke riper i karosseriet da?
              ST-model Cessna 180
              Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
              Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

              Comment


              • #8
                jo det kan bli det..
                noen plasser trenge du nesten ikke ha noe trykk på kniven..
                men lakkerte et rx7 til broderen og der kom det riper... men vi kan ikke se dem fra utsida etter lakkering...
                men skal sies at der var det mye lakk....
                krystall og farge..
                så er sikkert 6lag med lakk over der...
                Sunnfjord RC Klubb
                Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                Comment


                • #9
                  KJØP DEG LEXANSAKS, det funker ikke med neglesaks. hvorfor ikke scotch tape? har lakket med det på flere karroserier og aldri har runnet igjenom teipen. det er bare og forsikre seg at teipen sitter godt festet til karoseriet, og viktig med MANGE tynne lag med lakk. bruk gjerne hårføner mellom vært lag også. Tamyia lakken blir bedre og holde på med vis du legger den i en bolle med varmt vann.
                  www.norcc.com

                  Comment


                  • #10
                    har ikke sakt den saksen er det samme... men til selve tapen funker den veldig fin!
                    lexan saksen bruker jeg også.. veit denne er VELDIG bra=)
                    men har hatt negative erfaringer med den tapen så da råder jeg jo ikke noen andre til å bruke denne! men tamiya sin er super og det regner jeg med resten her er enig i
                    Sunnfjord RC Klubb
                    Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                    Comment


                    • #11
                      Jeg foretrekker flytende maskering. Mye lettere å få det orntli tett langs kantene.
                      Team Smallsize

                      Comment


                      • #12
                        når du bruker flytende maskering..
                        hvor mye eller hvor mange lag bruker du`?
                        hadde vert kult om du hadde laget en fremgangsmåte her inne=)
                        Sunnfjord RC Klubb
                        Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                        Comment


                        • #13
                          Er ikke noe spesielt vanskelig. Du bare tar en passe stor og myk pensel og pensler det inni karosseriet. Man bør legge på minst 3 lag, siden det da vil bli mye lettere å håndtere når du skal skjære i og fjærne maskeringen osv. Hvert lag må selvfølgelig tørke før du tar en nytt.

                          Jeg pleier bare å ta maskering i hele karosseriet og så skjærer jeg bort der det trengs etterpå. Det er mye bedre å ha på for mye maskering enn å ha på for lite.

                          Du bør helst ikke ha vann, eller andre flytende midler på maskeringen (bortsett fra maling da...) siden det kan løse opp maskeringen og det blir masse kliss og klin. Så vask karosseriet før du tar på maskeringa, men det skjønner vel alle

                          Jeg bruker Fasmask, dersom noen lurte. Ikke den beste, men funker helt greit når man tar mange lag.
                          Team Smallsize

                          Comment


                          • #14
                            samme som jeg bruker...
                            Sunnfjord RC Klubb
                            Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X