Announcement

Collapse
No announcement yet.

Silverlit Ducati Desmosedici RTR 1:12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Peri View Post
    Dette hørtes kult ut. Tror jeg må kjøpe meg en sånn og leke meg litt på Mini-Z banen
    RC-motorsykler ER kult. Men bare for forbrede deg litt, krappe svinger med motorsykkel krever en del trening. Sjåføren på videoen som kjører på mini-z banen har sannsynligvis vært ute og kjørt en sommerdag før. Mener jeg leste på rcgroups at styringen også var modda litt. Må innrømme at jeg er litt imponert over at det går å kjøre på en Mini-z bane med motorsykkel.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Lord_Helmet View Post
      RC-motorsykler ER kult. Men bare for forbrede deg litt, krappe svinger med motorsykkel krever en del trening. Sjåføren på videoen som kjører på mini-z banen har sannsynligvis vært ute og kjørt en sommerdag før. Mener jeg leste på rcgroups at styringen også var modda litt. Må innrømme at jeg er litt imponert over at det går å kjøre på en Mini-z bane med motorsykkel.
      Takker for tippset! Men jeg tar den utfordringen. Bare jul å nyttår har passert, kanskje januar og. Så når forsikringer, renovasjon veiavgifter og diverse andre ting er betalt. Ja da ser jeg ikke bort i fra at det er ett rødt mini-lyn som svirrer inn og ut av banen i kjelleren, hehe... En sånn en må jeg bare ha en gang. Kanskje jeg kan dekke meg bak og kjøpe en sånn en til guttungen på 2 til jul, hehe...

      Var det ikke en som skulle kjøpe seg en i nærmeste framtid her da? Hadde vært kjekt å høre tilbakemeldinger.
      sigpic

      Comment


      • #18
        Originally posted by Peri View Post
        Så når forsikringer, renovasjon veiavgifter og diverse andre ting er betalt.
        Og nå som vi hadde det så hyggelig her.....



        Når jeg tenker meg litt om så kan det godt hende at den ikke er så vrien å ta krappe svinger i lave hastigheter med. Silverlit'en er vell strengt tatt ikke laget for å sette fartsrekorder. Styreegenskapene på rc-motorsykler avhenger i stor grad av vekta på hjula (gyro-effekten). Høy vekt gir gode egenskaper i lave hastigheter, og det er vell der vi har Silverlit'en. Tror den kan være ganske underholdene jeg.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Lord_Helmet View Post
          Styreegenskapene på rc-motorsykler avhenger i stor grad av vekta på hjula (gyro-effekten). Høy vekt gir gode egenskaper i lave hastigheter, og det er vell der vi har Silverlit'en. Tror den kan være ganske underholdene jeg.
          Er det sånn å forstå at denne sykkelen svinger KUN ved at føreren lener seg? Ingen annen styremekanisme? Isåfall er den ikke akkurat egnet til å putte i noe større motor i. Det er jo en ufattelig treig måte å svinge en sykkel på! Men det ser jo unektelig kult ut da, når føreren lener seg i svingene, og til og med snur seg dit sykkelen er på vei

          Hvordan er svingmekanismen på RC-motorsykkler sånn generellt? (fikk litt sansen for dette her...)

          På videoen under ser det da unekktelig ut som om motorsykkelen styrer kontra, just like the real thing (ville foressten vært rart visst ikke...)

          YouTube - RC Ducati
          sigpic

          Comment


          • #20
            Nå beveger jeg meg litt på tynn is her, og alt som skrives etter dette er ting jeg ikke er 100% sikker på. Men jeg tror at styringen i utgangpunktet bare foregår ved at føreren lener seg fra side til side. Filmen med sykkelen som kjører på mini-z banen er modifisert med dirkete styring i tillegg til føreren som lener seg, og er derfor betydelig raskere i bevegelsene. Å bytte motor tror jeg muligens kan by på litt utfordring pga at det sitter to motorer på langs i ramma, og ikke en på tvers som det vanligvis gjør. Men det er helt sikkert mulig for den som absolutt vil. Personlig tror jeg at jeg ville ha hatt den som den er, eller kanskje bygget den om til direkte styring, og brukt den til søndagskjøring innendørs. Skal du ha en sykkel du skal 'bruke' litt så ville jeg vell ha hoppet opp ett hakk eller to. Det er jo strengt tatt litt begrenset hva det er mulig å få for snaue 800,- inkl radio, batteri og lader.

            Comment


            • #21
              Men Freetrailhar jo bestilt en så vi får nok snart en liten test

              Comment


              • #22
                Ja, Freetrail, nå har det gått noen uker........ Er skuffelsen så stor at du ikke vil prate om det, eller fornøyelsen så stor at du ikke har tid til å dele opplevelsen med oss?

                Comment


                • #23
                  Hehe.. Nei, ingen av delene.

                  Jeg venter bare på at min kjære LHS skal få den inn.
                  Jeg handler det jeg skal ha av RC hos Absolutt Hobby på Hamar, som i sin tur ikke har den i sitt vanlige utvalg. Så da venter jeg gjerne til de har en stor nok ordre hos importøren.

                  Tipper det blir rett over jul / nyttår.

                  Support your Local Hobby Shop!
                  Ole Hall -79 Jessnes

                  Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Freetrial View Post
                    Hehe.. Nei, ingen av delene.

                    Jeg venter bare på at min kjære LHS skal få den inn.
                    Jeg handler det jeg skal ha av RC hos Absolutt Hobby på Hamar, som i sin tur ikke har den i sitt vanlige utvalg. Så da venter jeg gjerne til de har en stor nok ordre hos importøren.

                    Tipper det blir rett over jul / nyttår.

                    Support your Local Hobby Shop!
                    Ja du får ha en flott ventetid da!
                    Importøren til Absolutt hobby er ikke akkurat noe så rope hurra for.

                    Hadde jeg vært deg, hadde jeg bestilt den selv fra utlandet.
                    Det er billigere og ikke minst, myyyyyye kjappere.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Freetrial View Post
                      Support your Local Hobby Shop!
                      Hvis du allikevel vil være "utro" så har de den til 499,- hos komplett

                      Tamiya TRF511, Tamiya 417X, Team Associated B4.1
                      http://rc.myocard.net

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Freetrial View Post
                        Hehe.. Nei, ingen av delene.

                        Jeg venter bare på at min kjære LHS skal få den inn.
                        Jeg handler det jeg skal ha av RC hos Absolutt Hobby på Hamar, som i sin tur ikke har den i sitt vanlige utvalg. Så da venter jeg gjerne til de har en stor nok ordre hos importøren.

                        Tipper det blir rett over jul / nyttår.

                        Support your Local Hobby Shop!
                        Akkurat, da får vi finne frem boksen med tolmodighet.....

                        Comment


                        • #27
                          Da er sykkelen i hus!

                          Ca. 10 min til på lading nå, så braker det løs.


                          You will find more...
                          Ole Hall -79 Jessnes

                          Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

                          Comment


                          • #28
                            Det var da jævlig så lenge det batteriet holdt da...! Over ett døgn!!!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Lord_Helmet View Post
                              Det var da jævlig så lenge det batteriet holdt da...! Over ett døgn!!!
                              Litt morsomt at du skulle si det akkurat sånn..

                              Batteriet varer nemlig i ca 1,5 min. og gir dermed lite grunnlag til noen som helst uttalelse. Skal få laget et litt større/bedre batteri til uken.

                              Godt nyttår!
                              Ole Hall -79 Jessnes

                              Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Freetrial View Post
                                Batteriet varer nemlig i ca 1,5 min. og gir dermed lite grunnlag til noen som helst uttalelse. Skal få laget et litt større/bedre batteri til uken.

                                Godt nyttår!
                                Hø??? Det kan da ikke være riktig at batteriet skal være tomt på 1,5 min.? I så fall så vil jeg si at dette er på grensen til lureri og svindel!

                                Godt nytt år!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X