Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp til kjøp av airbrush.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp til kjøp av airbrush.

    hei.

    noen som har tips til airbrush for nybegynner
    et pakketillbud me alt som trengs.
    ser for meg en pris rundt 2000 kr eller er det lite

    håper at noen som kansje har litt erfaring kan hjelpe meg igang

    jeg har en kompressor som jeg bruker i jobbsammenheng, spikerpistol osv,
    kan den brukes til airbrush

  • #2
    Jeg bruker en airbrush kjøpt på Biltema. En dobbeltvirkende med kopp på toppen. Tror det er 400 eller der omkring for den. Den funker helt greit til Fascolorfargene ihvertfall. (kjenner faktisk en som lakkerte en Harley med samme airbrush. Den ble visstnok kåret til norges fineste på et tidspunkt)Det lønner seg å kjøpe en vannutskiller med trykkregulator til den da. Tror de har det også på biltemaEllers hra du jo merker som Badger og Iwata. Det er meget bra airbrusher, men til en halt annen pris. Tror nok imidlertid du får de til under 2000 de også. Men det er ikke det det skorter på til de fleste. Det er fantasien og hvor stø man er på hånden som gir bra resultat.
    Stian Skogstad TRCBK
    Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

    Comment


    • #3
      Tenkte og jeg skulle prøve meg på airbrush. Men hvor kjøper man faskolor hen til best pris da? En plass der dem har messteparten av fargene inne på lager?
      Gassar til det raser
      Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

      Comment


      • #4
        Tower Hobbies selger Fascolor. Koster 4 dollar for en flaske Så med dagens dollarkurs skulle det vel gå å få tak i 8 flasker for under 200,-
        De har alt, og det er vanvittig mye å velge i.
        Stian Skogstad TRCBK
        Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

        Comment


        • #5
          Jepp fannt ut det. Kjøpte 7 flasker og 3 flasker glitter. Dem 4 kammelonfargene, lime green som jeg har på min soarer og razberry. Og svart til bakking. Sølv, blå og sky blå flakes
          Så dette skal det bli show av. Razberry ligner på magneta og så tenkte jeg blåe flakes
          Gassar til det raser
          Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

          Comment


          • #6
            Originally posted by stian s View Post
            Jeg bruker en airbrush kjøpt på Biltema. En dobbeltvirkende med kopp på toppen. Tror det er 400 eller der omkring for den. Den funker helt greit til Fascolorfargene ihvertfall. (kjenner faktisk en som lakkerte en Harley med samme airbrush. Den ble visstnok kåret til norges fineste på et tidspunkt)Det lønner seg å kjøpe en vannutskiller med trykkregulator til den da. Tror de har det også på biltemaEllers hra du jo merker som Badger og Iwata. Det er meget bra airbrusher, men til en halt annen pris. Tror nok imidlertid du får de til under 2000 de også. Men det er ikke det det skorter på til de fleste. Det er fantasien og hvor stø man er på hånden som gir bra resultat.
            hei. takk for tips. fant en rimelig dobbeltvirkende airbrush med som het: Testors A470 Internal/Double Airbrush Set
            denne kostet 109 dollar.

            lakk bestillte jeg fra house of color. ca 100 kr for en flaske på 0,33L
            denne lakken fikk jeg annbefalt fra ivar åsland på paintbrush.no.

            Comment


            • #7
              Bare husk at du bruker lakk beregnet for Lexan om du skal lakkere det da.
              Stian Skogstad TRCBK
              Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X