Announcement

Collapse
No announcement yet.

Micromonsters reåpnet med nye eiere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Men om folk er veldig opptatt om det er konkurs eller om de stenger av egen fri vilje
    så kan dere sikkert finne tlf nr til de som drev MM og spørre

    Uansett er det synd at de er stengt...
    Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
    BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
    Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
    -
    Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


    Comment


    • #47
      Syns kanskje det er litt merkelig at det aldri har vært noen type av "salg" e.l......dette pleier det alltid å være når noen legger ned av egen fri vilje.....de må jo bli kvitt varene..ikke mye god butikk å ha de liggende i kjelleren/garasjen over tid heller......

      Men men, egentlig uvesentlig, trist er det uansett.....tross alt en av de mest kjente hobbybutikkene i Norge.......
      sigpic
      Tlf 4691 0501

      Comment


      • #48
        kan jo godt hende de starter opp igjen under nytt navn med frigjort kapital... er ikke det mulig da.. er iallefall veldig enkelt i transportnæringa der konker folk og bila går og går og plutselig så har de fått seg nytt navn og a.s
        mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

        Comment


        • #49
          Jeg bor selv i nærheten og synes det var synd, men kanskje Himoto/RC-land blir mitt nye handle sted i steden, synd de hadde mye fint på Micromonsters.
          CRC - 3Racing - Tamiya

          Comment


          • #50
            Synes det er veldig trist, husker for noen år siden kjøpte jeg en savage 4,6 ss (byggesett) fikk da med ett visittkort med mobilnr, til Stig, fikk også beskjed om at jeg bare kunne ringe uansett hvis jeg fikk trøbbel. satte meg ned på søndag å bygget sammen bilen, fikk seff. trøbbel med noe jeg ikke helt forsto å ringte, han svarte ikke på tlf, men ringte meg opp igjen etter noen min. han var i barnedåp så han fikk desverre ikke tatt den da jeg ringte. jeg beklaget å sa jeg kunne ringe han seinere men nei da, han forklarte å sto i, å ikke lenge etterpå var jeg ute å kjørte. fy feite for en service, det skal du lete lenge etter. Ett stort savn vil det bli, håper de kommer tilbake igjen, bare noen ord om denne saken.
            Revo 3.3, full alu rustler, HPI Savage 4.6SS,Schumaker Swift, FS Monster 4x4, FG Sportline, mcd race runner 27.2 reed porta, 813 gasser, Magic bullet pipe, alt styres med en DX3R
            Jeg vet stemmene i hodet ikke er virkelige, men de har noe kjempe gode ideer!!!

            Comment


            • #51
              Trist om det er tilfelle at de avvikler. Den éne plassen jeg kunne finne kritiske deler til bilen min på dagen (på snaue halvtimen, om jeg ga litt gass), i tillegg til at dem hadde meget overkommelige priser.
              Heretter må jeg vel handle inn komplett delelager selv fra utlandet, slik at jeg har delen jeg trenger, når jeg trenger den... -Er ikke mange butikkene med over gjennomsnittet stort delelager til Traxxas igjen nå >_<
              "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

              Comment


              • #52
                Originally posted by skogpekka View Post
                Trist om det er tilfelle at de avvikler. Den éne plassen jeg kunne finne kritiske deler til bilen min på dagen (på snaue halvtimen, om jeg ga litt gass), i tillegg til at dem hadde meget overkommelige priser.
                Heretter må jeg vel handle inn komplett delelager selv fra utlandet, slik at jeg har delen jeg trenger, når jeg trenger den... -Er ikke mange butikkene med over gjennomsnittet stort delelager til Traxxas igjen nå >_<
                modellers.com har jo Traxxas deler, synd med MM igrunn alldri bra for oss på bakken att man mister en konkurent til de andre sjappene.
                mindre konkurenter mindre priskrig, og da blire fort litt dyrere
                Sverre Finnerud '83 modell
                FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                frekvens 2.4ghz

                Comment


                • #53
                  Hvis det blir dyrere vil man jo miste enda flere kunder til utlandet, og da vil jo flere igjen måtte stenge dørene. Jeg fikk aldri noe godt svar på hvorfor så få norske butikker importerer selv?
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by >Jonas< View Post
                    Jeg fikk aldri noe godt svar på hvorfor så få norske butikker importerer selv?
                    Svaret var veldig greit det, men kanskje du ikke leste alt? => http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...l=1#post385606
                    Last edited by Crowe; 18 March 2010, 10:33.
                    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                    Comment


                    • #55
                      Joda, men jeg ble ikke stort klokere av det:
                      Agenturhandel er handel for egen regning og risko som næringsforetak driver med varer fra en eller flere leverandører. Ordet agentur signaliserer at handelen skjer for å fremme omsetning av leverandørenes produkter. Kundene handler da med agenturhandlerens foretak som juridisk sett er kundenes leverandør. Hvilke retts- eller avtalebetingelser som gjelder mellom agenturhandleren og hans leverandører har ikke primær interesse for kundene bortsett fra tilfeller der disse kan ha interesse av å gjøre en bestilling direkte på grunn av pris eller andre hensyn.
                      Hva er en agent?
                      En agent er en selger. Han har "påtatt seg selvstendig og over tid, å virke for salg eller kjøp av varer for hovedmannes regning ved å innhente ordrer til hovedmannen eller ved å inngå avtaler i hovedmannens navn". En handelsagent har en uselvstendig stilling, og er derfor beskyttet av "Agenturloven".

                      Videreselger

                      En videreselger kjøper og selger i eget navn og for egen regning. Videreselgeren har begrensede forpliktelser, men er desto mindre beskyttet (rettigheter osv) i forhold til det han selger.

                      Forhandler
                      Kan være en agent, men er ofte en videreselger. En forhandleravtale definerer omfanget av samarbeidet og regulerer rettigheter og plikter.
                      Det er større risiko når man importerer selv, men hva i hovedsak hindrer de fleste fra å gjøre dette?
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • #56
                        For at det skal være noe poeng i å importere selv må man som regel importere mye, bla for å kunne ha nok deler på lager. Og enkelte krever at man bestiller for en viss sum. Dette koster penger, mye penger.......

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by >Jonas< View Post
                          Hvis det blir dyrere vil man jo miste enda flere kunder til utlandet, og da vil jo flere igjen måtte stenge dørene.
                          Dette er en ond sirkel... Jo flere som handler fra utlandet, jo flere må stenge og jo flere må handle fra utlandet osv, osv.....

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by >Jonas< View Post
                            Joda, men jeg ble ikke stort klokere av det
                            F.eks. forestill deg et mellomledd med rettighetsavtaler med en gitt produktleverandør for et gitt området som gjør at alle butikker i området som ønsker å tilby dette produktet må handle gjennom dette mellomleddet - mot sine avgifter. Dette gir selfølgelig høyere priser og som både spiser på butikkenes fortjeneste og kundenes lommebok og som ingen av dem ønsker.
                            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Samen View Post
                              Dette er en ond sirkel... Jo flere som handler fra utlandet, jo flere må stenge og jo flere må handle fra utlandet osv, osv.....
                              Ja og når alle butikker er gått på dunken så skrur de opp dollar-prisen!!
                              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by geir™ View Post
                                F.eks. forestill deg et mellomledd med rettighetsavtaler med en gitt produktleverandør for et gitt området som gjør at alle butikker i området som ønsker å tilby dette produktet må handle gjennom dette mellomleddet - mot sine avgifter. Dette gir selfølgelig høyere priser og som både spiser på butikkenes fortjeneste og kundenes lommebok og som ingen av dem ønsker.
                                Så dersom en grossist har fått rettighet på f.eks. Traxxas i Norge så må alle kjøpe igjennom den? Det finnes jo fremdeles en god del merker som det ikke selges noe av i norske butikker, og der de kinesiske butikkene tilbyr grossist tjenester.
                                Team RC Companiet - Minicupen.no
                                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X