Announcement

Collapse
No announcement yet.

Henglong Panther: Motor/ESC/Batteri ..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Henglong Panther: Motor/ESC/Batteri ..?

    Hej!

    Jag köpte nyligen en Henglong Panther 1/16, men blev lite besviken över styrningen och prestandan. Är det någon som har bytt elektronik i en sån, och kan rekommendera något?

    Jag är ute efter något som ger tanken möjlighet att köra långsamt utan att tveka och som är stark nog till senare uppgradering (metall-belts etc). Har sett att finns reduced ratio gearbox, men den då bör jag ha motor som spinner lite fortare för att inte tappa hastighet på full gas..?

  • #2
    Hvor kjøpte du den? Noen har dårlig elektronikk. Kan oppgraderes med rx18 kort. Er det lyd og røyk på den? Du kan sjekke litt her.
    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

    Comment


    • #3
      Med en reduksjonkasse må du nok ha raskere motorer ja.
      Da er jeg ganske sikker på at du også burde ha RX18 som et minimum.
      Graupner 400 motorene skal passe akkurat.

      Men jeg tror ikke du kan få i pose og sekk. Selv om man sikkert kan få til en ok løsning. For med en reduksjonkasse, så vil man miste toppfart uansett. Spørsmålet blir vel om du vil ha den med skalafart eller om du vil ha den som den er.

      Ta opp Panther'n din og bare sjekk hva slag gir du har og hva slags elektronikk du har. Er det metallgir så er det bra. Det står på hovedkortet, som er inni plastboksen, hvilken versjon du har. Det står noe mer på den også, men det skal slutte på RX-18.
      Altså i den største boksen. Det andre kortet er selve mottakeren.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Tack för svaren.

        Jag köpte den på Mikronor i Oslo. Den har lyd/røyk/bb gun. Vill inte skruva på den än ifall det skulle bli någon reklamation/reparation.

        Problem så långt:

        *När batteriet är ~60% urladdat går tanken bara i full fart och stoppar inte.

        *Första prøveturen så lossnade ett av dom fremre dreven, visade sig att skruven inte var dratt till.

        *Det står i manualen att kanonen ska kunna højas/senkes. Det fungerar inte, hör bara en motor som surrer.

        Har endast kjørt den på golvet i stuen 3 gånger.


        NB! Detta er ingen kritikk mot Mikronor, bara en upplysning om vad jag köpte den. Har bara positiv erfarenhet med Mikronor.

        Comment


        • #5
          De drevene foran kalles på godt norsk: "Sprocket" (tannhjul) Bruk locktite på de ellers løsner de i et sett. Bruk den typen som går an å løsne igjen. Blå tror jeg. Når du holder venstre spak nede skal kanonen gå opp og ned. Er det trinnløs fart på den eller bare sakte og fort?
          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

          Comment


          • #6
            OK, da ville jeg tatt den med til Mikronor igjen og forklart problemet. For den skal ihvertfall fungere slik som det står i manualen.
            De pleier å være veldig behjelplige dem altså. Er fornøyd med dem selv.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Originally posted by Droid View Post
              De drevene foran kalles på godt norsk: "Sprocket" (tannhjul) Bruk locktite på de ellers løsner de i et sett. Bruk den typen som går an å løsne igjen. Blå tror jeg. Når du holder venstre spak nede skal kanonen gå opp og ned. Er det trinnløs fart på den eller bare sakte og fort?
              Er svensk jag... Det er trinnløs fart på den, men ibland er det svårt att få den att "krypa" från stillastående, vill gärna haft mer presisjon.. När jag holder venstre spak nede er det en motor som surrer men kanonen beveger sig inte.

              Är det möjligt att bara byta motorer och montera en ekstra mottager/esc till dessa, på samma kanal?

              Ska inom mikronor efter helgen.

              Comment


              • #8
                Det er ikke vanlig esc i disse. Men det er lett å bytte motorer. Som Nobrainer sa, ta den med til butikken. Det er feil på den.
                Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                Comment


                • #9
                  All styring av motorer og tårn, skyting osv ligger på et "hovedkort".
                  man kan ikke bruke vanlig mottaker / sender uten å bytte ut alt annet. Det blir fort veldig dyrt.

                  Det er ingen store utfordringer i å bytte ting, bare man veit hva man vil ha og hva som skal kjøpes inn.
                  Du kommer til å trenger verktøy for å få av pinionen på motorene, men ellers ingen store utfordringer.

                  Heve / senke løpet er en egen motor som man kan få kjøpt løst.
                  Samme med turret motoren, det er også en egen motor som kan kjøpes løst.

                  Kan jo hende at noe bare har hoppet av når det gjelder heving/senking av løpet. Det skal vel være en fjær der som gjøre at løpet holder seg i sporet den skal gå i. Den fjæra kan jo ha hoppet av.
                  Hvis du tar ut all BB-kulene og så rister på tanksen, kanskje du hører noen løse deler?
                  Går det greit å bevege løpet opp og ned ved hjelp av håndkraft?

                  Jeg tror det er AM senderen og dens unøyaktighet som gjør at den kryper så dårlig og ikke nødvendigvis motorene.
                  Kan også ha en sammenheng med hovedkortet.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Det är FM-radio i min tank, i vart fall sa säljaren det. Jag tror inte det är radio som er problemet, utan hellre motorerne för om jag gir bara litt gass så hör jag det piper fra motorerna. Om ni har haft en gammal bilbane så känner ni igen problem, bilen vill inte starta ibland om man inte ger full gass eller ger bilen en dytt..

                    Jag ska iaf inom Mikronor efter helgen, så får vi se vad han säger.
                    Gott nytt år!

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X