Ja Fabiz her har du en berettiget klage. Rett litt på språket ("norsken"), kutt ut det useriøse om global oppvarming, klipp og lim og send innlegget til Østlandets Blad. Dobbeltspor på Østlfoldbanen har vært nedprioritert i alt for mange år. Det trenger de å få høre.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nå skjønner jeg hvorfor heller få personer reiser kollektivt i Norge.
Collapse
X
-
Nå er eg en av "dem" som kjører bil allerede, men eg måtte krype til korset i går da eg leverte bilen inn på en høyst nødvendig og etterlengtet service. Dvs buss hjem fra verkstedet.
Nå bor eg ikke midt i Oslo eller i et bystrøk i det hele tatt, men langt ute på "landet", rettere sagt vestlandet. Så eg regnet egentlig med forsinkelser men i stede gikk bussen akkurat på slaget 08:40:30. Og i tillegg var turen gratis da billettsystemet var ute av drift, busssjåføren var i godt humør, delte ut pepperkaker og eg var eneste passasjer i bussen. Som om ikke det var nok, så stopper egentlig bussen langt unna der eg bor. Men dette var ikke noe problem. Det var lenge siden busssjåføren hadde kjørt i det området der så han hadde lyst på en litt lengre tur. Resultatet var at eg ble kjørt nesten frem til dørstokken.
Takk til busssjåføren for den turen der. Vurderer nesten å bytte ut bilen...Thorbjørn Kirkeleit (Haugaland Modellflyklubb)
Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul
Comment
-
Originally posted by nomore View PostNå er eg en av "dem" som kjører bil allerede, men eg måtte krype til korset i går da eg leverte bilen inn på en høyst nødvendig og etterlengtet service. Dvs buss hjem fra verkstedet.
Nå bor eg ikke midt i Oslo eller i et bystrøk i det hele tatt, men langt ute på "landet", rettere sagt vestlandet. Så eg regnet egentlig med forsinkelser men i stede gikk bussen akkurat på slaget 08:40:30. Og i tillegg var turen gratis da billettsystemet var ute av drift, busssjåføren var i godt humør, delte ut pepperkaker og eg var eneste passasjer i bussen. Som om ikke det var nok, så stopper egentlig bussen langt unna der eg bor. Men dette var ikke noe problem. Det var lenge siden busssjåføren hadde kjørt i det området der så han hadde lyst på en litt lengre tur. Resultatet var at eg ble kjørt nesten frem til dørstokken.
Takk til busssjåføren for den turen der. Vurderer nesten å bytte ut bilen...
FabizSmallsize Hobbyland A/S
Team Losi : Spektrum
Comment
-
Originally posted by jgroneng View PostFjellinjen har jo redusert trafikken i Oslo pga økningen i prisene. Passer meg utmerket, mindre trafikk
mulig de har redusert trafikken i byen.. tviler faktisk ikke et sekund på det med de sinnsyke økningene de har hatt på bompasseringer!! skulle likt og høre om andre enn staten som kunne økt sine avgifter med 300%.. fra 400kr/mnd. for frie passeringer, til 20kr. pr. passering med en maks fakturering på 1200kr/mnd. mulig dette passer deg utmerket, men meg som yrkesjåfør passer det meg MEGET dårlig!! og tror jeg har en del folk i ryggen med disse velvalgte ordene!MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
www.Mustit.no
Comment
-
Originally posted by Remy View Postskulle likt og høre om andre enn staten som kunne økt sine avgifter med 300%.. fra 400kr/mnd. for frie passeringer, til 20kr. pr. passering med en maks fakturering på 1200kr/mnd. mulig dette passer deg utmerket, men meg som yrkesjåfør passer det meg MEGET dårlig!! og tror jeg har en del folk i ryggen med disse velvalgte ordene!
Som alt annet i samfunnet så er noen beslutninger bra for noen, og mindre bra for andre.
Comment
-
Originally posted by Remy View Postmulig de har redusert trafikken i byen.. tviler faktisk ikke et sekund på det med de sinnsyke økningene de har hatt på bompasseringer!! skulle likt og høre om andre enn staten som kunne økt sine avgifter med 300%.. fra 400kr/mnd. for frie passeringer, til 20kr. pr. passering med en maks fakturering på 1200kr/mnd. mulig dette passer deg utmerket, men meg som yrkesjåfør passer det meg MEGET dårlig!! og tror jeg har en del folk i ryggen med disse velvalgte ordene!
Comment
-
Originally posted by Helmet View PostSom tidligere syklist i Oslo kunne jeg godt tenke meg å vite hvorfor jeg fortjener (eventuelt fortjente) ei kule i panna. Bør jeg føle meg truet?
De er fotgjengere straks det er en fotgjengerovergang, rødt lys gjelder aldri dem, og de skal sykle steder der veien er trang, og fortauet bredt og tomt. Helt til det kommer et lyskryss eller fotgjengerovergang. Da er det plutselig ikke så viktig at de er kjørende, rødt lys gjelder ikke for dem.
Jeg er på nippet til å ta livet av dem med vilje.....
Comment
-
Når jeg nevnte sykkel var det ikke nødvendigvis uten motor jeg tenkte.
Er forøvrig ikke sprek, har bil og de gangene jeg må benytte kolektiven funker det utmerked. Men nå er jeg tolmodig av natur...
Konklusjonen er nok at dere bor i feil del av landetTeam Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
“When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
Comment
-
Originally posted by Stusdal View PostNår jeg nevnte sykkel var det ikke nødvendigvis uten motor jeg tenkte.
Er forøvrig ikke sprek, har bil og de gangene jeg må benytte kolektiven funker det utmerked. Men nå er jeg tolmodig av natur...
Konklusjonen er nok at dere bor i feil del av landet
Comment
-
Det er ingen kobling mellom tapte arbeidstimer og irritasjon hos kundene og hva som lønner seg for NSB og Ruter. Dersom de i større grad måtte dekke samfunnsutgifter eller tapt fortjeneste for kundene ville vi kanskje sett litt endring.
Som en kuriositet kan jeg jo nevne at når NSB sier at en viss andel av togene er mindre enn 3 minutter forsinket mener de ikke 180 sekunder slik den naive kollektivreisende skulle tro. Togene kan være 3 minutter og 59 sekunder forsinket eller mindre. Det er "mindre enn 4 minutter forsinket" for folk flest. Med et pennestrøk har de forbedret punktligheten sin vesentlig. Om de hadde lagt like mye energi i togtrafikken som talltriksing hadde det kanskje vært håp.
Motorsykkel er vel det mest effektive transportmiddelet i og rundt Oslo, men aller helst vil jeg ha helikopter.
Comment
-
Originally posted by Razer View PostFortjente, så du er trygg enn så lenge. Men, som tidligere sjåfør av yrke og forsåvidt ellers, har jeg oppdaget at Oslos syklister har et stort dødsønske som tilsynelatende er kollektivt for ganske mange av dem.
De er fotgjengere straks det er en fotgjengerovergang, rødt lys gjelder aldri dem, og de skal sykle steder der veien er trang, og fortauet bredt og tomt. Helt til det kommer et lyskryss eller fotgjengerovergang. Da er det plutselig ikke så viktig at de er kjørende, rødt lys gjelder ikke for dem.
Jeg er på nippet til å ta livet av dem med vilje.....
Comment
-
Originally posted by Helmet View PostSå jeg fortjente det. Bassert på hva egentlig? Du kan umulig vite mye om hvor, hvorfor og hvordan jeg sykler...? Jeg håper for din egen del at du prøver å provosere litt nå...
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment