Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel, hva bør jeg bruke på GRP?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuel, hva bør jeg bruke på GRP?

    Har en ny GRP 21 Buggy-Tuned, som jeg skal ha i gang. Hva slags fuel bør jeg velge?
    Og hvorfor?
    Bor på sentrale østlandet, så de fleste slag er tilgjengelige vel.
    Bruken blir først og fremst på bane til trening.

  • #2
    Mye bra...

    Av fuel er det mye bra å velge i. Mine GRP motorer har gått på Sidewinder worlds blend (30% nitro/9% olje) dette har funket veldig bra.
    Andre merker som bør funke utmerket er Odonnell, Byron, RB, Mecca, Nitrothane, Tornado... Og sikkert flere andre. Velger du noe av dette er du rimelig safe.
    Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

    Comment


    • #3
      Takk for kjapt svar.
      Noen tips om hvem som selger Sidewinder?

      Comment


      • #4
        selges hos Smallsize...
        1:8 Buggy

        Comment


        • #5
          Bruker tornado til min grp. Selges i Ski. Rc senteret.
          Mustit Rc 2012
          Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
          Bjørn-Ivar Haug

          Comment


          • #6
            Tornado er knallbra!
            Beste fuelen jeg har kjørt på!
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • #7
              nå er jeg vel den eneste som har kjørt en grp tuned 21 motor lengst her. Min motor har gått maks hele tiden i løpssammenheng, og den er det kun byttet lager på når den rundet 25 liter. motoren har gått 38 liter nå og skal fortsatt brukes i neo 09 løpet i england i påsken. Det er ganske overlegent nå jeg kjører 12 min på tanken. Blir mange timer med kjøring det.

              Den har kun gått på MRF buggy race. Har ikke hørt om andre som er i nærheten av det.

              Så jeg anbefaller den på det sterkeste. Da får du maks levetid og maks power ut av motoren.

              €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

              Comment


              • #8
                .... Og med Buggyrace så lukter det grillings
                Jeg har svidd 18 liter buggyrace på Novarossien min, den klager ikke den heller, bra fuel.
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • #9
                  Jeg kjører også GRP tuned med Buggy racen! Funker knall og ittno problemer...
                  Bytta lagre rundt 14liter, når har den runda 20l og har fortsatt mye igjen ! Knall fuel

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kjører på Meccamo fuel og må si meg veldig fornøyd med den. Min Grp Ninja fikk nye lager etter 25 liter og sviver like godt fortsatt Motoren bare går og går og går..........
                    Anbefales
                    1:8 Buggy

                    Comment


                    • #11
                      kjørt meccamo i 2 år nå og hadde ikke helt de store erfaringene med det, følte at motora mine ikke fikk den holdbarheten de skulle hatt, så nå er jeg ute etter en ny type fuel for motora mine, men personlig ville jeg ikke kjørt meccamo
                      *Kim-Rune Heiberg 92 mod*
                      unknown ! comeback 2010

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kimma racing View Post
                        kjørt meccamo i 2 år nå og hadde ikke helt de store erfaringene med det, følte at motora mine ikke fikk den holdbarheten de skulle hatt, så nå er jeg ute etter en ny type fuel for motora mine, men personlig ville jeg ikke kjørt meccamo

                        Når det gjelder ditt tilfelle, tror jeg nok det er andre ting som har svekket levetiden på motorene dine enn Mecca-fuelen Men alle har ulike erfaringer uansett merke!!!
                        Last edited by Tommy O; 1 March 2009, 21:39.
                        1:8 Buggy

                        Comment


                        • #13
                          det der er min personlige mening det tommy
                          ekke sagt at alle er "eksperter" på og justere motorer, og meccan er hard mot motora, det trur jeg ikke det er tvil om
                          *Kim-Rune Heiberg 92 mod*
                          unknown ! comeback 2010

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by kimma racing View Post
                            det der er min personlige mening det tommy
                            ekke sagt at alle er "eksperter" på og justere motorer, og meccan er hard mot motora, det trur jeg ikke det er tvil om

                            Personlige meninger skal alle ha, Kim Rune. Men at Mecca er så mye hardere mot motorene enn annen fuel det tror jeg lite på. Men jeg har tro på at riktig tuning og ikke minst vedlikehold gjør levetiden endel lenger samt bra fuel (noe nesten alt på dagens marked er). Så da tenker jeg at føre man skylder på fuel burde man tenke litt over hvordan man behandler utstyret og kanskje gjøre seg opp en ny mening om hvorfor man aldri klarer å holde liv i en motor kanskje mer enn max 10/15liter
                            1:8 Buggy

                            Comment


                            • #15
                              jeg har mening om at meccan er hardere mot motora enn enkelte andre fuel typer, sånn er det bare
                              mecca fuelen, motora går jo noe grønn ***** med det men syns ikke holdbarheten var der, jeg gjorde ikke mye feil med den ninja motoren min, men den holdt ikke mer enn ca 15L før den takka for seg, den gikk aldri for leant og jeg var flink til og varme den før jeg starta den, og filter bytta jeg å, men motoren takka likavel for seg rimelig fort
                              delte meninger er noe vi alltid kommer til og ha alle samma uansett hva det gjelder, du mener mugen er best noen mener no annet, du mener mecca er rått noen mener no annet, slik er vi bare og ferdig med det
                              detta her går mye på personlige erfaringer også, du og jeg har ikke kjørt alt av fuel, og hva man sier er bra kommer også mye ann på hva man er sponsa av da tommy
                              *Kim-Rune Heiberg 92 mod*
                              unknown ! comeback 2010

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X