Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Land Jump Integra 1985

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho Land Jump Integra 1985

    Her har jeg en annen 80 talls helt, forholdsvis ny i samlingen, en Kyosho Land Jump Integra fra 1985, etter hva jeg har forstått. Jeg er ikke noe ekspert på historie og detaljer ang. disse bilene, men første utgave av Land Jumpen skal ha kommet ut i 1981, den med gult bur og 4-spoke grå metallfelger. Virker som 1985 var siste utgave med denne oppbyggingen i for det meste aluminium. Ble solgt gjennom tyske Graupner i Europa, og kanskje andre også. Er Kyosho sett nr. 3011. Graupner solgte sine med b.la. nr 4984 og 4937 på samme tiden. Motoren er en OS MAX 21 VF, rundt 1985 den og.

    Denne fikk jeg i montert stand, men har ikke vært kjørt eller startet noensinne, 30 år Tidligere eier hadde den i 15 år og hadde arvet den fra en onkel som kjøpte den ny, i USA. Jeg var selv 12-13 år når denne ble solgt ny, og og husker hvordan jeg gikk og siklet på denne og andre Graupner herligheter hos forhandler Øgreid Hobby Men det var selvsagt total fantasi at jeg skulle få noen til å sponse en sånn doning, som sikkert kostet over 1 fantasillion, men var spennende å se i kataloger og butikkhyller og drømme litt) Var ikke noe for småunger dette å bygge og operere uansett, så ha holdt meg til noe mindre og snillere RC doninger på den tiden

    Blir vel til at denne havner på display i et glassmonter i første omgang tenker jeg...Mulig jeg lakkerer buret. En støtdemper og stikkaksling bak har dessverre kommet bort i årenes løp. Ser på ebay at stikkaksling og fjærer er tilgjengelige for tiden, men finner ingen utgaver av selve støtdemperen. Tenker at det er mulig at andre Kyosho buggier fra den tiden hadde samme størrelse støtdemper, men kjenner ikke detaljer om eventuelt hvilke. Sjekker litt rundt på nettet, har delenummer, og bør nok komme over noe med tiden, ikke noe hastverk.
    Om det er noen her som kan ha noe liggende, eller vet om noen som kan ha, så setter jeg pris på tips
    Attached Files
    Last edited by Oyvind12; 9 February 2015, 20:00.

  • #2
    Den var svært fin! Ser jo ukjørt ut, dekkene har fortsatt støpeskjegg.
    Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X