Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny hobby med dårlig bismak....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny hobby med dårlig bismak....

    For sirka en uke siden kjøpte jeg Kyosho DRT. Jeg spurte om det ene og det andre i butikken. Da jeg var helt nybegynner på dette området. Både med NITRO, innkjøring av motor også videre. Jeg kjøpte og betalte bilen. Fikk bruksanvisning på engelsk og tysk. Selger fortalte meg ingenting om innkjøring av motor. Han fortalte meg heller ikke noe om at det fantes noe som het "failsafe" på bilen. Som kunne hjulpet meg ved en eventuell feil ved fjernkontroll og kommunikasjon med bilen. Jeg kjørte inn bilen ved å kjøre fint rundt i hagen. 2 tanker brukte jeg på det. Så gikk jeg til butikken igjen for å få justert motor. Alt fungerte greit i butikken.

    Så endelig skulle jeg få sjekket ut dette nye vindunderet. Fart og spenning Jeg var klar. Første lille test turen gikk greit, så startet bilen å oppføre seg rart, den koblet seg på en måte fra kontakten med fjernkontrollen min. Og kjørte av gårde flere ganger av seg selv. Uten å reagere på hva jeg gjorde med fjernkontrollen. Bilen endte så opp med å krasje i en fjellvegg. Skadene ble ikke store, men store nok til at jeg måtte ut med noen hundrelapper i deler til bilen. Tingen er at batterier var helt nye både til bil og kontroller. Det rare er at i butikken sa de så at jeg måtte fått montert failsafe system når jeg kjøpte bilen. Så sa jeg at det var ingen som nevnte noe om det til meg. Jeg fikk da beskjed om at det var mitt ansvar å finne ut av dette selv. Butikken monterer så failsafe system i min bil. Så justerer de motoren enda en gang.

    Jeg kommer så hjem, klar til å kjøre. Jeg prøver å sette på deksel. Bilen "kveles" og motoren vil ikke gå. Jeg prøver så å kjøre uten deksel. Men så vil ikke bilen starte igjen. Jeg må skifte nye batterier, og det bare etter toppen 15 minutters kjøring. Prøvde så å kjøre igjen, bilen oppfører seg rart og stopper ganske ofte. Deksel får jeg ikke satt på. Fordi om jeg prøver det så stopper motoren.

    Jeg synes dette er veldig rart, at et så annerkjent merke som Kyosho skal levere en så dårlig bil. Jeg for min del angrer på hele kjøpet.

    Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre???

  • #2
    Det var jo veldig synd og høre da. Hvor kjøpte du bilen?

    Når det gjelder dette med tuning så er det veldig mange videoer på nett, f.eks youtube som du kan titte på og lære litt forskjellig. Greit og kunne dette selv for det er noe du må gjøre endel.
    Søk på f.eks break in nitro engine eller lignende.
    Bilen går helt fint til du skal til og sette på karossen?
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

    Comment


    • #3
      Vell, Ikke for og smøre på flesk her. Men nitro biler er noe som det lønner seg og undersøke litt om og evnt lese litt på. Vil annbefale og bruke youtube faktiskt til en del løsninger på problemer da mange legger ut videoer ang dette.

      Når det kommer til motoren din, så kan den være enten for rik eller for mager, vil helst tippe på først nevnte, Du kan også prøve og skifte ut glødepluggen da denne ofte kan ryke flere ganger under innkjøring.
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        Jeg kjøpte bilen på centrohobby.no Bilen er i seg selv helt tunet inn. Helt til jeg tar på karossen. Da stopper motoren momentant. Men når jeg igjen tar av karosseriet så kjører den fint igjen.

        Comment


        • #5
          Hei, jeg har prøvd å skifte ut glødepluggen flere ganger. Men fortsatt har jeg problemer når jeg skal sette på bilens karroseri. Det er irriterende. Og når jeg har vært i butikken virker alt ok. Helt til jeg kommer hjem og skal kjøre selv.

          Comment


          • #6
            Karossen blokkerer ikke eksosen?

            Comment


            • #7
              Hei, neida alt i orden der.

              Comment


              • #8
                Og det med å gasse litt samtidig som du tar på karossen er noe du gjør? Vanlig å se det at folk starter bilen, lar den svive 30 sek på tomgang mens de tar på kaross. Det som da skjer er at motoren får altfor mye fuel og dør ut med engang man gir gass.
                Sett bilen oppå en eske el. og gass litt samtidig som man setter på karosss. Og på tomgang så skal ikke hjulene svive rundt, da er det noe galt med clutch eller clutchlager. Er ikke sjans i helv,. at motoren dør ut konsekvent fordi kaross settes på. Rus opp den motoren endel før du setter den på bakken for å kjøre. Få de i butikken eller noen andre som kan dette vise deg og forklare tuning av motor. Det med radioforstyrrelser er desverre ett kjent problem med RTR biler generellt. Skikkelig radioutstyr koster egentlig mer enn en ny RTR bil. Kjøp en oppladbar batteripakke til bilen, det vil lønne seg. Mer power i servoer og varer mye lengre.

                Nitro er for folk som har lyst til å finne ut av ting, skru og dille. Batteri er for folk som har liten eller ingen tålmodighet
                Last edited by extra; 28 July 2010, 23:24. Reason: skrævefjeil
                TEAM ELEFUN

                Comment


                • #9
                  stenger den for lufta ? med andre ord kveles...
                  | Spektrum DX8|
                  | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                  Comment


                  • #10
                    Det er jo dette som er "sjarmen" med nitro, og som nok har drept hobbyen for mange. Desverre..

                    Nitromotorer er ikke noe glad i å gå på tomgang, det kan jo være en av grunnene til at den slokner før du rekker å få festet karosseriet. Som nevnt over kan det lønne seg å lage til en bukk eller liknende som bilen kan stå på, slik at du kan få rusa den opp under påmonteringa av karosseri. Ellers så er jo nitromotorer sensitive for værforhold, så dersom den går godt et sted betyr ikke det at den gjør det med samme instillinger et annet sted. Om du ikke har noe miljø i nærheten der du kan søke hjelp, er Youtube som nevnt en veldig fin ting.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • #11
                      bruker du en slik batteriholder for 4 batterier til servoene?
                      Denne er litt "farlig" da batteriene kan dette dette/skli ut fra boksen,opplevde dette selv første dagen i første dumpa med nesten full gass.Ikke bra.
                      Innvester i en oppladbar pakke som passer bilen.
                      Hvis du etter det fortsatt opplever unormalt mye forstyrelser så prøv å bypasse bryteren.Har selv opplevd at de kan være dårlige på RTR biler.

                      Har du luftehull i karoseriet? Er vanlig med hull både i frontruta og etter motor.Slik at luftfilter for en javn strøm med luft.
                      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                      Comment


                      • #12
                        Enig ang bryter, Dump den og bruk bypass... Selv 2 dager gammle brytere kan svikte for sand og støv fort.
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • #13
                          Synes slike historier er leie (og desverre finnes det MANGE av dem)
                          Nitrobiler er som kjent ikke det beste å begynne med alene.
                          Da disse nesten trenger justering av forgasseren for hver eneste start....
                          (enkelt og greit NÅR du kan det, men et h3lvette når du ikke kan det)
                          Og desverre, er det ikke alle som er guruer på ukjente ting
                          Ofte får man små glødere som tåler 2 starter før de er tomme.
                          Det er regelrett MYE som kan gå galt når man alene skal prøve seg med nitro.
                          Det beste er utvilsomt å finne noen som har en full fieldbox, og har kjørt litt før.

                          Men frykt ikke, dette kommer du ganske fort inn i, og hører om motor er for mager eller rik,
                          så justeringa kommer seg etterhvert.
                          (igjen er det flere som har nevnt utube, som er et godt hjelpemiddel for veldig mye)

                          Ang bilvalget, så fikk jeg ikke med meg hva du egentlig har kjøpt foruten kyosho,
                          men de helt klart enkleste bilene å starte med, er enten ren batteridrift, eller 95okt blyfri.
                          (etterpåklokskapen lenge leve)

                          Ellers lykke til videre med din nye hobby.
                          FG baja4x4 bakgårdsmix
                          Min film; HER
                          f r o d e d a h l --født-- MCMLXXVI --

                          Comment


                          • #14
                            Hei, hele bilen kan vel kalles "blå mandagsbil" Bilen heter Kyosho DRT. Motor og kaross er fintunet. Og jeg kjører opp rpm før jeg setter på kaross. Men alikevel stopper motoren. I går fikk jeg endelig tid til å kjøre litt alene, uten ungene rundt meg hele tiden. Og dette var første dagen jeg kjørte etter at jeg hadde bilen på "service" og fikk satt inn failsafe system. Batteriene i både kontroller og bil var helt nye. Og da jeg skulle starte bilen oppdaget jeg til min store fortvilelse at reperatøren i butikken hadde slitt av ene ledningen i boksen der failsafe boksen lå.

                            Jeg tror at dette må være en "blåmandagsbil" kan være jeg tar feil. Er ikke sikker. Så klart jeg var og er forberedt på å skru og mekke på en bil. Det er noe av gleden. Blir litt for ivrig til tider der jeg sitter og duller med bilen

                            Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil ikke avgårde til reperatøren igjen. Den butikken er jeg rett og slett lei av.

                            Comment


                            • #15
                              Hei Tommy, må jeg ha luftehull på karoseriet? Det har jeg ikke fått noen informasjon om i så fall....så foresten film vedr bilen på youtube. Der er karoseriet helt og uten luftehull under kjøring.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X