Announcement

Collapse
No announcement yet.

58029 Blazing Blazer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    den var utrolig fin.Ser ut til at sjåføren er litt medtatt men........
    Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

    Comment


    • #17
      konge kjøp på den bilen ja, ser vel nesten bedre ut en ny den der Simensays gjort en god jobb ja. angrer jo noe på at jeg herja no fæslig med disse i yngre dager men har de på loftet ennå da nei ikke til salgs
      Børre Hidle Frizell. 1970
      bruiserbaker

      Comment


      • #18
        he he, bildene er litt gamle - sjåføren har gjennomgått en liten operasjon og har ny full førighet i begge armer, tverrørene i støtfangeren har blitt byttet ut osv osv...

        Børre, du har jo sett flere av bilene mine på Tamiyaclub - men det store spørsmålet er om du har fått tid til å sette i stand noen av de gamle 3spd dine? Visste ikke at du hadde en Blazer forresten?

        Har egentlig ikke hatt tid til å gjøre noe med disse klenodiene det siste halvannet året, men sitter faktisk nå og setter sammen en Sand Scorcher, som blir den mest strøkne av alle SS mine (har kun bygget en av ca 9 så langt, men har delene liggende klare, glassblåst, polert etc, så det blir trolig litt bygging fremover - tok med klargjorte deler til en Bruiser og en Hilux hjem fra kontoret i dag også, så nå blir det mer 3psd bygging)

        Liker forresten avataren din Morten har bygget om en Bruiser med samme karosseri + at jeg kjører en slik Land Cruiser til daglig - 1:1
        ...

        Comment


        • #19
          BB din ble veldig fin .

          Har slipt og pusset på karosseriet i en evighet , men er snart bra nå .
          Har litt lyst til og prøve en annen farge en orginalen , men vet ikke om det blir helt feil. ser i boka at det er forslag på andre farger .

          Måtte sette de små platene på knokkelhuset (eller hva det heter)feil vei ,var ganske slitt ,så det ikke ble så slarkete.

          BTW , du har ikke et par baklykter extra liggende ?

          Et par bilder til
          080368 Morten Jenssen
          NORCC NorwegianRCCrawlers

          Comment


          • #20
            da jeg kjøpte min BB, manglet den også baklyktene (gjør som regel det...) men jeg fikk tak i et sett ed repro baklykter fra en kar på Tamiyaclub for en billig penge.

            Har faktisk ett sett med orginal baklykter jeg kjøpte på eBay (latterlig dyre, men de var nye, fremdeles på spur'en), men trenger dem selv desverre. Mitt beste råd er å joine Tamiyaclub, det er nesten et must for å få tak i ymse deler når man pusser opp gamle Tamiyabiler - i tillegg til Ebay selvføgelig (men der kan det gå lang tid før det mang trenger dukker opp av slike små deler som alle mangler).

            Jeg kjenner til en kar på TC som lager en del reprodeler til 3spd'ene, han selger dem i butikken sin på eBay : http://stores.ebay.com/jsourbeck
            Han hadde baklyktene du er ute etter tidlgere, men fant dem ikke i butikken hans nå. Send han en mail (adressen hans finner du i butikken hans i linken over) så skal du ikke se bort fra at han kan hooke deg opp! Veldig pålitelig kar som jeg har kjøpt masse ting av.
            ...

            Comment


            • #21
              Jeg skal sende en mail og høre om han har noen .Takk for tipset
              080368 Morten Jenssen
              NORCC NorwegianRCCrawlers

              Comment


              • #22
                Slenger meg på litt jeg også,
                Hei forresten Simen, lenge siden.

                Ingen Blazer men en Mounty, som skal restaureres.
                Min fordel er at alt funker helt fint,,,bare og pusse, knikke og lakke.

                Bra side det der,,,eneste jeg trenger er ett nytt vindusett,
                og en Blazing Blazer kar som sitter og kjører.
                NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
                RC4WD Team Driver

                Comment


                • #23
                  Hei ja Pål, har ikke hatt tid til å leke med de gamle bilene mine på en stund nå...
                  Ser ut som du har fått tak i en bra bil der. Mountaineeren er den eneste av 3spd jeg så langt ikke har fått tak i, men jeg skal nok finne en gitt

                  www.rc4wd.com har vel de siste delene du mangler, iallefall repro figur (du får den billigere på eBay) og de laget iaf repro vinduer tidligere...

                  De har laget noe som er skikkelig smooth nå:





                  Koster jo litt (over 2500,- for settet), men det er vel ingen bomboe, de gutta tar seg godt betalt...
                  ...

                  Comment


                  • #24
                    He he ja de tar seg betalt, de lager sånne CNC aksler til
                    TLT og HLift også.

                    Her er sånn jeg skal kjøre med Mountyen isommer,
                    Har ett koplett chassi til da med aksler og 3 speed.

                    High-Lift aksler og Stampede kasse



                    Og kansje med denne karossen

                    NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
                    RC4WD Team Driver

                    Comment


                    • #25
                      Det blir bra! Du vet kanskje at jeg har bygget en Bruiser med det karosseriet? Jeg har en 1:1 Land Cruiser 40-serie, så jeg måtte jo bare bygge en på 3spd chassiet. Har fått tak i et par Hiluxer, så jeg skal bruke et av chassisene fra dem til Cruiseren og bygge om den ene Bruiseren til en Maountaineer - da er 3spd samlingen komplett. Mangeler bare karosseriet
                      ...

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X