Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-Gravemaskin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC-Gravemaskin

    Hei!

    Var en tur oppe på loftet nå nylig, da jeg kom over den gamle graveren jeg fikk for en del år siden. Det er en gammel modell av Excavator. Den er i samme størrelse som Excavatoren man finner på nettet nå, til rundt 1200kr, bare med 4 stk batterier og ledning til graveren.

    Blei nå litt interresert i gravere igjen, og har tittet på youtube osv, for å finne noe jeg evnt. kan kjøpe. Men den Excavatoren jeg har, er veldig svak, den klarer ikke skuffe opp sand jeg har løst opp, før motorene gir etter med en "hakke" lyd!

    Jeg har da noen spm jeg håper jeg kan få svar på

    Er den Excavatoren med oppladbart batteri sterkere?

    Hvis jeg skal ha en graver der selve skoffen kan styres frem og tilbake, må jeg da over på hydraulik? For slik det er på Excavatoren, går skuffen frem og tilbake når armen går inn og ut, noe som er negativt

  • #2
    Jeg har en slik gravemaskin, men jeg skrudde av hele hytten og bommen.. Det eneste som er igjen er understellet, og den er nå en beltebil
    Den er kjempegøy og bruke, og tåler vann
    Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
    Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
    TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

    Comment


    • #3
      Djegga: Jeg må virkelig berømme deg for at du ga et så on topic svar. Er det en ny record breaker på innlegg igang eller.............Svar hvis du har noe seriøs formening om ting eller la være. IKKE lag en diskusjon på dette videre i tråden men ha det til ettertanke

      rc-digger:

      Jeg har en anelse om hva du har der. Har hatt noe lignende selv men det er nok mange mange år siden. Har og som deg sett på den graupner excavatorn du referer til her som "den nye" typen.

      Denne er desverre ikke fullfunkjson med egen bevegelse på skuffa. Har studert mye rundt dette for å sjekke om det var fullfunksjon. Men skuffa åpner og lukker seg itakt med stikkebevegelsen og er ikke uavhengig ut fra det jeg har sett og fått med meg.

      Hvis man skal opp i større skala ser det ut for meg at man må over på hydraulikk...kyosho kommer med graver, dozer og dumper i skala 1/50. Se annen tråd her.

      Disse maskinene er fullfunksjon. Søk på kyosho komatsu på google og youtube så ser du litt mer. Dette kan bli helt konge!!!!

      Comment


      • #4
        Haha, jeg hadde tenkt til å si det samme selv, men orka ikke:P


        Ja, det er sikkert den samme, jeg fikk den til jul for mange mange år siden=) var helt gal etter anleggsmaskiner da jeg var liten, kunne stå i flere timer å bare titte på en gravemaskin jobbe eller en traktor høsta jordet:P hehe:P

        Den er forsovidt helt grei den excavatoren, blir litt kjedelig siden du ikke kan kontrollere skuffen da, men om den hadde vært sterkere, og lurer da på om den er det med oppladbart batterie i stede for 4 stk små batterier:P

        Har søkt masse på nettet nå, og det er bare bulldozeren som har kommet ut på kyosho sin side. Men venter i spenning på graveren Håper også at noen kyosho forrhandlere i norden skal få dem inn:P Snakket med et par her i norge, og dem visste jo omtrent ikke hva en radiostyrt anleggsmaskin er x)

        Er så dårlig service å få hos forrhandlerene i dag, er bare random noobies som står bak skranka og seller noe dem ikke veit hva er -.-

        Samme hva du spørr om "Vent litt da, skal bare sjekke på pc'n" hehe:P

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X