Announcement

Collapse
No announcement yet.

"TV" sending?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

"åh herregud ass"
    "Du willtrall er bare så 2009 ass"

Greit at jeg overdriver, men når jeg tar i så fælt så behøver du ikke følge opp Pål.... hihi

Admir - jeg mangler en metallrive så er jeg mer eller mindre klar. Bane ved gamle posten på Lørenskog, men må ha rive for å løse opp grusen. Hadde håpet at jeg kunne filmet en slik type begivenhet, men etter å ha sjekket en del rundt, så blir det veldig dyrt.

Da må jeg nesten heller ha slike kameramenn som går i banen. Pål henger vel ikke med så fort som de bilene våres går, siden han bruker rullatoren sin.....

Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

Jeg jeg løper nok ikke så fort og vinglete som rallybilen din Lasse, men
      jeg har mange kamera'er som kan plasseres ut og er ganske flink til og redigere/klippe
      i SonyVegas og PowerDirector.

Så noe skulle man nok fått klippet isammen.
      NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
      RC4WD Team Driver

Comment

vinglete hihi og ikke heeelt vanntett heller
        living in the fast lane

Comment

Vinglete ja.
          Derfor ikke en rett bane, for da blir det så tydlig. Så det må bli mange svinger.

Men det var litt for å "slippe" å få tusen klipp som måtte settes sammen. Men det kan jo hende at det ender med det uansett.

Comment

Morsom tråd, men om du limiter deg til 3 kamera så kan man ordne det billig Kanskje 4!
            4 x Kamera
            5 x Laptop
            5 x 4G Modem

Problem 1, det må være 4G dekning, evnt. wifi.
            Problem 2, du kommer til å bli lei, fordi så ekstremt mye kan gå galt!

Satt opp livestreaming med 10 x 4G modem på 10 forskjellige steder av Oslo, og det fungerer ypperlig. MEN, du vil jo selvfølgelig kunne gå galt, Murphys lov osv.

Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

Comment

uff....

Da blir det nok bedre OG billigere med 5 HD kamera, eller kanskje da til og med 10 stk HD kamera plassert ut på banen.

Comment

Originally posted by NoBrainer View Post
                uff....

Da blir det nok bedre OG billigere med 5 HD kamera, eller kanskje da til og med 10 stk HD kamera plassert ut på banen.
                5-10 HD kameraer Lasse,,,W0W aiming high!!!

Kommer du på NTTC (NorwegianTopTruckChallenge) til helga???
                RC4WD Team Driver

Comment

nei, egentlig ikke.
                  Men jeg tenker ikke på slike kameraer som du driver med....

Men bare noe så enkelt som f.eks. Panasonic Lumix DMC-ZX3 til 1300,- pr kamera.

Jeg ville bare høre først om det fantes noen slike løsninger som faktisk kunne brukes.
                  Men de blei visst fort 25000,-
                  Så kommer flere mennesker med mange og dyre forslag.
                  Så jeg antar at jeg har spesifisert dette helt feil som vanlig.

Ønske:

Kunne ta opp fra flere vinkler rundt en bane.
                  Helst slik at alt blei lagret på et sted, for lettere redigering.
                  Ergo at filmen kunne kommet "ut til folket" fort.
                  Jeg synes fortsatt av 720p er mer en god nok oppløsning for slike ting.

Men etter å ha lest forslagene så ender man heller opp med mange små digitale kameraer som kan ta opp i HD.

Men kanskje min type løsning kommer en gang eller jeg finner noen andre alternativer.
                  Har ikke mulighet til å kjøpe noe som helst av forslagene så langt.
                  Har heller ikke kommet noen vei med å finne en løsning som jeg kan følge med på om blir billigere.
                  Tenker vel mest på at dette sikkert kommer om 25 år og at jeg bare skal la det ligge for nå.

Pål, nei jeg kommer ikke til helga.
                  Det var "feil" helg som blei valgt.

Men tenk deg en slik opplevelse hvor man plasserer ut kamera på flere forskjellige faste plasser rundt de forskjellige løypene og så får all data rett inn på en pc. Hvor alle overganger kan justeres og klippes flott uten en masse mikkmakk, siden alt er i tidslinje.
                  Hvor alle vinklene blir de samme for alle bilene. Og hvor man kanskje kunne vært ferdig med filmen samme kvelden, rett og slett fordi man slipper å sjekke igjennom så mye....

Ja ja - Nok fra meg og mine drømmer.... Natta

Comment

Jeg mener fremdeles det enkleste er flere kameraer som man klipper sammen i etterkant.

Eller hadde du tenkt deg et rom fullt av klippere???

Husk også at et HD cam som tar opp i 720HD ikke nødvendigvis gir et bra resultat, det har jeg sett
                    mange resultater av. Du får rett og slett det du betaler for, noe jeg vet at du også forstår.
                    Har et kamera som tar opp i 720HD, men råmatrialet er rett og slett elendig.
                    RC4WD Team Driver

Comment

Originally posted by WildTriaL View Post
                      Jeg mener fremdeles det enkleste er flere kameraer som man klipper sammen i etterkant.

Eller hadde du tenkt deg et rom fullt av klippere???

Husk også at et HD cam som tar opp i 720HD ikke nødvendigvis gir et bra resultat, det har jeg sett
                      mange resultater av. Du får rett og slett det du betaler for, noe jeg vet at du også forstår.
                      Har et kamera som tar opp i 720HD, men råmatrialet er rett og slett elendig.
                      Altså, min løsning så trenger du bare:
                      5 x 4G modem, send mail til NetCom og spørr pent om en pakke/send meg en PM - totalpris ca. 1000,-
                      4 x Kamera, her trenger du bare kamera som kan ta opp bilde, stillbildekamera med CHDK på f.eks. - totalpris ca. 2000,-
                      5 x PC'er, her forventer jeg at folk har som man kan låne bort til prosjektet evnt. at man spør Komplett pent - totalpris om man kjøper billige laptoper - 5000,-

Totalt for alt sammen = 8000,-

Hjelper deg gjerne med prosjektet og låner bort mitt Canon 7D for en dag

Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

Comment

Jo Pål.
                        Veit at mange HD kamera gir dårlig bilde, men jeg trenger ikke Uber, bare godt nok.
                        Du har jo sett noen av mine dårlige filmer og jeg mener de 720p er mer en godt nok for denne typen filmer.
                        Hadde det vært blåfilm så skulle jeg gått med på at jeg trengte bedre kvalitet....
                        Det har nok mer med egne preferanser å gjøre.

Thomas, takk for tilbudet, men dette er ikke helt min stil.
                        Så lenge jeg blir totalt avhengig av andre så blir ikke prosjektet like diktatorisk som jeg vil. Da må jeg ta hensyn til mennesker....
                        Det skulle tatt seg ut.
                        Samt at det er UTROLIG kjipt hvis noe skulle skje med utstyr osm andre eier. Selv om det bare er et uhell. Jeg blir så satt ut av det.

Comment

Vi skal bruke 3-4 kameraer i alle løypene nå til helgen i NTTC, de må da
                          mix'es sammen i etterkant, må bare få handlet inn ny PC, så den orker og dra rundt SonyVegas.
                          RC4WD Team Driver

Comment

ja ikke sant og det er samme måten som jeg er vant til.
                            Men med å ha "fastmonterte" kameraer, så vil vinklinen bli lik for alle bilene og lettere å se forskjellene på bilene.
                            Så kunne man da mikset dette lettere med overganger da alle har samme timeframe.

I tillegg da kunne bruke håndholdte kamera for å lage noe ekstra ut av f.eks. spesielle situasjoner, ville gjort filmen utrolgi bra tror jeg.

Med en form for "miksepult" så kunne man kanskje til og med laget store deler av filmen i en tagning pr bil. Det hadde vært lekkert spør du meg.
                            Men mine fantasier er vel langt over både evne og økonomi....

buuhuu

Comment

Planen er to faste kamera innstallasjoner på TriPod. og ett eller to beveglige kameraer,
                              kommer annpå hvor mange som blir med og filmer. Det ene SloMo kamera vil bli stående på TriPod fast.
                              RC4WD Team Driver

Comment

Men Pål....hva slags videokamera vil du anbefale da?
                                Jeg trenger noe å "ønske meg".
                                Mitt lille kamera "hakker" for mye.

Kravet blir vel egentlig bare 1080p og optisk bildestabilisator, tror jeg da. Kanskje også batteritid og liten størrelse / vekt
                                Har sett på Panasonic HDC-SD40, men aner jo ikke om det er noe bra.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X