Announcement

Collapse
No announcement yet.

savage X 4,6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by stravn View Post
    Ok, men må ha meg et nytt gearhus først!

    Bremseskivene skal de være veldig løs sideveis?
    Normalt at de har litt slingringsrom, avhengig av hvor tett kaliperne sitter. Når ting begynner å rotere fort så retter skivene seg fort opp.

    Comment


    • #17
      OKI

      Takk for hjelpen så langt

      Comment


      • #18
        Så på bilde du la ut av bilen din, ser ut som den kunne trenge en vask!
        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
        www.rc-utstyr.no

        Comment


        • #19
          ja skal gjøre det, men veit ikke hvordan jeg skal gripe det ann! spyle? eller hva gjør dere?

          Comment


          • #20
            Jeg liker og sitte og skru og pusle så jeg plukker bilen helt fra hverandre.

            selve diffene åpner jeg ikke, ikke gearkassa eller motoren heller.

            vasker med salo og lar dem tørke, sprayer crc på plast delene og tørker dem så blir dem som nye.

            setter den sammen igjen med locktite på skruer som skal i metall, da er bilen klar for mange timer moro igjen.

            gjør dette en gang i blandt da oppstår det sjelden overraskelser når jeg er ute og kjører.
            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
            www.rc-utstyr.no

            Comment


            • #21
              sånn så min ny inkjøpte savage ut etter 1 time, liker og gå over ting selv og gla jeg gjorde det for svinghjulet var løst.
              ikke noe stort problem men hvert kjedelig og finni ut det når man skal kjøre og ha det moro.
              tørka samtidig av fett/grease fra diffene da det ikke har noe der og gjøre.
              Click image for larger version

Name:	IMG_7126.jpg
Views:	1
Size:	49.6 KB
ID:	779821
              Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
              www.rc-utstyr.no

              Comment


              • #22
                Takker
                Men ser for meg et jeg kommer til å bruke flere timer å skru! Bruker du lang tid på en slik jobb?

                Hehe, ja ser ikke ut som en bil det der! for å få ut gearboksen må jeg da demotere hele bilen?
                Har prøvd meg på det , men fikk ikke ut mellomakslingene tips?
                Last edited by stravn; 5 January 2013, 15:17.

                Comment


                • #23
                  Tar litt tid ja, blir bare sånn kose skruing så alldri tatt tiden på det.

                  for og ta ut gearkassa må du:

                  snu bilen på hode og skru ut dem 2 skruene som sitter i motorplata (ser dem på bilde du la ut.
                  skru 1 av side plate helt av, løsne skuene til gearkassa på den andre side plata så skal den bare være og løfte mer eller mindre ut.

                  blir kanskje litt letere hvis du tar ut radio boksen også.
                  Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                  www.rc-utstyr.no

                  Comment


                  • #24
                    Ok, skal prøve meg på dette ettervert når jeg skal skifte kasse

                    Comment


                    • #25
                      Skulle det dukke opp noe så er det bare spørre her.
                      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                      www.rc-utstyr.no

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Rino View Post
                        ...tørka samtidig av fett/grease fra diffene da det ikke har noe der og gjøre.
                        Ingenting galt med et tynt lag med fett mellom diff og drive gear, hadde aldri problemer med at diffhuset slapp dritt inn, som er eneste argument mot smøring av mekanisk friksjon og grunnen til at utvendige og/eller eksponerte gear og mekaniske ledd aldri smøres.

                        Comment


                        • #27
                          jepp, men veit du om mann får kjøpt bare antennen var ut å kjørt i dag og den ble borte ser i bladet står det (z150)

                          Comment


                          • #28
                            Disse er stort sett like så er bare handle det i den lokale hobby butikken, den orginale knekker veldig lett og det finnes universale som tåler og bli bøyd.
                            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                            www.rc-utstyr.no

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Corvinus View Post
                              Ingenting galt med et tynt lag med fett mellom diff og drive gear, hadde aldri problemer med at diffhuset slapp dritt inn, som er eneste argument mot smøring av mekanisk friksjon og grunnen til at utvendige og/eller eksponerte gear og mekaniske ledd aldri smøres.
                              Orginalt er det fett i diff husene der kommer det ikke mye dritt inn det er sant, er fett i alle cup jointer også.

                              tenker på alle steder akslingene går inn på diffen og ut av diffene samt ute ved hjulene, det er ikke særlig smart og ha der.
                              Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                              www.rc-utstyr.no

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Rino View Post
                                Orginalt er det fett i diff husene der kommer det ikke mye dritt inn det er sant, er fett i alle cup jointer også.

                                tenker på alle steder akslingene går inn på diffen og ut av diffene samt ute ved hjulene, det er ikke særlig smart og ha der.
                                Ah ja det er lite gunstig, med mindre du har akselboots montert som jeg ikke har sett standard på noen Savage hittil. Det er definitivt lurt å gå over nye biler før kjøring, til og med splitter nye RTR iblant.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X