Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya Leopard 2 og diverse annet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tamiya Leopard 2 og diverse annet

    Nå har jeg fått lyster igjen....

    Var en "liten" tur innom http://www.rcmart.com og funnet litt av hvert jeg har lyst på.

    Fant en Tamiya Leopard 2A6 (56020), kulelager og Battle Unit (53447) til den, Tamiya Scania 6x4 (56323) og en Spektrum DX6i
    Med frakta så kommer det på under 9000,-

    Mangler såklart litt, men dette burde være en god start. Desverre er ingenting på lager, men jeg har spurt dem om når det kommer inn igjen.

    Tenkte også å skaffe en svanehenger og lyd/lys-modul til Scania'n.
    Så hadde jeg tenkt å skaffe metallbelter og Gyro til Leo'n.

    Høres dette bra ut?
    Er det noe jeg mangler da for å ha det gøy??
    Last edited by NoBrainer; 3 February 2010, 21:04.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Originally posted by NoBrainer View Post
    Er det noe jeg mangler da for å ha det gøy??
    Det første som slo meg var vel om du har en god venn med en typisk fiende tanks slik at du har noen å krige med.

    Utover det, så tror jeg du kommer til å ha mye morro med det utstyret der...

    Og vi venter på masse bilder så klart
    sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

    Comment


    • #3
      Beklager, men ingen gode venner her nei

      Spørs helt når de får inn dette, men prisen er jo bare helt rå. Bare Leo'n uten noe ekstra koster 10000,- her i norge.

      Men bilder kommer såklart hvis dette blir anskaffet!
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Originally posted by NoBrainer View Post
        Beklager, men ingen gode venner her nei

        Spørs helt når de får inn dette, men prisen er jo bare helt rå. Bare Leo'n uten noe ekstra koster 10000,- her i norge.

        Men bilder kommer såklart hvis dette blir anskaffet!
        Merker jeg angre litt på at jeg solgte leo'n ja.. Det var en fantastisk lyd i den.
        Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
        Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

        Comment


        • #5
          Originally posted by maxmekker View Post
          Merker jeg angre litt på at jeg solgte leo'n ja.. Det var en fantastisk lyd i den.
          Herregud, du må være gal!!

          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            nja, ble litt kjedelig å tuttle med den i bakgården i lengden, ingen andre som ville ha tanks på den tiden,fikk 5 lapper for den og dro å kjøpte meg noe annet.
            Nå har det vært helikopter et par år, så nå begynner det å sitte, så da kan vi drive med litt annet igjen.
            På togbanen har det vært en del bygninger som skal opp og de må jo 'væres' og slites litt, og det ser jeg frem til med tanksen også. Siden jeg er generelt opptatt at ww2 med bøker og film osv, så har jeg alltid hatt lyst på en tiger tanks, så kanskje det var et leo'n ikke 'klikka' noe no hos meg.For moderne. Men herregud, husker lyden når den fyra opp.
            Første gangen på kjøkken bordet (måtte lodde et par ledninger etter postgangen) og hadde volumet litt høyt på, hehe, skvatt bakover kan du si. Synd jeg ikke filma den noe.

            'Væring' på orginalmåten:




            Slenger med noen bilder til jeg av den jeg hadde , bare sånn for moro skyld..
            Attached Files
            Last edited by maxmekker; 29 January 2010, 18:03.
            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

            Comment


            • #7
              Hvis du liker Tiger, da burde du absolutt sjekke ut Tamiya sin. Den lyden er bare helt rå.

              Da fikk jeg lyst på Tamiya igjen, for å si det sånn....
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Ja, er redd dette drar på seg, hehe. Men en el mod må da vel være billigere en en Tamiya Tiger. Men det er noe med denne kvaliteten da.
                Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                Comment


                • #9
                  Har du arva eller vunnet i lotto? 9000....
                  Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                  Comment


                  • #10
                    Neida ikke arvet men jeg prioriterer slikt nå som jeg er for meg selv.
                    Har ikke kjøpt enda, men det kommer nok

                    Når det gjelder ElMod og pris, så er det DRITDYRT til å sette inn i en billig china modell...Da kommer fort en Heng Long opp i prisen til en Tamiya.

                    Da en Tiger I fra rcmart.com kommer på 3500,- inkl frakt og mest sannsynlig uten mva. Tror en heng Long med det meste og da med ElMod også kommer opp i noe ala det. Eneste da blir jo en sender og en lader i tillegg og kanskje 2 servo'r.

                    Så jeg veit ikke lenger jeg. Når det gjelder å kjøpe i norge så blir det for dyrt og overhodet ikke verdt det. Men med slike priser så ville jeg vurdert det.

                    Det er fortsatt mye som kan / må gjøres på en Tamiya også, men grunnmodellen er MYE bedre.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      Så prisene på tanksene på hobby sjappa på Sandvika storsenter, 9 lapper, husker ikke helt hva tigeren kosta der , for den var solgt forrige helg. Men det er drit dyrt.
                      Kanskje sjekke rcmart igjen ja, kjøpte en del deler til 1/18 bilen der, samt at en kompis som driver litt hobbysjappe på si:

                      Han kjøpte et par tamiya lastebiler fra de, og de ble ganske mye billigere.
                      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                      Comment


                      • #12
                        Fant en utrolig bra tråd om anbefalinger til Leo'n

                        RC Tanks - Leopard 2A6 Questions.... - Apparently I was posting in the wrong section :O I got a Tamiya Leopard 2A6 for Xmas. I really wanted one of these for a long time, but my hobby money went to racing my Nitro and Electric racers... Anyways, I've been doing some research and have the following questions. Any help


                        Hvor de sier at metallbelter ikke er noe poeng. Det som burde byttes er:

                        Originally posted by Pershing101
                        If you install metal tracks then you should also go the metal route for the return rollers, the arms as well as the idler upgrade to handle the extra weight. The metal swing arms (for the road wheels) are much stronger than the kit's plastic arms.
                        Originally posted by Pershing101
                        One thing to consider with this kit is that normal model glues for poly-styrene and alike will not adhere well to the lower hull. It is made out of PVC style plastic I think. This can cause havoc as the return rollers are just glued to the hull, not bolted, as well as everything else below the main deck. They will soon fall off the model unless PVC glue or a strong resin glue is used. The supplied Tamiya glue in the kit is not very good.

                        Leopard 2A6 Improved Idler System
                        Metal Roadwheel-Arms for Tamiya Leopard 2A6
                        L2A6-328 - Leopard 2A6 High Quality Return Rollers

                        Dette er for morro...
                        Metaltracks for Tamiya Leopard 2A6, 1:16
                        RC Tank Gun Barrel Stabilizer - 1/16 Leopard 2A6


                        Man trenger forresten ikke noe annet enn sender med mottaker og batterier, samt primer og lakk for å få denne kjørbar ut av esken. Da det flger med ESC og Servo som trengs.

                        Men siden folk sier at den kan kjøres rett ut av esken, bare legg til kulelager, så blir det nok det, med den prisen som er på deler til Tamiya...
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Det du bare MÅ ha er jo gyrostabilisatoren da. Det er bare så rått...
                          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                          Comment


                          • #14
                            Den var litt dyr da...men ja.

                            Tenkte på de andre tingene først, slik at metallbelter og Gyro kan komme som bonus etterhvert.

                            Skal se hvordan dette blir. Har fått en masse advarsler om kjøp av belter da de som er for 1A5 (første versjonen) ikke er like som de som er for 2A6. Så man må visst passe på litt.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              [
                              Last edited by maxmekker; 3 February 2010, 11:31.
                              Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                              Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X