Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dugnader!! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ble en liten dugnad i dag har jobbet med asfalten. den er gammel og tørr og ujevn og grov så vi har gjort noen forsøk på å bedre litt på det.
    Richard bidro med ATV i dag å har slept og slitt ut et par armeringsnett i dag for å rive av toppene på asfalten. ser tydelig hvor mye dumper å ujevnheter det er ja.... deretter har et lastebildekk fått kjenne det i X antall runder ser tydelig at asfalten har blitt jevnere, iallefall på mye av banen. å i kombinasjon med litt "spesialsmøring" på bana så håper vi grepet og dekkslitasjen skal normaliseres
    ble noen testrunder i dag etter vi sa oss ferdig å etterhvert så ble det ok grep, mye støv og urenheter på bana ennå men det virker lovende
    satser på et regnskyll i morgen, og på mandag skal jeg skaffe mer "spesialsmøring" og fortsette å dusje litt

    Takk til Jan Erik, Åsmund, Richard, Dag og meg selv

    Click image for larger version

Name:	IMG_0466.jpg
Views:	1
Size:	77.2 KB
ID:	781688
    Anders Fleischer
    Elverum
    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

    Comment


    • #32
      Og her er gutten sjøl i gang med påføring av Bitumen

      Click image for larger version

Name:	Anders med sprøyta, utblandet Bitumen blir påført (17.08.2013).jpg
Views:	1
Size:	27.0 KB
ID:	781689



      Og her er Rikard i gang med sliping av idealspor på banen:
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #33
        Vi kan vel med sikkerhet si at den innsatsen vi har gjort har gitt resultater, grepet er knallbra nå i forhold til tidligere, å nå fungerer faktisk dekksmøringen også, selv om det sitter godt uten å
        "spesialsmøringen" har nok mest å si tror jeg men det ble ikke fullt så skarp asfalt etter å ha slitt litt på den med armeringsnett og lastebildekk skal se om vi får dratt dekket litt mer nå som vi har sprøytet på endel flere lag med lurium
        Anders Fleischer
        Elverum
        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

        Comment


        • #34
          Definitivt Anders, godt jobba!
          Setter stor pris på innsatsen din på dette, selv om du har stor egeninteresse, er det ingen tvil at du har hevet kvaliteten på banen mange hakk

          Nå er det bare å sale opp resten av sesongen folkens og få dyttet gjennom så mange batteripakker som mulig før det hele er over for i år. Nå er det rett og slett gøy å kjøre, og at du kan få en bil som man kan justere mye mer 'tight' enn vi kunne før. Gøy!
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #35
            takk for det, kan ikke ta all æren for jobben men jeg er vel kansje skyld i mye av det det viktigste er at resultatet ble bra, å det blir bare bedre og bedre jo mer vi kjører

            knallfint i kveld også helt til sikringen gikk.... spørs om jeg må mase litt hardere på han elektrikker`n vår...

            Click image for larger version

Name:	IMG_0473.jpg
Views:	1
Size:	45.9 KB
ID:	781713
            Click image for larger version

Name:	IMG_0474.jpg
Views:	1
Size:	44.6 KB
ID:	781714
            Anders Fleischer
            Elverum
            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

            Comment


            • #36
              Ser bra ut!
              Jeg kommer i helga når jeg har tatt en liten service på bilen
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #37
                gjør det går ting etter planen kommer Dag med ATV i morra så vi skal dra litt mer dekk å legge et lag eller to med snabelstoff. så utover kvelden i morra blir det max grep!!
                Anders Fleischer
                Elverum
                Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                Comment


                • #38
                  Har fått tak i noen biter med kunstgress ikke mye men nok til å legge litt på det mest utsatte stedene. Jobber med å få til noe transport å løftehjelp da dette er tungt... Satser på å samle litt folk å få lagt ut dette etterhvert.

                  Jeg ser for meg en liten service på bana snart så vi har å kjøre på ut året.

                  Som de fleste i klubben vet så ønsker vi å få kunstgress som underlag på alt siden det er relativt mye vedlikehold på det vi har. Så om noen på forumet her vet om noe kunstgress til overt noe sted så tar vi gjerne imot!!!
                  Anders Fleischer
                  Elverum
                  Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                  Comment


                  • #39
                    Da har vi hatt en liten dugnad i dag. Fått ur det lille vi hadde av kunstgress på de mest utsatt stedene.
                    Takker for hjelpen til Håvard, Daniel og Jørn Ove!

                    Vi har igjen dustex for en runde til så jeg ser for meg å gjøre litt vedlikehold på bana generelt å sprøyte på det som er igjen nå på slutten av sesongen. været får styre når det måtte bli, men relativt snart håper jeg.
                    Anders Fleischer
                    Elverum
                    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                    Comment


                    • #40
                      Sesongen er over men jeg styrer fortsatt men litt til neste sesong ser ut som vi har fått ordnet kunstgress til hele offroadbana så det er bare å grue seg til dugnad !!!! hehe, det blir gøy å få et stabilt underlag som ikke krever masse vedlikehold

                      Vi har også fått på plass ei brakke som er plassert mellom onroad og offroadbana. skal lage til benk på baksiden av denne for rengjøring av biler og dreiing av dekk.

                      så få vi se om interessen, arbeidslysten, sponsorene, givergleden, dugnadsånden, styret, flyplassen, kommunen, gjør det mulig å kanskje lage litt mer mekkeplass til oss neste år, det er vel et tema som har vært oppe ganske ofte i år så det blir vel tatt opp på første møte tenker jeg

                      om noen har ønsker, eller forslag så er det bare å fyre løs
                      Anders Fleischer
                      Elverum
                      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                      Comment


                      • #41
                        Dæven Anders, du holder på du
                        Dette kommer til å bli bra, meget bra!

                        Og til våren så har jeg forhåpentligvis muligheten til å være med på dugnad også, så dette ser jeg frem til.
                        Og enda har ikke 'vinteren' kommet, så du gjør jo dette til en skikkelig laaang-pining også hehe...
                        Men da har vi mye bra å se frem til, det er sikkert å vist.

                        Tusen takk for pågangånden din, og til alle de andre som evt. har vært med på dette

                        Gleder meg tell våren nå, når snur sola sa du????
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #42
                          må dessverre melde litt dårlig nytt.. resten av kunstgresset som vi skulle hente denne uka ble snappet bort før oss.... så da er vi i grunn like langt, Men det er vel bare slik det går når vi ikke får ut finger`n..
                          Anders Fleischer
                          Elverum
                          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                          Comment


                          • #43
                            Det var jo synd da, men det er jo lenge til sesongstart, så man får bare håpe at det dukker opp muligheter i løpet av neste sesong
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #44
                              Ja det er helt utrolig egentlig.. Ja vinteren er lang så vi får se. Det et jo helt sikkert at det ligger noe gress er sted som vi kan arve. Men uansett så bør det være litt mer aktivitet og engasjement rundt offroad. Etter ferien så kan man vel ikke si at det har vært veldig mye fart der. Så jeg prioriterer andre ting inntil det er nok gress og folk til å gjøre noe med den..
                              Anders Fleischer
                              Elverum
                              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                              Comment


                              • #45
                                Helt enig, la de som har interessen for den delen ta sin skjerv også. (Inkl. meg)
                                Selv så ble det ikke så mye offroad som jeg hadde sett for meg i sommer, men skal ta del i dette om helsa blir bedre i 2014.

                                En annen ting, det kunne vært litt mer skriving fra de andre her inne på forumet også, sånn som forslag og ideer eller generell tilbakemelding? Er jo hyggelig for de som legger til rette og gir info til alle i klubben får en respons tilbake av medlemmer også, hint hint folkens!
                                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X