Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeprosjekt: tanks undervogn.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggeprosjekt: tanks undervogn.

    Har brukt litt tid i vinter til å prøve og lage meg en tanks.

    Har ideen kommer fra en side eg har snublet over:



    Hadde en vage plan om å kunne sitte inne og kjøre doningen rundt ute i hagen. Videre viss eg blir brukandes til og programmere (klippe og lime fra forskjellige forum)kanskje eg klarer å lage en liten watchDog.. he he.

    den består av:



    - 12v batteridriller til drift av beltene.
    - Phidget motorcontroller, usb interface til og styre hovedmotorer
    - Phidget 8-servo controller, usb interface til og styre servoer
    - phidget interface kort, 8 porter inngang og 8 porter utgang + 8 analoge porter.
    - pico itx pc for samkjøring av usbkort, og kjøring av tanks.
    - trådløst usb nettverksmodem
    - tv-tuner for å motta bilde fra onboard kamera.
    - kamera for bilde.


    eg har snekret sammen et program i java for å kjøre doningen. :

    Kyosho Caliber 30 Savage 4,7 heimamekk Tanks

  • #2
    No vart æ imponert, ja!!! Hva har du lagd beltene av???
    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

    Comment


    • #3
      Beltene har et bilbelte som stamme. Så har eg bare limt på treklosser på hver side av belte. eg brukte smeltelim, med litt skepsis, men det ser ut som at den holder det bra sammen..

      har limt på styreklosser på "inner-ringen"
      Kyosho Caliber 30 Savage 4,7 heimamekk Tanks

      Comment


      • #4
        Kan du ta noen bilder fra siden, sånn at sprocket, roadwheels og idler synes?
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

        Comment


        • #5
          Er litt mørkt, fant et bilde på dataen:



          hjul er borret ut av x-finer plate med hullborrsett.

          Har brukt 2 størrelser:
          Liten som er alle hjelpehjul.
          Så stort oppe framme, og stort som drivhjul bak.
          På drivhjulet har eg lagt et belegg med sika-fleks for å få bedre friksjon mellom drivhjul og belte.
          Kyosho Caliber 30 Savage 4,7 heimamekk Tanks

          Comment


          • #6
            Sinnsykt imponerende bra! En tanks i tre. Bruker du ikke noen tenner i sprocket (drivhjul)? Hva slags fjæringer bruker du? Hva slags tanks blir dette? (noe amerikansk kanskje siden drivhjulet er bak?)
            Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

            Comment


            • #7
              LOL
              Meget orginal, men veldig bra jobbet. Vart vel litt imponert eg og no.

              Du får holde oss oppdatert på fremgangen.. Med både tekst, bilde og video

              Har du tenkt noe på overdel til den?
              sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

              Comment


              • #8
                Originally posted by Droid View Post
                Sinnsykt imponerende bra! En tanks i tre. Bruker du ikke noen tenner i sprocket (drivhjul)? Hva slags fjæringer bruker du? Hva slags tanks blir dette? (noe amerikansk kanskje siden drivhjulet er bak?)


                Det er ikkje fjæring på tanksen i dag. eg sitter og funderer på hvordan eg skal lage desse. Det er en annerkjent metode på rctankcombat.com som er enkel og grei og produsere, :



                Dårlig forklaring;
                Her ser man at man har laget et dreiepunkt der på insiden av chassiet.
                her fester man fjer for demping. Denne er enkel å justere ved å flytte fjær-festet nermere eller lengre vekk fra dreiepunktet. (en fordel ettersom deler av tanksen blir tyngre enn andre(batteri)).

                men den passer ikkje helt til slutt designet på beltene:



                (Kommer sikkert ikkje til og ligne noe veldig, men håper den vil få likhetstrekk..)

                eg var tenkt og ha to og to roadweels koblet sammen, slik at dei vil vippe over hindringer.
                skal prøve og ta noen dempere of fjærer fra savage xl til dette.

                hva type tanks det blir, det er ikkje godt å si.. har egentlig ikkje tenkt over på om den skal ligne på en lepard eller tiger tanks.
                Kommer vel nok til og lage noe for se hva den ligner mest på ,deretter si hva det er.. hehe
                Kyosho Caliber 30 Savage 4,7 heimamekk Tanks

                Comment


                • #9
                  Kyosho Caliber 30 Savage 4,7 heimamekk Tanks

                  Comment


                  • #10
                    Hva slag vinklede girkasser bruker du og hvor store er dem?
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      (lenge siden eg har vert på forum)

                      Originally posted by NoBrainer View Post
                      Hva slag vinklede girkasser bruker du og hvor store er dem?
                      girkassene er fra biltema. 90graders vinkel til skrutrekkere...

                      dei er vell ca 10x10x5 cm den oransje delen

                      + chocks som stikker ut i ene enden, og festepinne i andre...


                      Kyosho Caliber 30 Savage 4,7 heimamekk Tanks

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X