Announcement

Collapse
No announcement yet.

lakering og "styling deler" til Pajero

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lakering og "styling deler" til Pajero

    har kjøpt meg en tamiya pajero og skal lakke det.

    punkt 1.
    hvordan får jeg dette best. skal vel lakkes utvendig? skal det primes med noe? har tamiya lakk stående. skal ha den sølv nederst og blå øverst.

    punkt 2.
    har noen noen deler som lyktebøyle/kufanger til bilen? evt hvor kan slikt kjøpes? på jakt etter mere slikt også som takstativ osv.
    Ole Larsen MY84
    |Pajero MTW|Blizzard EP|TT-01R/D|
    www.banzaicarclub.net

  • #2
    bump!? ingen som har tips?
    Ole Larsen MY84
    |Pajero MTW|Blizzard EP|TT-01R/D|
    www.banzaicarclub.net

    Comment


    • #3
      Jeg er fersk jeg og men du skal lakere innvendig og masker der du skal ha skillet. laker i flere lag til du er fornøyd, skal du ha gjennomsiktige vinduer så masker dem helt! hvist ikke dropp det. men skal det dekaler e.l på så tror jeg de skal på først men de må noen andre svare på. håper det hjalp PS! vask karoseriet før lakering!
      Last edited by Stian J; 25 November 2008, 20:52.

      Comment


      • #4
        Originally posted by olechr_larsen View Post
        har kjøpt meg en tamiya pajero og skal lakke det.

        punkt 1.
        hvordan får jeg dette best. skal vel lakkes utvendig? skal det primes med noe? har tamiya lakk stående. skal ha den sølv nederst og blå øverst.

        punkt 2.
        har noen noen deler som lyktebøyle/kufanger til bilen? evt hvor kan slikt kjøpes? på jakt etter mere slikt også som takstativ osv.
        har denne bilen selv!!!

        punkt 1:
        har valgt samme fargene som du har valgt!
        det jeg gjorde var å lakke sølv først nede!
        trenger da ikke maskere siden du kommer med blå farge sendere! da venter du til det er 110% tørt! så maskerer du med en god tape som ikke er for mye lim på!
        legg så mange lag som du vill ha! (HUSK tynne lag og la tørke mellom hvert lag! er lett å få renning når en lakker på utsiden av deksel)
        husk også å kjøpe KLAR lakk som du kan ha på heile deksele! jeg brukte 2 bokser av alle typer lakk jeg hadde på!!
        klar lakken trenger du for å få fram glansen og det er en lakk osm tåler mer en farge lakken!

        husk å bruke lakk som er beregnet til ABS plast! det finnes en serie hos tamiya som er laget for denne typen!!!

        Husk å legge TYNNE lag! bedre å bruke tid på det en å gjøre det i en syk fart og bli misfornøyd!

        trenger ikke gjøre noe før du skal lakke, men ungå å vere mye borti det, da bør du vaske det med salo i varmt vann!!

        punkt2:
        dette vet jeg ikke noe om, men er vell mulig å få tak i noe slikt eller lage det selv!
        Sunnfjord RC Klubb
        Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X