Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor mye strøm trekker en tamiya tiger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor mye strøm trekker en tamiya tiger?

    Jeg skal kjøpe fartskontroll til tigeren min, og lurer bare på hvor mye strøm kan jeg risikere å klare å trekke ut av den? Om man tenker litt framover og kanskje skal bytte til kraftigere motorer, hva da? Hva er det som står i tigeren, er det 380 motorer eller 400? Hva kan man oppgradere til uten å slite tigeren fra hverandre?

    Er det overkill med en fartskontroll som er 25A, eller er 10A mer en nok?
    Om det ikke kan modifiseres, hva er da vitsen....

  • #2
    Jeg veit ikke hvor mye en 380 eller 400 motor trekker. Sikkert litt forskjellig også.
    Men fra Heng Long så holder det med 10A til de 380 som sitter der, men det er også minimum etter mening. Men hvis ESC'n takler 10A kontinuerlig og mere på peak så burde det holde i massevis. Synes å huske at første versjon av HL sin var på 5A og versjon etter var på 8A. Hva den siste RX-18 er på veit jeg ikke.

    Jeg ville heller ha kjøpt noe litt større, da man slipper å lure noen gang...men jeg regner med at du tenker pris så...

    Det med "overkill" har jeg gått litt bort i fra, da "overkill" som oftes kan brukes i andre prosjekter seinere, mens akkurat "kun" kan brukes til det du har kjøpt det inn for. Så jeg har valgt ut en ESC jeg bruker til mest mulig for tiden, men da kan jeg bruke den til alt jeg holder på med.

    Men det er et prisspørsmål.

    Kanskje noen slike mikro esc'r kan gjøre jobben. Slike som sitter i mini crawler til Losi f.eks. Det er jo 380 motorer. Men etter å ha sjekket så blei den ganske dyr også...
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      jeg tenkte på en slik en: Sabertooth 10 RC Dual Motor Speed Controller, eller en slik en: Pololu TReX Dual Motor Controller DMC01.

      Fordelen med den siste er at den er veldig enkel å integrere i et microprosessorsystem senere. Og jeg ser for meg at en microprosessor og en Tiger kan være en ganske morsom kombinasjon etter hvert!!!
      Om det ikke kan modifiseres, hva er da vitsen....

      Comment


      • #4
        slik som jeg ser det burde det holde med den første, da den gir 10A kontinuerlig.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Denne er på vei hjem til meg nå!

          Den sabertooth kontrolleren leste jeg så mye negativt om, så jeg valgte å ikke bestille den. Så nå må jeg bestille meg en microprosessorgreie for å lage litt mere morro under panzeret på tigeren....
          Om det ikke kan modifiseres, hva er da vitsen....

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X