Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dugnader!! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ja dette var synd. Nå er jeg ganske ny i klubben og må vel bare krype til korset å si at jeg har vel ikke vært den som ha gjort mest dugnader oppå der i år. Så må prøve å bli mere engasjert neste år.. Selv om det ikke er Off-road som engasjerer meg mest.
    Vi skal rette en stoooor takk til noen ildskjeler som jobba iherdig for å få Off-road banen slik den er nå... Er tross alt en god del timer som er brukt der

    Trenden vi har sett nå i år er jo at folk har foretrukket On-Road istedet. Hva som er årsaken til det kan vel diskuteres men regner med det er hovedsaklig på grunn av generell økt aktivitet, utrolig forbedret bane, bedre kunnskap om teknikker osv.
    Her vil jeg tørre å påstå at det er Anders vi kan takke for at det har blitt så bra
    Jeg vil nok prioritere On-road foran Off-road neste år også regner jeg med.

    Når det gjelder Bakstad sitt innlegg så skal jeg si meg enig i at vi trenger mere aktivitet rundt klubben. Dette for å holde gnisten oppe hos dem som allerede er med og for å friste flere til å ta turen slik at vi kan få nye medlemmer.
    Noe jeg tror mesteparten ønsker seg er jo ett større mekkeområde. Anders har jo starta med planlegging på dette og vi har jo også muligens sikret oss en sponsor som kan være villig til å bridra litt med dette prosjektet.
    Får vi til dette så kan vi hvertfall ha mulighet til å prøve oss på ett arrangement eller to ila. en sesong.
    Dette vil jo også generere inntekter til klubben som vi igjen kan bruke til utbedringer.
    Jeg har lagt ut ett par forespørsler på støtte i form av varer til neste sesong også så vi får se hva tilbakemeldingene blir der etterhvert. Håper hvertfall vi kan slå kloa i noe
    Bjørnar Kristiansen
    Elverum
    Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

    Comment


    • #47
      Absolutt synd at vi ikke fikk tak i dette, men det bruker å løse seg som regel så vi får se.

      Det ble lagt ned mye jobb i offroadbana i år, å grunnen til det var veldig enkel, på slutten av 2012 sesongen så var offroad absolutt der det skjedde mest så jeg hadde nesten "regnet med" at den aktiviteten ville vedvare, pluss at vi ville teste ut dustex for å få et bedre underlag med tanke på vedlikehold av bana. men jeg synes faktisk nesten det var mindre aktivitet på offroad i år, spesielt etter ferien og utover høsten. bana har vært utrolig bra i hele sommer så det skulle ikke være noe å si på det.
      dustex har fungert å vi har hatt god nytte av det i år, men jeg ser ikke helt muligheten for noe langvarig resultat med dustex pga at man er helt avhengig av tørt sommervær for at det skal holde seg. å jeg tør iallefall ikke garantere en tørr sommer til å om vi ikke gjør noe så løser underlaget seg opp og vi må rake for hver batteripakke, eller om det skulle bli tørt så støver det så voldsomt at onroadbana støver ned, å det er iallfall uaktuelt!! så kunstgress er noe vi bør få på plass.. litt av problemet med offraod tror jeg er at det mangler en skikkelig ildsjel rundt det, jeg har liksom vært litt ansvarlig for alt som har med baner men jeg har ikke helt interessen for offroad på samme måte som onroad å da sier det seg selv hva jeg vil legge tid på. å jeg tør påstå at det er grunnen til at det er mer aktivitet på onroadbanen også.

      jeg synes egentlig dugnadsånden har vært veldig bra i år!! det har stillt opp folk når vi har spurt om det å mer kan man ikke forlange at jeg har mye timer der oppe i sommer er det vel ikke så mye tvil om men det er kun min egen interesse av å få gjort mye småting som løfter helheten og kvaliteten på banen. å jeg har vel kommet mer eller mindre i mål med det jeg hadde tenkt å gjøre også. så neste år blir det antagelig mindre å ta tak i.

      Jeg har i grunn bare to ting jeg hadde ønsket å få til neste år, det er kunstgress på offroadbana og mer mekkeplass.

      Det er helt klart at vi kan gjøre masse mer for å øke interesse og inntekter i klubben, men jeg tror først vi trenger fasiliteter som tåler mer folk. så trenger vi flere å dele ansvaret på, flere som engasjerer seg å tar tak i ting Mer folk = mer jobb

      Vi skal vel ha noe styremøte etterhvert så vi tar nok en runde på litt planer og evalueringer der tenker jeg

      Men uansett så er det supert med innspill og forslag, men som Bjørnar skriver så er vel mekkeplass det temaet som har gått igjen jevnlig i sommer så det blir iallefall tatt med videre.
      Anders Fleischer
      Elverum
      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

      Comment


      • #48
        Hei alle sammen
        Har fulgt med på facebook om banen deres og er IMPONERT!! Detta ser vanvittig bra ut!

        Bor på Rena så er jo praktisk talt "nabo" med banen

        Vet dere om det er noen plan for oss med 1/5 scala biler(off road)? Har selv en baja 5T men driver i skrivende stund og bygger en custom baja fra scratch med en frekk 40cc OBR motor(den nye som just er annonsert).
        Vet at en bil i den scalaen trenger litt plass, men håpet på en beskjeden flekk hvor man kan hoppe og herje litt

        Ser uansett frem til neste sommer da planen er å ta med både frue og unger ned for å kikke litt på banen og møte nye folk
        HPI Baja 5T

        Comment


        • #49
          Hyggelig å høre 1:5 er det lite av hos oss så der er det nok ingen planer i dag. banene i dag er nok mest egnet for 1:10. du må ta turen til sommeren å se hva vi driver med kansje vi får overbevist deg om at 1:10 på bane er ennå artigere
          Anders Fleischer
          Elverum
          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

          Comment


          • #50

            Drev med 1/10 og 1/8 biler før, følte tiden var kommet for noe større

            Tar uansett med custom baja'n ned til sommeren så jeg får vist den frem(litt kjedelig å bare ha fruen å vise den frem til )
            HPI Baja 5T

            Comment


            • #51
              Hallo Brendjord, ja det er lite med 1:5 men jeg har faktisk en Losi 5-T stående..
              Jeg har en viss tilgang til steder der det evt. kan kjøres litt 1:5 om du kommer ned.
              Så om det passer for oss begge til sommeren så kan jeg muligens få til litt kjøring i nærheten

              Da får jeg samtidig brukt denne bilen litt mer også. Den er mer eller mindre std. når det kommer til motor etc, men har gjort en god del oppgraderinger. Men ingenting i nærheten av en illsint OBR-motor som du har hehe...

              Men, kan jo hende du får lyst til å kjøre en del andre ting også når du kommer ned.
              Fort gjort til å bli bitt av basillen veitdu

              Og alltid artig med nye folk også, så velkommen skal du være
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #52
                Originally posted by Bakstad View Post
                Hallo Brendjord, ja det er lite med 1:5 men jeg har faktisk en Losi 5-T stående..
                Jeg har en viss tilgang til steder der det evt. kan kjøres litt 1:5 om du kommer ned.
                Så om det passer for oss begge til sommeren så kan jeg muligens få til litt kjøring i nærheten

                Da får jeg samtidig brukt denne bilen litt mer også. Den er mer eller mindre std. når det kommer til motor etc, men har gjort en god del oppgraderinger. Men ingenting i nærheten av en illsint OBR-motor som du har hehe...

                Men, kan jo hende du får lyst til å kjøre en del andre ting også når du kommer ned.
                Fort gjort til å bli bitt av basillen veitdu

                Og alltid artig med nye folk også, så velkommen skal du være

                konge
                da blir jeg nok å se på banen til sommern.

                hadde vært kult å sett Losi´n i action, kun sett youtube videoer av den
                HPI Baja 5T

                Comment


                • #53
                  Originally posted by brendjord View Post
                  konge
                  da blir jeg nok å se på banen til sommern.

                  hadde vært kult å sett Losi´n i action, kun sett youtube videoer av den
                  Høres bra ut, forøvrig kan du se kjerringa teste ut radiostyrt bil (Losien) omtrent for for første gang i fjor vinter i denne korte videosnutten hihi:
                  (Hadde skiftet sylinderpakning og ville teste litt på stripa at ting fungerte)

                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X