Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med modifisering av HL elektronikk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaring med modifisering av HL elektronikk?

    Har denna landgangsbåten jeg har bygget, og som jeg har noen videre planer for. Har blant annet planer om å få inn radioutstyr med flere kanaler, slik at jeg kan få montert på fjernstyrt styring av lemmen, lyd, lys etc. Er ute etter noe billig, så tenkte tanken om å modifisere elektronikken som sitter i tanksene til Heng Long. Problemene jeg står ovenfor er jo at jeg må få den ene motoren jeg har til å gå framover og bakover ved å bevege stikka opp og ned, og denne burde vel også innom en separat ESC (har en Traxxas XL-5 liggende fra en Slash som jeg trengte å bruke). Slik som det er i tanksen bremses jo en av motorene når stikka er i et av hjørnene. Jeg er ute etter at den ene motoren jeg har ikke skal bremses, og at rorene skal ha fullt utslag når stikka er i et av hjørnene. Noen som tror dette er mulig å få til? Eller er det noen som veit om noe annet billig, helst til under tusenlappen, som vil fungere? R2hobbies selger jo 6-kanalere billig, men disse er jo beregnet på fly, så de vil vel fungere dårlig i en båt? Denne og denne fra Hobbyking er vel kanskje også beregnet på fly/helikopter?

    Hvis noen har noen tips til hvordan jeg får fiksa det sånn at lemmen stopper der den skal, og hvordan jeg får fiksa det med brytere til lyd og lys, så er jeg takknemlig for det.
    Last edited by >Jonas<; 30 October 2009, 23:53.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X