Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gamle nikko biler, noen som har?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    her har du en Nikko bil. Finnkode: 26797380
    living in the fast lane

    Comment


    • #17
      Originally posted by cybercowboy View Post
      her har du en Nikko bil. Finnkode: 26797380
      Det der er av nyere modeller.. Det er kun tidlig-mid 80 tall som var bra av Nikko..

      Comment


      • #18
        Her er en i tyskland.
        Husker at jeg ville ha denne også, men husker ikke om denne er fra samme tiden.

        Kraftig redusert samling
        Drifter:
        Tamiya TA04-R m/Tekin RS Pro & LRP X12 6,5T Spectrum DX3S

        Comment


        • #19
          Jeg har faktisk min første radiostyrte bil noensinne, en Nikko Turbo Panther! 12.år var jeg da jeg kjøpte den, ca 12-1300kr mener jeg...

          Den står i esken faktisk og er komplett bortsett fra en knekt del i fronten.

          Tror den går...

          Comment


          • #20
            Første bilen min også var en Turbo Phanter!

            Fikk denne av pappa når jeg var rundt seks år.

            Skal se om jeg ikke får lagt ut bilder av denne.

            Vi hadde mye moro i lag
            Jan Erik Bolseth
            Member of Aalesund R/C Drift Club
            Eat Sleep Drift

            Aalesund R/C Crawler's

            Comment


            • #21
              Fikk min til min 10 års bursdag.
              Den fikk virkelig kjørt seg...
              Overlevde snø og regn...
              Sånn må leg se om jeg kan få tak i til "mine barn" ( les: meg selv)
              Kraftig redusert samling
              Drifter:
              Tamiya TA04-R m/Tekin RS Pro & LRP X12 6,5T Spectrum DX3S

              Comment


              • #22
                Har karosseriet til en gammel Sand Eagle, sikkert mange som husker den også.
                Er tilsalgs, har du 40,- kroner er karosseriet ditt

                sigpic Kenneth Skulstad
                70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                Comment


                • #23
                  Hvor graver du alt dette ifra?
                  synd at gul-wing dørene mangler

                  Originally posted by Kesku View Post
                  Har karosseriet til en gammel Sand Eagle, sikkert mange som husker den også.
                  Er tilsalgs, har du 40,- kroner er karosseriet ditt

                  living in the fast lane

                  Comment


                  • #24
                    Fant den på Ekebergmarkedet for 20,- kroner

                    For dem som ikke har opplevd Ekebergmarkedet så kan det anbefales på det varmeste.
                    Neste marked er 7. mai.

                    Karosseriet er forøvrig solgt nå.
                    sigpic Kenneth Skulstad
                    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                    Comment


                    • #25
                      Midt på 80 tallet fikk jeg spart såpass at jeg fikk kjøpt meg en Nikko Bison F-10 Frame Buggy, det var stas. Jeg var vel ca. 10 år, og den bilen gikk MYE. På den tida var det mulig å få tak i deler så det holdt også. For noen år siden, tipper 4-5 så tenkte jeg at jeg skulle starte å bruke bilen igjen, så ett nytt 7.2 v batteri ble bestilt fra Nikko, og bilen gikk som ei klokke igjen. Jeg fikk også tak i noen deler til forstillinga som knakk. Lurer jammen på hvor mange timer denne bilen har gått og elektronikken har det aldri vært noe tull med. Det som har røket har vært deler i forstilling og karosseri, etter div rundkast. Bilen er ikke veldig høy oppunder så det er fort gjort å få noen rundkast når man treffer en stein eller dump og får ett løft i ca. 60 km/t, som er maks hastighet.

                      Bakdekkene er helt blankslitte av mange års bruk og en av felgene har sprukket. Bilen går enda, men det er bare ett tidsspørsmål før gummien er helt borte fra bakdekkene. Nikko har ikke lenger bakhjul til denne gamle bilen. Tenkte derfor jeg skulle høre med dere "guruer" her inne om dere vet hvordan det eventuelt kan skaffes, eller om dere vet om dekk til noen andre modeller som kan brukes. Det er synd å ikke får brukt bilen pga. dette synes jeg så lenge den går som ei klokke ellers, selv om den ikke akkurat ser "strøken" ut Sønnen min har akkurat fått en Crawler til 7årsdagen så planen var å ha noe å leke meg med selv, mens han kjører sin egen bil. Dette er jo fortsatt like morro som det var for 20 år siden !
                      Last edited by Bison; 4 May 2011, 19:56.

                      Comment


                      • #26
                        Hei Knut Egil.

                        Google vår venn, jeg fant DENNE tråden til deg, der har du en annen som lurer på det samme som deg. Ser ut som han har fått nyttige svar.

                        Her har du kortversjonen:

                        G'day mate, the F10 Frame Buggy was actually my first RC car and will stay in my heart forever. Actually gonna start looking for another one. Anyway, Frog, Hornet, Midnight Pumpkin, etc... all have the same rear hub design as the F10 so all these wheels will fit. Come to think of it, you should be able to fit hex type rims as well just by replacing the round hub with a hex hub. I often used Hornet parts to fix mine when something broke. Hope this helps.
                        sigpic Kenneth Skulstad
                        70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                        Comment


                        • #27
                          Jo takk for tips, ser ut som det står mye nyttig i den tråden, ja Siden jeg er helt blank på dette med deler så er jeg jo noe bekymret for å kjøpe noe som ikke passer. Hadde derfor vært svært nyttig for meg om noen her inne som har peiling kunne komme med en link eller noe, og nærmest si at "disse" passer Vet ikke om det lar seg gjøre men........håper dumme spørsmål fra en nybegynner tillates.
                          Takk for svar!

                          Comment


                          • #28
                            Hva er diameteren på felgen?
                            Legg inn ett bilde av felg og ett av akslingen på bilen så blir det lettere

                            Dette er dekkene til Tamiya Hornet, sjekk om diameteren stemmer med dine felger:
                            SPECS:
                            Inner Diameter: 1.4" (35mm)
                            Outer Diameter: 3.75" (95mm)
                            Width: 1.75" (45mm)



                            Last edited by Kesku; 5 May 2011, 09:46.
                            sigpic Kenneth Skulstad
                            70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                            Comment


                            • #29
                              Ser ikke ut som hverken bredde eller utv dia er det samme, desverre. Må også ha felg så jeg ser at dette kommer til å koste litt. Om jeg får tak i delene så får je se om det er verdt kostnaden......Ser videre...

                              Comment


                              • #30
                                Kjøpte en f10 rhino på ebay som ser nesten ubrukt ut bortsett fra en liten stripe i vinge/klistermerke på vingen. Bakdekkene var morknet men fikk kjøpt nye ubrukte hjul på ebay. Komplett med radio og fungerer den dag i dag
                                Kjøpte også en f10 thunderbolt fra ebay som ser ut som ny bortsett fra en sprekk i ene fremdekket, men denne har dessverre ikke radio så ikke fått testet den.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X