Har nettopp kjøpt meg airbrush og kompressor, men lurer på et par ting når det gjelder lakkering
- Hva lønner seg å lakke først? Skal lakke et FG Pickup kaross, Skal ha en farge på detaljer som dørhåndtak og lykter og bumpere og selve bilen skal lakkes i to farger. Hva lønner det seg å begynne med? Detaljene først og så resten av bilen, eller omvendt?
- Hva slags teip lønner det seg å maskere med? Vanlig maskeringsteip (sånn hvit papirteip)?
- Har hrt folk si at jeg skal lakke i mange tynne lag, hva er mange? 3-4?
Takker for svar
- Hva lønner seg å lakke først? Skal lakke et FG Pickup kaross, Skal ha en farge på detaljer som dørhåndtak og lykter og bumpere og selve bilen skal lakkes i to farger. Hva lønner det seg å begynne med? Detaljene først og så resten av bilen, eller omvendt?
- Hva slags teip lønner det seg å maskere med? Vanlig maskeringsteip (sånn hvit papirteip)?
- Har hrt folk si at jeg skal lakke i mange tynne lag, hva er mange? 3-4?
Takker for svar

),men eg legg maaange lag.Sprøytar på sånn at det ikkje renn iallefall,og innimellom ser eg opp mot lyset i taket gjennom karosseriet om det er plassar der det er ekstra tynt eller tjukt lag med lakk.Lakken skal jo dekkast med fargar som ikkje er gjennomsiktige sånn at du ikkje får gjennomskinn.
Comment