Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til dem som vurderer å kjøpe RC bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til dem som vurderer å kjøpe RC bil

    Tenkte at det er greit med en tråd der vi som allerede har rc biler kan hjelpe den som ikke har bil i det hele tatt eller som bare skal ha seg en ny.

    Har ikke sett dette noen plass innpå forumet så det er jo greit å ha. Håper flere vil være med å hjeøpe til med dette. Dere som har biler skriver inn en vurdering med en kararkterskala fra 1-10. Jeg kan begynne med mine biler:


    HPI Savage 25 RTR

    En helt ok nybegynnerbil som tåler veldig masse juling. Motoren er ganske lett å innstille og komme i gang med. Rotostart systemet gjør at start av motoren går fort og enkelt.

    Men hvis du skal ha stor motor uten å skifte ut hele drivverket, STYR UNNA! Det er mye deler i drivlinja som kunne vært bedre. Har satt RB motor i min og har byttet alt fra spur-drevet og ned til hjulene.

    Totalt sett en god bil så lenge den er original, har aldri ødelagt noe på grunn av krash eller lignende (utenom veltebøylen).

    Karakter 6-10


    HPI Sprint 2 Drift RTR

    Har ikke hatt den så forferdelig lenge, men kan si utifra det jeg så langt har synest. Det er en skikkelig god bil med kraftig drivverk og takler store motorer uten problem. Originalmotoren opplevdes egentlig som litt daff, men har satt inn Hobbywing 9T system og det fungerer kjempebra.

    Siden det er reimdrift i steden for akslinger så gir dette litt mindre motstand og effekttap selv om det ikke egentlig er avgjørende for opplevelsen. Men reimsystemet er tydeligvis kun beregnet på preparerte baner uten et eneste sandkorn på bakken. Fikk stein kilt inni reimen på min og kløyvde den på midten. Dermed måtte det litt option parts til.

    Bilen er kanongod til det den er laget for, nemlig drifting. Det er såpass toppfart på den med original dreving (ca 50-60km/t) at du kan drifte i høyere fart enn de 1000-kroners bilene som går i 25km/t. Med det motoroppsettet som står i nå kan du nesten drifte med skumdekk
    Den vingler iaffal fælt i starten og sliter med å få tak.

    Karakter 8-10



    Håper dette er til nytte for noen og at flere hiver seg på og skriver hva de syns om bilene sine
    1:1 biler - 99mod Lexus SC400
    Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

  • #2
    Det er jo litt derfor vi har denne tråden
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      Det er jo litt derfor vi har denne tråden
      Aj, så ikke den. Men der virket det mer som at èn person skulle teste biler og sånt. Jeg tenkte mer på at alle skal være med og vurdere sine egne biler, noe ala Komplett.no sitt system (kom ikke på noen andre i farten)

      Menmen. Hvis dette er helt på trynet så kan dere bare slette tråden.
      1:1 biler - 99mod Lexus SC400
      Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X