Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastebil Råd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja nå har du noe å se frem til!
    Siden disse skal lakkeres fra utsiden, kan du bruke hvilken som helst type lakk du ønsker.
    (Husk Plastprimer!)

Comment

Hvet dere om dei små fikantet lyktene oppe i solskjermen følger med ellermå dei jøpes utenom ?

Er det en fordel å bygge mest mulig med det samme eller er det mulighet for oppgraderinger senere slik som lykte bøyler , 3 aksler osv ?
      Tore Kirketeig ('70), Aksdal

Comment

heisann oppdaga denne tråden litt tregt ser jeg ..hehe

for det første så er det lurt med mange kanaler på radio når du har lastebil..fungerer med 4 menne har du flere kan du laga mere greier styrt via radio senere..

når det gjelder moddig så kan du seff ta de etter hvert menne skal du bygge om fra 2 til 3 aksler ville du spare mye dobbelt arbeid med å gjøre mye av det med en gang

eks så er jo alt rundt styring og oppheng osv bygd inn i ramma og resten opp på ramma så skal du senere bytte betyr det i praksis omentrent å demontere det meste og bygge på nytt

andre ting kan du selvfølgelig modde så mye du vil i all fremtid..en god lastebil blir vel aldri helt ferdig.........

personlig har jeg ikke bygd for mye ekstra på bilen men blir desto mere på henger ...

by the way har en volvo å selge om noen er interessert..
        Arne Gabrielsen (-75)
        bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
        ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

Comment

Hmm....detta trailer-greiene er voldsomme saker....når en først har fått MFU01 (MultiFunctionUnit) fra Tamiya i hus... I dag har jeg kobla el-delen og lagt opp hundrevis med skalameter med ledning.
          King Hauler`n til kona begynner å ta form, men jeg må nok innse at Hitec Eqlipce`n ikke er den rette radio`n til å styre alle disse funksjonene. Etter en stund begynte jeg å se i manualen, og der står det jo helt klart at PCM-radio ikke er bruklig...
          Men du verden så kult det er med alle lysene, lydene, vibrasjonene, osv.
          Så da får jeg se meg om etter en gammeldags 4-6 kanaler...

PS: Prøver å overtale ho til å sende hytta til Tiben for litt heftig lakk... Noen som har gode lakkforslag???
          I`m BACK!

Comment

Originally posted by JohnnyStingray View Post
            Hmm....detta trailer-greiene er voldsomme saker....når en først har fått MFU01 (MultiFunctionUnit) fra Tamiya i hus... I dag har jeg kobla el-delen og lagt opp hundrevis med skalameter med ledning.
            King Hauler`n til kona begynner å ta form, men jeg må nok innse at Hitec Eqlipce`n ikke er den rette radio`n til å styre alle disse funksjonene. Etter en stund begynte jeg å se i manualen, og der står det jo helt klart at PCM-radio ikke er bruklig...
            Men du verden så kult det er med alle lysene, lydene, vibrasjonene, osv.
            Så da får jeg se meg om etter en gammeldags 4-6 kanaler...

PS: Prøver å overtale ho til å sende hytta til Tiben for litt heftig lakk... Noen som har gode lakkforslag???

det vikgtigste er vel å ha manuell trimm når du skal ha multi?

ikke at jeg har vett på den betegnelsen du nevner ......pcm....
            men sant sant er nok eldre radioer som gjelder
            Arne Gabrielsen (-75)

Comment

Ligger å fundere på hvilken tralle/henger jeg skal ha, har mest lyst på en stor maskintralle men finner ikke den rette, ser litt på denne men synest den ser litt for gammel ut, hva synest dere.

Comment

Syns den ser grei ut jeg, men du har jo også denne fra Carson:

Comment

Kunne heller tenkt meg noe i denne duren her.

Comment

Hva med en kikk hos www.gardentrucking.com ?
                    Her er det mye fint lommeboka ikke liker
                    Last edited by Pete359; 5 January 2008, 00:11.

Comment

Sendte meling til Crawack i Danmark ang. ombygging til 3 aksler men han kunne ikke si meg eksakt hva jeg trengte , er det noen her som kan.

Comment

det du trenger er rammevanger fra globeliner og ekstra aksling sefff...ta kontakt med towman på det danske forumet han kan hjelpe deg.han pleier ha å selge..
                        Arne Gabrielsen (-75)

Comment

Originally posted by Ahermann View Post
                          det du trenger er rammevanger fra globeliner og ekstra aksling sefff...ta kontakt med towman på det danske forumet han kan hjelpe deg.han pleier ha å selge..
                          Da har jeg snakket med Towman han skulle se hva hadde, fikk besøk av en som hadde lik den som jeg skal bygge.

Comment

Gjorde arbeids benken fferdig i dag, så nå er det meste på plass på garasjeloftet, mangler bare bilen.....

Comment

hehe blir vel bra det....huff ender vel med at jeg må gjøre ferdig volvoen også.....

håper i alle fall å få gjort bittelitt med hengern min nå...plana er på plass menne mangler tid liksom..og litt tiltak kanskje...lol

hadde jo egentlig håpet å bare selge volvoen og bruke penga på multi kit

fikk forresten endelig bytta ut radio til noe mere egnet så gikk fra spektrum dx6 til futaba fc 18

dvs radio er på tur i alle fall.....posten er posten vet de
                              Last edited by Ahermann; 19 January 2008, 11:31.
                              Arne Gabrielsen (-75)

Comment

Da er bilen på plass og ramma er skrudd sammen

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X