Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yokomo YZ-10 works-95 Rebuilding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Yokomo YZ-10 works-95 Rebuilding

    Her er min Yokomo YZ-10 Super Dogfighter works-95.

    Den kjøpte jeg fra Norweegian Modellers i Oslo på 90-tallet, da stod den i utstillingsvindu.

    Bilen er ikke all verden brukt, bare blitt noen turer i gata sånn ca. annen hvert år.

    Jeg testet bilen for et par år tilbake på Hvervenbukta uten å gjøre noe som helst (altså helt tørre og håpløse differ+dempere med lite og ukjent type olje i...) med en Mamba Max 7700kv og bilen gikk forøvrig veldig bra og den lå etter det jeg husker veldig godt på. Litt baktung men med lipo og litt små endringer tror jeg den blir veldig bra!

    Nå får bilen en skikkelig rebuiling og litt oppgraderinger og så får vi se i løpet av sommeren om den kommer på banen

    Kom gjerne med innspill og tips for å få bilen optimal.

    Her er slik den så ut før jeg plukket den ned:
    Den skal settes opp til kunstgress og med børsteløst sett




    Demontering:



    Last edited by arnefles; 29 March 2011, 22:18.

  • #2
    Da har gjennoppbygging begynt:

    Motormount



    Teflongrease fra Mustit

    Ferdig diff

    Inn med bakre belte.


    Pirelli belt

    Bakre shocktower i carbon.

    Fremre diff.

    Comment


    • #3
      Så skal det monteres slipper i bilen for første gang:





      Ferdig bygd slipper.

      Montert slipper.

      Comment


      • #4

        Montert egenprodusert beltestrammer.

        Beltestrammer bak.

        Front bulkhead.

        Front carbon shocktower.


        Nye lagre.


        Steering for touring, kjøpt på Ebay.

        Et alternativ fra RcMart, men tviler på kvaliteten. Lar den ligge foreløbig...

        Litt tilpasning, butter i felgen. Må nok dremle litt og flytte inn igjen lagrene som jeg her har shimset ut.

        Felger fra England, kjøpt på Ebay.




        Tips til battery mount mottas, vil B44 sin passe tro? De orginale er litt klumpete og uten sidestøtte.

        Comment


        • #5
          vet ikke hvilke batterier du bruker osv. men en ting jeg har tenkt på (riktig nok til touring/driftebil) er batteriholderne som står på pro-d, ta05-ota r kopiene til R2hobbies. de er ganske billige.

          er ikke noe buggymenneske egentlig, men stilig tråd, lykke til videre med restaureringa. jeg følger med

          plejmo
          Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
          Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
          Smått&Rått Harstad

          Comment


          • #6
            Originally posted by plejmo View Post
            vet ikke hvilke batterier du bruker osv. men en ting jeg har tenkt på (riktig nok til touring/driftebil) er batteriholderne som står på pro-d, ta05-ota r kopiene til R2hobbies. de er ganske billige.

            er ikke noe buggymenneske egentlig, men stilig tråd, lykke til videre med restaureringa. jeg følger med

            plejmo
            Takk for det.

            Her må jeg ha batterifester til saddle pack (som brukes mest i buggy). Jeg har klemmer men trenger en ramme rundt batteriene for å holde de på plass. Bruker 2.cell lipo.

            Comment


            • #7
              ok, saddle pack har jeg ingen erfaring med, å vet ikke hvordan størrelsene er på de. men om jeg skulle dette over noe som kunne passe så skal jeg si ifra

              plejmo
              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
              Smått&Rått Harstad

              Comment


              • #8
                Dette er skikkelig grombil! Jeg fikk aldri råd i min ungdom å kjøpe en slik. stort sett alt gikk til å holde Lazern i live
                Du får toppdekk blandt annet til denne i karbon fra "fibre-lyte"....
                AE B4.1 FT, AE B44.1 FT, AE SC10 4x4 FT, osv osv osv
                HPI E firestorm, Vintage Lazer ZX-RR,

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tyggern View Post
                  Dette er skikkelig grombil! Jeg fikk aldri råd i min ungdom å kjøpe en slik. stort sett alt gikk til å holde Lazern i live
                  Du får toppdekk blandt annet til denne i karbon fra "fibre-lyte"....
                  Yes, er krembil! Sikker på denne kan bli bra selv i dag med dagens børsteløse systemer!

                  Var nettopp inne faktisk og kikket på fibre-lyte

                  Har et ekstra toppplate liggende men det skal ikke brukes, skal spares til den skal stå på hylla.
                  Vet at den orginale topplata kommer til å knekke lett, har tatt en før.

                  Jeg skal bestille fra fibre-lyte etterhvert tenker jeg, da skal jeg bestille shocktower til Lazer'n samtidig Blir nok ikke før i Mai.

                  I dag har jeg montert styring og driver å "tilpasser" litt i styringa ved navet. Kommer bilder etterhvert.

                  Comment


                  • #10
                    Dagens oppdatering:


                    Styring montert.


                    Øvre feste til dempere og bæarearmsfeste innerst er bare midlertidig montert grunnet delemangel. Deler dukker nok opp i slutten av April.

                    Ny øvre bærearmsløsning, orginalen er for svak.


                    Da er også styrespindler tilpasset/dremlet slik at jeg slipper å shimse ut lager/felger, dermed blir bredden på bilen helt riktig.
                    Last edited by arnefles; 31 March 2011, 22:02.

                    Comment


                    • #11
                      Dempere demontert:

                      Teflongrease til å tette litt ekstra rundt foringer.







                      Denne styringen er den letteste jeg noen gang har vært borti, sitter kulelagre ytterst ved spindlene også, heftig!

                      Planen er å bestille upper chassis og front shocktower fra fibo-lyte og bytte ut de orginale.
                      Ellers skal det bestilles div.småtteri av skruer, shims, lagre i løpet av nærmeste tid.

                      Har et body liggende til lakkering hos Daving, det skal lakkes i Masami-style.-Hylle materiale.

                      Skal bestille et body til som skal kunne "brukes".

                      Blir nok også batterifeste til Ass B44 som skal tilpasses, de festene som er montert nå må nok vike.

                      Nå blir bilen satt på "hold" til jeg får mer deler, noe som jeg håper ikke vil ta for lang tid.
                      I mellomtiden skal jeg nok plukke ned Lazer Zx-r'n min og se om vi kommer noen vei der også.
                      Skal lage en egen tråd der også etterhvert

                      Comment


                      • #12
                        Noen som har tips til et lengre belte enn det som sitter orginalt (179t), trenger et med ca.195-200.tenner?

                        Vurderer å "kle" beltet litt lenger rundt fremre og midtre pulleys å legge det oppunder upper chassis for å få bedre grep, orginale pulleys er bare på 33.t. -Noe som kan være i minste laget.

                        Finnes jo x-antall andre biler med belter og noen bør jo jeg kunne få tilpasset, kom med forslag folkens!

                        Comment


                        • #13
                          Husker det var ganske mange av de den gangen. Var en bra bil det

                          Comment


                          • #14
                            Da har jeg mottatt Ass.B44 lipo-feste.

                            Må bare sies at dette "carbonet" ikke akkurat er i samme klasse som det orginale Yokomo har, ser ut som plastikk i forhold...

                            Comment


                            • #15
                              Da er enkleste biten montert, resten må tilpasses relativt mye.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X