Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel, hva bør jeg bruke på GRP?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei Kimma, jeg kjøper ikke flere motorer av deg, for å si det sånn
    .... Og det hjelper ikke at du har gått over til annen type fuel
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #17
      det er vel meg og Rune K som har kjørt mest på Buggy race på Grp sine motorer og mine motorer som har gått på Mrf Buggy race holder lenge og gir mye power, de har heller aldri sviktet meg med tilfeldige stopp. billig er den også .

      men samma hva du velger er vel det god knall.
      *Mugen Seiki*OS*Microracing.se*Factory driver Advantage Racing*
      Sjekk ut www.microracing.se & www.advantageracingproducts.com

      Comment


      • #18
        Originally posted by kimma racing View Post
        jeg har mening om at meccan er hardere mot motora enn enkelte andre fuel typer, sånn er det bare
        mecca fuelen, motora går jo noe grønn ***** med det men syns ikke holdbarheten var der, jeg gjorde ikke mye feil med den ninja motoren min, men den holdt ikke mer enn ca 15L før den takka for seg, den gikk aldri for leant og jeg var flink til og varme den før jeg starta den, og filter bytta jeg å, men motoren takka likavel for seg rimelig fort
        delte meninger er noe vi alltid kommer til og ha alle samma uansett hva det gjelder, du mener mugen er best noen mener no annet, du mener mecca er rått noen mener no annet, slik er vi bare og ferdig med det
        detta her går mye på personlige erfaringer også, du og jeg har ikke kjørt alt av fuel, og hva man sier er bra kommer også mye ann på hva man er sponsa av da tommy

        Klart alle har sine meninger og særlig om fuel...... Men det jeg mener her er at det blir så mange ganger gitt litt feil erfarings info og da spes. om fuel!!!!!Det er alt for mange som kan enkelt si at den fuelen ikke holder mål fordi motoren min tok kvelden etter bare noen liter.......... Men uansett lykke til med ditt nye valg av fuel. Tror nok det meste der ute i dag er bra. Og som nevnt tidligere så er jo mrf et bra valg Er vel kanskje den meste brukte fuelen i 1:8 Or i Norge, så den funker vett!!!!

        Ps, hadde vært artig å høre hvor mange liter din neste motor klarermed ny fuel, Kim Rune
        1:8 Buggy

        Comment


        • #19
          hey casevac, den motoren du kjøpte av meg hadde gått på tornado, jeg brukte den kval heata i kodal ett løp, det var alt, ikke at det spiller noen rolle men, surt at det ble som det ble
          vi får se tommy


          LYKKE TIL uansett hva du velger ja
          *Kim-Rune Heiberg 92 mod*
          unknown ! comeback 2010

          Comment


          • #20
            Originally posted by kimma racing View Post
            hey casevac, den motoren du kjøpte av meg hadde gått på tornado, jeg brukte den kval heata i kodal ett løp, det var alt, ikke at det spiller noen rolle men, surt at det ble som det ble
            Pytt, nå har jeg plenty med motorer.
            Eneste jeg er litt usikker på nå er hvilken motor jeg skal satse på, når den tid kommer at alle er slitne.
            Har ikke fått prøvd GRP skikkelig enda, RB'n er latterlig holdbar og jeg har en svakhet for Novarossi.
            Når jeg går tom for buggyrace har jeg lyst å prøve meccamo.
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • #21
              Grp eksperten som var i norge under nordisk sa vel at tornado var den enseste fuelen han anbefalte folk og bruke

              jeg gidder ikke sitere hva han sa om fulen enkelte nordmenn brukte

              Selv har jeg kjørt merlin og tornado

              VIKTIG!!! DETTE ER FUEL JEG SELV SELGER
              Ønsker du og bli team førere for nye Serpent 811??
              sigpic
              Robert@rcsenteret.no

              Comment


              • #22
                Bra med tilbakemeldinger og ikke altfor mye off-topic. Så da får jeg bare ut og handle. Og håpe at min motor holder en del liter. Som helt fersk på fuelbuggy, så er det nok av utfordringer, da hadde det jo vært greit om motoren holdt ei stund, til sjåføren (og mekanikeren) skjønner hvordan man skal få bilen til å svive godt. Jeg kommer sikkert tilbake med fler spørsmål om litt.

                Comment


                • #23
                  Bare pass på at utgangspunktet er bra, så har du gjort MYE for livet til motoren din. Tenker spesielt på forvarming og bra luftfilter.
                  Som du sikkert ser så er det mange som er godt fornøyd med fuelen "sin", så det er mye bra på markedet.
                  MBX-6
                  Slash 4x4 rtr
                  - Midtskogen Raceway-

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Xmas View Post
                    Grp eksperten som var i norge under nordisk sa vel at tornado var den enseste fuelen han anbefalte folk og bruke

                    jeg gidder ikke sitere hva han sa om fulen enkelte nordmenn brukte

                    Selv har jeg kjørt merlin og tornado

                    VIKTIG!!! DETTE ER FUEL JEG SELV SELGER
                    Hehe, han var ikke noen ekspert på GRP-motoren til Karlsen iallefall!!! Og var det ikke WERKS han frontet??

                    Ville sett rart ut om du brukte fuel du IKKE selger i butikken, så helt uhildet er du da ikke!
                    Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Streng1 View Post
                      Bra med tilbakemeldinger og ikke altfor mye off-topic. Så da får jeg bare ut og handle. Og håpe at min motor holder en del liter. Som helt fersk på fuelbuggy, så er det nok av utfordringer, da hadde det jo vært greit om motoren holdt ei stund, til sjåføren (og mekanikeren) skjønner hvordan man skal få bilen til å svive godt. Jeg kommer sikkert tilbake med fler spørsmål om litt.
                      Det som OFTEST tar livet av motorene altfor tidlig er uansett feiljustering. Og det er sannsynlig at også du (som alle oss andre) må drepe noen motorer før du får det til. Lykke til i fuelvalget!
                      Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

                      Comment


                      • #26
                        Tornado mente han var den beste og Werks var midt på tre....
                        € O.S SPEED € SAVÖX € MiniCar RC Team € Kyosho mp9 € Team Associated sc10 €

                        Comment


                        • #27
                          År 2007 brukte jeg mecca fuel, jeg hadde ikke mine motorer så veldig lenge, men det var mest trolig en dårlig motor justerers feil og jeg var ikke den beste til og vedlikeholde.

                          Både jeg og Kimma har vært litt uheldig med noen motorer igjennom tida, og det er nok ikke bare fuel problemer!

                          Handler nok mye om du er flink med motorene og gir dem all den kjærligheten dem fortjener! hehe

                          Tommy og Per Tony har vært veldig fornøyd med mecca, og motorene har dratt igjennom plenty med fuel.
                          Så noe må jeg ha gjort feil!

                          Jeg er villig til og prøve mecca igjen! Og håper på en god sessong men den!

                          Må nevne god service av mr Olsen, tok ikke lang tid før han kom med fuel til meg på døra

                          Det blir sikkert vanskelig for deg og velge fuel, når det er så mange forskjellige meninger.
                          Det meste på markedet er vel bra nå om dagen Uansett hva enn du velger, kommer motoren din til dra seg frem over! hehe
                          Last edited by Lars Erik; 4 March 2009, 19:57.
                          Team Kyosho
                          Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
                          www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

                          Comment


                          • #28
                            Velger man et av de anerkjente merkene, og velger ett merke som man har gjevn tilgang til så har man vel kommet langt.
                            Jeg har vel kommet til den konklusjon at det sjeldent er helt og holdent fuelen som ødelegger motoren
                            Selv ikke Jero
                            Men ligg unna Jero afterrun/lay-up oil, den ødela faktisk en ikke innkjørt motor for meg. Skyllte gjennom med møkka og pakket motoren ned i esken, 14 dager senere: lager og veiv full av rust
                            Motoren som sto i bilen samme tidsrom, den fikk en kald skulder og den siste slumpen med MRF som var på tanken. Etter 14 dager: LIKE BLANK!
                            MBX-6
                            Slash 4x4 rtr
                            - Midtskogen Raceway-

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Xmas View Post
                              Grp eksperten som var i norge under nordisk sa vel at tornado var den enseste fuelen han anbefalte folk og bruke

                              jeg gidder ikke sitere hva han sa om fulen enkelte nordmenn brukte

                              Selv har jeg kjørt merlin og tornado

                              VIKTIG!!! DETTE ER FUEL JEG SELV SELGER

                              HA HA HA grp eksperten fra finland som er blitt disket i em i track for å bruke for stor motor i bilen sin, det er jo den største klovnen jeg har møtt. Alle motorene han justerte stoppet. Forbanna i.....

                              eneste fuelen som var bra for han var tornardo, ikke så rart når han får betalt for å bruke det. Sånn er det nesten med alle som har en bra deal, går ikke ann å høre på de, når de får absolutt alt de skal ha, da spiller det ingen rolle om motoren holder 2 eller 10 liter da.

                              Jeg pratet mye med han den ene dagen, å han var en jæv... dårlig ambassadør både for grp og tornado, spesielt tornado. Du går ikke å rakker ned på andre fuel typer, spesielt werks og rb fuel, som skulle være bånn i bøtta. Han pratet dritt om mrf fuel'n også.
                              Han der kan du få gratis av meg, synd han ikke var der etter finalen på nordisk

                              Det endte med at jeg dro fra løpet i tvil om fuelvalg, med to andre fuel typer, tornado og werks.
                              Mandagen var det rett på banen for å trene og finne ut hva som var feil. Testet da tornado og werks, å etter litt justeringer så funket det som bare det. ok. Så helte jeg på litt god norsk suppe, justerte litt igjen å trur du ikke motoren gikk som aldri før, å stoppet ikke heller, kjørte 1 time og 10min i strekk.Etter dette har jeg ikke hatt en eneste motor stopp, å bare brukt motoren hele sesongen uten tull.


                              ja ja, ble litt off topic dette her, men når han mr. Kay fortsetter å være stor i kjeften, så måtte jeg bare fortelle hva han ikke ville fortelle.

                              Jeg syntes det er sinnsykt morsomt at en Norsk produsent klarer å lage en så bra fuel til dette som mrf buggy race'n er. Det er jo en grunn i seg selv å kjøpe det

                              Lykke til i jungelen av fuel valg

                              €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

                              Comment


                              • #30
                                Litt OT:
                                Runner; hvordan gjør MRF det utenlands? Eksporteres det i noen grad? Hvordan får du med deg fuel når du skal utenlands på konk.?
                                MBX-6
                                Slash 4x4 rtr
                                - Midtskogen Raceway-

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X