Vista,,,,,,,,,,
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bil spill
Collapse
X
-
Når det gjelder StarForce Protection så er det bare å bruke litt kraft fra de små grå og ta et raskt søk på Google. Dette er resultatet:Originally posted by Jon M View Postdette kommer opp
'When in doubt, Google it' -Gjenta dette til du har lært det
Når det gjelder spill på Vista (uansett versjon, 32- eller 64-bits) kontra XP (uansett versjon her også), så er det per dags dato ingen kompatibilitetsproblemer. Dette er vel et mer klassisk PEBKAC (Problem Exists Between Keyboard and Chair) tilfelle
Litt OT;
Er et par ting som bør sies om Vista når det gjelder spill og ytelse. Én ting er at Vista krever minne, mye minne. Jeg har ikke mer enn 4gb, noe jeg ansér som lite. Lomper inn 4gb til om kort tid, da så og si alt minne per dags dato går med til 'hverdagslig' bruk...og det er uakseptabelt.
Og en annen sak; nVidia er ikke den beste produsenten av brikkesett til forbruker-grafikkort, langt der i fra.
Ytelsesmessig så er det kort fra ATi som trekker det lengste strået per dags dato. Det i tillegg til at ATi gir ut reviderte grafikkdrivere hver måned.
Kortene blir noe varmere (grunnet høyere nm) og krever noe mer suppe, men de hamler i allefall fortsatt opp med nVidia, og overgår på noen områder. Se bare på HD4870X2. Knuser dagens nVidia. Herlig. -Men er jeg en merkevaretilhenger? Nope. Jeg er tilhenger av det som fungerer og gjør det det skal, med mer til.
Åja! Bilspill!
Live For Speed kan anbefales for de mer 'voksne' av oss her. Krever litt mer kjøreferdigheter enn Need For Speed. Har man ikke ratt og pedaler så må du kjøre med tastatur og mus(styring og gir). Sånn er det bare, noe en selv vil fort finne ut.
Personlige rally-favoritter er; 1.'Rally Masters' til PC og, tja, det er det egentlig. Colin McRae 2 var morsomt, men etter det så tapte det seg helt. Null følelse i dynamikken i spillutgivelsene som kom i årene som fulgte.
Personlig on-road moro; ganske enkelt 'Gran Turismo 4' på Playstation 2, kort etterfulgt av Forza 2 på XboX360.
All-time fjase-morro; '1nsane' (les:Insane), og 'Need for Speed: Underground 2'. Enkelt og greit. Kjørte dog utelukkende Toyota AE86 Corolla (Trueno Sprinter).
Spill/simulator hvor sideveiskjøring (les:drifting) er essensen av morro; Live For Speed. Begynn med en bil med få HK og juster set-up skikkelig. Her er det mange muligheter for set-up. Kan faktisk brukes til å skaffe seg grunnleggende real-life viten innenfor dette. Som sagt MYE å sette seg inn i om en er ny i bil set-upens verden, her er det mye herlig viten å tilegne seg.
Det jeg har nevnt av spill er fortrinnsvis på PC, med mindre annet er nevnt.
Sikkert mange flere bilspill på deres favorittlister, men er kun disse på min
Og hva utstyr angår;
Skaff dere Logitech G25. Det er et saftig kvalitetsratt i aluminium og SKINN, med 'flappypaddle' girskifter-spaker på baksiden, også i aluminium. Videre følger det med en løs enhet med girspak hvor en kan velge mellom 2 moduser; opp og ned, i tillegg til vanlig skifting som en er vant til i bil, 1-2-3-4-5 oooog 6.
Det er også en god pedalboks som følger med, med skikkelige pedaler (brems, gass OG clutch) i alu med gummiknotter. Stødig underlag og kjøresko(!) anbefales.
Linkadink: http://www.logitech.com/index.cfm/ga...s/131&cl=no,no
Sørg også for å ordne skikkelig sittestilling for å dra fullt utnytte av denne herligheten.
Har ikke dette settet selv...men fadern' kjøpte det for å kunne kjøre rally på PCn... JEG vil kjøre spill med det settet for pokker
-Må vel bare krype til korset og koste på meg herligheten til over 2 laken for å få brukt det i det daglige selv 
Så, la meg avslutte med dette; Noen som har noen tegninger på egenmekket racingsete-løsning for bruk til stuemorro? Har sett en og annen oppfinnsom kontrapsjon, men ikke nøl med å poste bilder av egne prosjekter ^^
Kai Morten, out!"Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"
Comment
-
Skogpekka: ATI vs nVidia blir man jo aldri klok av.
ATI er greit hvis man skal ha ytelse\kroner.
nVidia regjerer fremdeles singlekort ytelses tronen ettersom at HD4870x2 egentlig er en crossfire løsning utkledd som et single kort. Så for at HD4870x2 skal utkonkurere nVidias GX280 kort så må spillet støtte crossfire, og det er det jo ikke alle spillene som gjør.
Så ser man på helheten så er det fremdeles nVidia som "leder", der ATI ligger et hestehode forran i enkelte spill som somsakt støtter crossfire.
Snart kommer nVidia med et GX260x2 kort, så da blir det spennende å se hva ATI har i ærmet. Håper de klarer å spise seg litt inn slik at vi virkelig får se gode gamle dager av et råtterace slik at prisene atter igjen synker litt.
Når du nevner rally favoritter så blir jeg ekstremt overrasket at du ikke nevner Richard Burns Rally?
Det er den desidert beste rally simulatoren som finnes. Og nå som det også er sluppet ut en masse addons til det spillet så begynner det å bli litt av hvert å leke seg med.
Det finnes til og med en online divisjon. RBRNet.Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.
Comment
-
-Nope 'X2 er ikke en proprietær xrossfire løsning.Originally posted by oophus View PostSkogpekka: ATI vs nVidia blir man jo aldri klok av.
ATI er greit hvis man skal ha ytelse\kroner.
nVidia regjerer fremdeles singlekort ytelses tronen ettersom at HD4870x2 egentlig er en crossfire løsning utkledd som et single kort. Så for at HD4870x2 skal utkonkurere nVidias GX280 kort så må spillet støtte crossfire, og det er det jo ikke alle spillene som gjør.
Så ser man på helheten så er det fremdeles nVidia som "leder", der ATI ligger et hestehode forran i enkelte spill som somsakt støtter crossfire.
Snart kommer nVidia med et GX260x2 kort, så da blir det spennende å se hva ATI har i ærmet. Håper de klarer å spise seg litt inn slik at vi virkelig får se gode gamle dager av et råtterace slik at prisene atter igjen synker litt.
Når du nevner rally favoritter så blir jeg ekstremt overrasket at du ikke nevner Richard Burns Rally?
Det er den desidert beste rally simulatoren som finnes. Og nå som det også er sluppet ut en masse addons til det spillet så begynner det å bli litt av hvert å leke seg med.
Det finnes til og med en online divisjon. RBRNet.
-Richard Burns Rally ligger ikke på min liste fordi den ikke gjør det
-og til slutt; jeg digger 'Left 4 Dead'! Prøv det! ^^"Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"
Comment
-
"Propretiær" ble et fremmedord for meg så ikke heeelt sikker på hva du mener med det.
Men det er jo ikke til å nekte over at X2 bruker to GPU'er av en gammel sort og at de har linket dette på samme kortet. Så teknikken er og blir den samme.
Tar man HD4870x2 mot GTX280 og tester disse i en mengde med spill som vil resultatet være at i noen spill er ATI bedre mens i andre nVidia. Grunnen er jo simpel, noen spill støtter ikke det å bruke to GPU'er mens andre gjør dette.
Tar man ytelse mot penger brukt så vinner ATI, og det er vell det det egentlig handler om. Samt at de nyeste spillene uansett støtter disse X2 kortene så det blir uanset dumt å kjøre GTX280 nå.
En får vell teste HD4870x2 mot GTX260x2 når det kommer så får man jo et "rettferdig" resultat hvor begge kortene har 2 GPU'er. Men så blir det jo prisforskjellen igjen.. ^^
Når det er snakk om simulatorer så er hvertfall Richard Burns Rally best. Har ikke testet Rally Masters men syns det så litt for "arcade" ut for min smak. ^^
Jeg har L4D og det er morsomt det, men kun i små mengder og kun hvis du spiller med andre kamerater.Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.
Comment
-
Fantastisk bra, og dypt seriøs simulator...
Som et tillegg finnes det mye annet gøy der ute, Racer er bl.a. en simulator som begynner å bli veldig bra, med kule baner og biler fra brodern...
http://racedemon.com/
Som denne: http://www.youtube.com/watch?v=PEjz-...e=channel_pageLast edited by Razer; 19 December 2008, 21:06.
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment