Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tigergutt's første tur ute!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tigergutt's første tur ute!

    Da var endelig (nesten) alle deler kommet i posten fra fjern og nær, Hongkong og USA. Så nå er (nesten) Tigergutt klar. Når jeg fikk denne manglet det mye deler inne i skroget. Kun motorer og girkasse befant seg der. Nå har jeg fått installert en grom liten fartskontroller som heter Pololu Trex Dual motorcontroller, og den funker som bare det! I tillegg har jeg bygd om radiostyringen min fra 35MHz (fly/heli-kanaler) til å funke såvel på bakken. luften og likegodt på vann. Corona DIY module er satt inn i radioen så nå har jeg 2,4GHz radio, med utrolig rimelige mottakere.

    Har ikke bilder av Tigergutt enda, men her er en liten filmsnutt!

    Om det ikke kan modifiseres, hva er da vitsen....

  • #2
    Ser bra ut det der.

    Hva mangler du å gjøre nå da??
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Rotasjon av tårnet, elevering av kanon, skaffe de plastgreiene som mangler (har falt av pga dårlig lim) og så har jeg veldig lyst på både lyd og røyk. Pluss et par andre småting, har jo 8 kanaler tilgjengelig på radioen...

      Og selv om plastbeltene funker veldig bra, så skjønner jeg veldig godt hvorfor metallbeltene er så populære!

      Hvordan er rotasjon av tårn mekanikken til HL tigrene? Kan jeg få den til å passe på tigergutt?
      Om det ikke kan modifiseres, hva er da vitsen....

      Comment


      • #4
        får lyst på en tigergutt frem for en Abrams

        Comment


        • #5
          Er ikke tigergutt en Tamiya da?

          Da ville jeg heller ha skaffet orginal Tamiya innmat slik at du kan bruker servo'r.
          Heng Long sin modul er motorstyrt og litt knotete å få til. Da må du mest sannsynlig bygge om en god del.

          Røyk synes overhodet ikke ute, samt at den bråker mye. Dette anbefaler jeg ikke hvis du tenker Heng Long sitt.

          Metallbelter hjelper jo på vekt og fremkomlighet. Samt skala utseende. Anbefales ETTER at resten er i orden.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X