Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny nitro-dreven monster truck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny nitro-dreven monster truck

    Hei igjen!
    Jeg ser nå på ny nitro-truck, pga den sinnsykt fete lyden (og det er også noe eget med brenselbiler..)! Mad Forcen slet jeg meg ut i går for da jeg prøvde å få gang på den, men ingenting hjalp, og til slutt røk snora (igjen).
    Trucken jeg nå skal ha MÅ ha elektrisk start, jeg gidder ikke å ha en ny som bare kødder seg til.. Den må også selvsagt ha 4-hjulstrekk (det finnes vel knapt trucker med 2-hjulstrekk?), og en toppfart på minst 70 km/h. Skalaen må være 1/8 eller 1/10.
    Last edited by Alfi27; 26 July 2011, 12:18.
    Kyosho DBX VE

  • #2
    Originally posted by Alfi27 View Post
    Hei igjen!
    Jeg ser nå på ny nitro-truck, pga den sinnsykt fete lyden (og det er også noe eget med brenselbiler..)! Mad Forcen slet jeg meg ut i går for da jeg prøvde å få gang på den, men ingenting hjalp, og til slutt røk snora (igjen).
    Trucken jeg nå skal ha MÅ ha elektrisk start, jeg gidder ikke å ha en ny som bare kødder seg til.. Den må også selvsagt ha 4-hjulstrekk (det finnes vel knapt trucker med 2-hjulstrekk?), og en toppfart på minst 70 km/h. Skalaen må være 1/8 eller 1/10.
    Vet det er noen Losi LST på forumet og på finn.no.
    Disse er gode og solide, samt noe mer stabile enn savage vist det var MT du var på jakt etter...
    Ett annet valg er jo også Losi Muggy som er noe ala samme skala som Losi LST.
    Disse kommer originalt med rotostart.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Er rotostart noe av det samme som elstart? Jeg vil helst handle hos den lokale sjappa, og de har stort sett Kyosho og Traxxas så vidt jeg vet.. Kanskje noe HPI og.
      Kyosho DBX VE

      Comment


      • #4
        Originally posted by Alfi27 View Post
        Er rotostart noe av det samme som elstart? Jeg vil helst handle hos den lokale sjappa, og de har stort sett Kyosho og Traxxas så vidt jeg vet.. Kanskje noe HPI og.
        Globy kan glatt skaffe Losi biler dem, Dem har en inne pr dags dato som heter Losi Ten-T, Bilen koster dog 4800 ca, Men da med Spektrum DX3S radioen til 2000 kr alene som følger med. Losi Ten-T har vell det man kan betegnes som elektro start ja, Nemmelig direkte via en knapp fra fjernkontrollen... Losi ten-t har Rotostart der du setter en stang til motoren som da vil starte motoren igang. Samme prinsipp som HPI sine Savage biler har.
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Akkurat, ja. Jeg vil helst ikke betale mer enn 4000. T-Maxx får jeg for rett under 4000, da jeg (tror jeg) får "låne" en rabatt (på 15%).
          Kyosho DBX VE

          Comment


          • #6
            Originally posted by Alfi27 View Post
            Akkurat, ja. Jeg vil helst ikke betale mer enn 4000. T-Maxx får jeg for rett under 4000, da jeg (tror jeg) får "låne" en rabatt (på 15%).
            Regner med det er Erik du snakker om da ja

            Losi ten-T kommer på 4070 i så tilfelle, Sjekk evnt om du kan få en GOD pris på Savage XL ? Dette er vell den største i denne klassen både størrelses vis og motor fra originalt. Evnt seff T-Maxx
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              Hmm... Jeg tok visst feil, de har ikke HPI i nettbutikken hvertfall. Godt mulig at de kan skaffe det, da..
              Jeg ser at Elefun skal ha 6000 for Savage XL, så med rabatten blir det 5100.. Litt mye, dessverre.
              Jeg må innrømme at den så syk ut, med mer hestekrefter enn en moped..
              Kyosho DBX VE

              Comment


              • #8
                Originally posted by Alfi27 View Post
                Hmm... Jeg tok visst feil, de har ikke HPI i nettbutikken hvertfall. Godt mulig at de kan skaffe det, da..
                Jeg ser at Elefun skal ha 6000 for Savage XL, så med rabatten blir det 5100.. Litt mye, dessverre.
                Elefun er ikke globy.... Men hvem har ikke HPI ?? Sæland du snakker om ?? Svindyr butikk det da...
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #9
                  Jeg snakker om Sæland ja, det er der jeg får rabatt..
                  Jeg må si meg uenig i at de er svindyre, de skal ha akkurat det samme for ting som de fleste andre butikker skal..
                  Kyosho DBX VE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Alfi27 View Post
                    Jeg snakker om Sæland ja, det er der jeg får rabatt..
                    Jeg må si meg uenig i at de er svindyre, de skal ha akkurat det samme for ting som de fleste andre butikker skal..
                    Haha, Har du vert og sett på globy ? Skal være landets billigste... og MYE rimeligere enn sæland...
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #11
                      Det kan så være, men da er det i så fall Globy som er billig og ikke Sæland som er dyr.. Og Globy har ikke Kyosho og Team Orion, som er hovedsaklig de jeg har utstyr fra akkurat nå. Men jeg er veldig åpen for å prøve ut andre merker, Mad Forcen imponerte meg kun når den fungerte, og det var svært sjeldent. Men når den først fungerte, da gikk den som faen og! Og lyden av når den skifter gir... Det er så sinnsykt fett
                      Derfor kan bilen godt ha flere gir, det er overhodet ikke negativt på noen som helst måte.
                      Kyosho DBX VE

                      Comment


                      • #12
                        hm...losi lst e vel større enn savage xl trur eg...? har lst2 sjøl,og må sei køyreegenskapene på den bilen e utrulig bra til typen bil å være... pluss at du får skikkelig radio med lsten..og den har to gir ja,det har savagen og..
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by carish View Post
                          hm...losi lst e vel større enn savage xl trur eg...? har lst2 sjøl,og må sei køyreegenskapene på den bilen e utrulig bra til typen bil å være... pluss at du får skikkelig radio med lsten..og den har to gir ja,det har savagen og..
                          Savage XL har vell da 3 gir igjen... Men ja, kjøre egenskapene og holdbarheten til en LST2 er MYE mye bedre
                          Driver selv og oppgraderer min som jeg har slengt i en LRP .28 spec 3 motor i. Går unna som fy skal jeg love deg .
                          Får vell ikke så veldig stort større enn en LST nei, spess ikke LST XXL versionen Den er større enn Savage XL ja.
                          Eneste dilemma med LST2 og LRP 28 spec 3 motoren er at jeg må skifte om på giren og justere, nettop pga det er så mye mer krefter i den motoren at den slår løs giren før den har fått grep Så giren må justeres slikt at den trekker lengre på første gir igjen.
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • #14
                            Det er heller ikke noe problem og kjøpe en LST2 brukt, Da den er så holdbar at om noe er galt... så er det somregel kulelagre som trenger en oppussing og evnt deksel :P

                            Selv starta jeg med Losi bilene for en stund tilbake siden... har etter det skiftet noe ut men fant fort ut at jeg havna rett tilbake til Team Losi igjen... Disse har en holdbarhet som man skal lete lenge etter, og kjøre egenskaper som er VELDIG gode ta en titt på denne filmen på toppen her... er ikke mange biler som hadde overlevd dette hoppet like bra.

                            | Spektrum DX8|
                            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                            Comment


                            • #15
                              kan ikkje anna enn skryte av losien eg heller..har då o.s 30vg i min lst2..flytta seg det og..så eg ville sterkt vurdert en lst xxl,ev brukt lst2 om den andre blir for dyr..
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X