Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dugnader!! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    EFKM ønsker Jan Erik Bakstad god tur til Horten! Hehe neida. Tanken er god men jeg tror nok vi kommer langt med det vi har og evt får etterhvert
    Anders Fleischer
    Elverum
    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

    Comment


    • #17
      Enig, men gratis er gratis hehe..
      Poster mer når jeg finner evt. annet vi kan ha bruk for
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #18
        Dugnadsbilder 22 Mai fra Offroadbanen

        Hei folkens, da fikk vi gjort unna en stor jobb i dag med hjelp fra Håvard Støle og hans traktor.
        Uten traktorhjelp ville dette tatt garantert over en mnd for 5 mann med trillebår, så hjertelig takk Håvard!

        Det dette er snakk om er masseforflytning til alle hopp på Offroadbanen.
        Og nå har vi fått skikkelige hopp for både 1/8 Buggier og 1/10 Short Course trucker, men vi har også tatt hensyn til andre typer biler som ikke har fullt så mye kraft og futt i seg til likevel å mestre banen.

        Her er noen 'action' bilder fra hendelsen

        Click image for larger version

Name:	IMAG0463.jpg
Views:	1
Size:	34.8 KB
ID:	780722
        Håvard trakterer traktoren mens Daniel dirigerer

        Click image for larger version

Name:	IMAG0465.jpg
Views:	1
Size:	37.4 KB
ID:	780723
        Oversiktsbilde, her ser du at vi har fylt igjen trippelhoppet nærmest kjøreplattformen.
        Samt at det fylles opp til det store hoppet i bortre kjørefil, denne blit 'teknisk' men med mulighet for å lande før for biler med mindre futt.


        Click image for larger version

Name:	IMAG0467.jpg
Views:	1
Size:	42.4 KB
ID:	780724
        Stort sett det samme som over.

        Click image for larger version

Name:	IMAG0468.jpg
Views:	1
Size:	38.6 KB
ID:	780725
        Anders og Åsmund hivde seg på bellegningssteinen i 180-svingen, men først må det jo komprimeres. Åsmund holder full oversikt på arbeidet

        Click image for larger version

Name:	IMAG0460.jpg
Views:	1
Size:	62.3 KB
ID:	780721
        Her har Jørn Ove pigget frem røret til sløyfa som brukes til tidtager-systemet våres.

        Når vi har fått komprimert og justert manuellt alle banedeler, samt lagt ferdig bellegningssteinen er vi klare for finvær for å få lagt på Dustex.
        Vi får også krysse fingrene at vi får tak i det kunstgresset som vi har blitt lovet også, men vi får se
        Last edited by Bakstad; 22 May 2013, 22:02. Reason: Skriveleifer
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #19
          Super innsats i dag også!! fikk gjort mye på kort tid, selv om jeg var gjennomvåt når jeg var hjemme..
          satser på like god framgang i morgen å været.. ja det er ikke lovende for dustex men vi får gjøre det vi kan så lenge..
          Anders Fleischer
          Elverum
          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

          Comment


          • #20
            Panaromabilde av Offroadbanen 24 Mai 2013

            Heisann!

            her er ett panoramabilde tatt i morges på banen.
            På bildet krummer banen en del, dette er fordi panoramafunksjonen ikke fungerer så bra på objekter så nære vil jeg tro. Rettstrekkene nærmest skal være helt rette:

            Click image for larger version

Name:	2013-05-24 08.46.03.jpg
Views:	1
Size:	17.6 KB
ID:	780730
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #21
              Hallo folkens!
              Jeg har hørt noen rykter om at Buggybanen har blitt som forventet?
              Eller i nærheten av det?

              Fortell fortell!
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #22
                Har hatt en kjapp test i dag ja, dekket var supert å kjøre på, så å si null slitasje, og bilen var like ren når jeg dro, satte den rett inn i stua men.... nå regner det jevnt ute så jeg er spent på hvordan det er i morra.. har en mistanke om at det bør være tørt nå vi kjører, men dette er fortsatt et prøveprosjekt så vi tar det som det kommer. i dag var det allefall knallbra, festet var heller ikke så voldsomt som jeg fryktet, var lettkjørt og fint
                Anders Fleischer
                Elverum
                Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                Comment


                • #23
                  Høres bra ut!
                  Ja, det kan hende det må være mer tørt når vi skal kjøre nå.
                  Men at vi muligens har løst sandproblemet er jo bare topp

                  Tenker jeg ser an i morra og tar meg en tur hvis sola har fått varmet opp dekket til ettermiddagen.
                  Må jo ha en pause fra all byggingen også
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #24
                    Tipper det blir litt aktivitet i dag. Håper det tørker opp bra nok bare. Mulig brannvesenet kommer å spyler asfalten så jeg vet ikke helt hvor lenge asfalten er tørr du er vel snart ferdig med å bygge nå eller?
                    Anders Fleischer
                    Elverum
                    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                    Comment


                    • #25
                      Ok, høres bra ut.
                      Ble litt mer opptatt en jeg trodde i dag så mulig jeg og Ruby kommer litt utpå kveldingen.

                      Byggingen har fått litt pause pga RL hehe
                      Men bygger vel litt utover de sene timer i kveld tenker jeg.
                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • #26
                        Jeg og Dag tok en kveldstur og kjørte litt SC og Buggy.
                        Så at det var vannet på dustex på visse plasser så vi tok og planerte ut litt med en kost og hadde på mer dustex-blanding når vi var ferdige.

                        En annen ting, om noen finner en buggy hjulmutter til en Mugen MBX6 (Grå) så er det fint om noen tar vare på den. Men regner med at den har forsvunnet med fullt hjulspinn og da er den nok borte for godt hehe..
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #27
                          den kan du nok se lenge etter ja
                          Ja vi kjørte mye der i går å vi slet noen hull i dekket som vi tettet,regner med det ikke var spes tørt om dere var der i går kveld for vi fikset dem rundt klokka 8, bra dere fikset etter dere så det er tørt til i dag, regner med å reise opp i ettermiddag å kjøre. blir vel både touring og litt offroad tenker jeg.
                          Anders Fleischer
                          Elverum
                          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                          Comment


                          • #28
                            Var litt rått men det var lite som etterlot seg på bilene så det gikk bra, dekket var varmt så det tørket raskt. Vi var der litt etter 9 hvis jeg husker riktig. Banen er utrolig bra nå, og ser ut for at bilene må på setup-benken og evt andre dekk må vurderes hehe.

                            Jepp mutteren er borte for godt, bestiller ny så har jeg 3 i reserve
                            1400kv og 6S er rått! Du kan stå en halvmeter foran storhoppet og hoppe over til neste sving!
                            Den skal settes opp for 4S og justeres ned til 2000kv'ish, fruen kan ikke kjøre med så stort moment, men artig å prøve hihi...

                            Takk for hjelpen Anders, dette ble virkelig bra
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #29
                              ja et tørker veldig fort fort! har kjørt der i kveld også å det holder bra, bare passer på å gjøre litt smårep etter hver dag. i morra kommer det nedbør antagelig så da blir det vel rolig der fram til det tørker opp evt.

                              er vel ikke bare jeg som skal takkes her vi har alle bygd den bana å den har blitt veldig bra dustex er nok ikke noe endelig uansett selv om det funker fint nå, det blir nok kunstgress uansett, iallefall vil jeg det.
                              Anders Fleischer
                              Elverum
                              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                              Comment


                              • #30
                                Ja vi har jobbet bra alle sammen, ikke tvil om det.
                                Om vi får tak i kunstgress neste sesong så blir det jo helt topp, bedre enn det kan det ikke bli!

                                Men nå skal vi kose oss med den banen vi har, som er en fryd å kjøre på. Bare tenk tilbake 1 år og hva vi hadde da, eller ikke hadde.
                                Meget bra har det blitt, satser på mer kjøring fremover nå på begge anleggene, ettersom formen er stigende
                                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X