Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:13,5 Peterbilt prosjekt. Mange modifikasjoner.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by Heimelaga
    Det er et kraftuttrykk hvis betydning er positiv ja hehe.På f.eks. stavangersk er det vel "grevla flink" :wink: Jaja,for å sei det på norsk då:Syns du er jævla flink eg
    Måtte bare henge meg på den

    De sier faktisk jysla på stavangersk også heimelaga men, de sier også grævla ikke grevla :wink:

    Og tilbake til lastebilen....

    Skjer det noen framgang nå i juletiden med den :P
    Thomas Laugerud 1992
    FG MT

    Comment


    • #92
      Står ganske så stille her nå ja.
      Driver å funderer på lakk vet du. Samt at jeg fortsatt venter på girkassa fra Danmark.
      Mangler også fortsatt det lange propellershaftet fra girkasse til fremste bakaksling
      Har fortsatt ikke fått lagd markeringspinner til frontfangeren, men det kan jeg jo lage å montere ved en senere anledning.
      Har veldig lyst til å lage en annen frontfanger også, men mangler noe å lage denne ut av. Får se om jeg ikke tar en bestilling på noen ABS plater etter nyttår. Kjekt å ha slik liggende.
      Gjenstår også å få koblet alle lys og markeringslys.

      Ting tar tid, men den skal stå klar til våren/sommeren. :wink:

      Comment


      • #93
        Da er girkassa i hus.
        Har i dag bygd denne og driver å sliter med å få til giringen med radioen.
        Samme hva jeg justerer på, så får jeg ikke servoarmen til å nå alle gir.

        Men etter litt mer banning å justering, skal jeg nok få det til.

        Noen som har Propellershaft til overs?

        Comment


        • #94
          Hvor i landets nettbutikker finner jeg propellershaft som er 155mm langt?
          Hva skal jeg søke etter hos forskjellige leverandører for å lett finne ut om dem har Propellershaft? Har ikke noe delenr. på det som hører til lastebilen heller.

          EDIT: Fant delenr. nå.
          3555094

          Comment


          • #95
            Da har jeg fått Peterbilt logo.





            Beklager igjen for skikkelige dårlige bilder.

            Har også fått satt i girkassa og batteripakke.





            Har veldig lyst til å ha bakdelen fra en Knight Hauler på denne.
            Da den er mer lik bakdelen på en Peterbilt. :wink:

            Kommer om kort tid mer stash fra Danmark

            Comment


            • #96
              Oj! Begynner å likne noe nå! Ser veldig bra ut! :wink:

              Originally posted by Marder Beetle
              Har i dag bygd denne og driver å sliter med å få til giringen med radioen.
              Samme hva jeg justerer på, så får jeg ikke servoarmen til å nå alle gir.

              Men etter litt mer banning å justering, skal jeg nok få det til.
              Minner meg om mopeden min, man kan justere seg gæren på sånne ting. :P Føler med deg! :wink: Stå på så ordner det seg til slutt.
              Team Smallsize

              Comment


              • #97
                Originally posted by sabben
                Oj! Begynner å likne noe nå! Ser veldig bra ut! :wink:

                Originally posted by Marder Beetle
                Har i dag bygd denne og driver å sliter med å få til giringen med radioen.
                Samme hva jeg justerer på, så får jeg ikke servoarmen til å nå alle gir.

                Men etter litt mer banning å justering, skal jeg nok få det til.
                Minner meg om mopeden min, man kan justere seg gæren på sånne ting. :P Føler med deg! :wink: Stå på så ordner det seg til slutt.
                Hehe! :wink:
                Har fått til nå vet du. Hadde bare glemt å oppdatere

                Comment


                • #98
                  Det er godt å høre. :wink:
                  Team Smallsize

                  Comment


                  • #99
                    Pakke med deler er på vei fra Danmark!
                    Deler merket rødt ligger i den.


                    Så nå blir ræva på vogna tøff :wink:

                    Comment


                    • Holder også på å lage ett sett Fender Sheilds i rustfritt.
                      Detaljer er viktig! Vet ikke om jeg kommer til å montere lys i disse.
                      (Bilder kommer senere, da kamera mitt ikke fanger opp detaljer så bra.)

                      Comment


                      • Har nå bestilt noen bitte små (2-3mm) messing/alu-rør fra Nortrading som jeg skal forsøke å lage markeringspinner til frontfangeren av.

                        Så også at dem hadde tilbud på elektronisk bryter, så da tok jeg med det i samme slengen.


                        Og til min store skuffelse, så jeg i dag at lakken på frontlyktene jeg har laget og forsøkt å få crome driver å løsner.
                        Akkurat som om lakken kommer til å flasse av.

                        Sjekket også de andre delene jeg har lakkert med denne "fantastiske" crome-lakken, og de lider av akkurat det samme symtomet.

                        Så da er det bare å pusse dem ned igjen, å forsøke igjen.

                        Comment


                        • Fikk deler i dag
                          Men såklart er propellershaftet 3cm for langt
                          Går det å korte dette på noen måte? Dra ut enden, så kutte bort 3cm på alurøret, for så å sette i enden igjen. Eller sitter enden altfor godt? Vil ikke ødelegge den liksom.

                          Men fikk alle delene til Knight hauler rumpa da
                          Så nå blir det bra!

                          Må bare kappe bakenden av ramma litt, så ikke det blir så langt ifra bakerste hjulsett til skvettlappene :wink: Nesten en avstand på 4cm jo!
                          Frem med baufila!

                          Comment


                          • Da er det på tide med noen bilder vel?


















                            Nå gjenstår å montere ESC, så blir det testtur

                            Comment


                            • Feeet Hvor fort går de der da? :wink:
                              Sunnfjord RC Klubb
                              ::Tamiya:: TA03R-S | TA01 | FF-01 | TT-01 | TB-02D | Hilux High-Lift | TA03R-S TRF + Taisan body | Pajero

                              Comment


                              • Originally posted by djupevik
                                Feeet Hvor fort går de der da? :wink:
                                110 mph
                                Ehh Vet faktisk ikke.
                                Men hva spiller vel det for rolle, det er jo lastebil. Dem skal ha krefter til å dra med diger tung henger dem vet du.

                                Er nok noen andre her inne som vet mer nøyaktig hvor fort dem går kansje? :?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X