Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny hobby med dårlig bismak....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dette er selvsagt ikke noe gøy. Å kjøpe Kyosho RTR er heller ikke noe gøy.... Kyosho er kjent for "alle" via reklame både her og der men er ikke noe å satse på som første bil (RTR bil). Kyosho har alt i alle sjangre men det eneste fra Kyosho er konkuranse bilene deres mener jeg. Den DRX'en er ikke bare bare å begynne med da tomoren kan være være ganske vanskelig å ha med og gjøre. Min mening her er at du bør kjøpe "ny" bil. Et godt forslag her er kansje å kjøpe noe brukt konkuranse utstyr fra forumet her. Det ligger mye bra saker tilsalgs akkurat nå også. Det blir nok noe dyrere enn det du har brukt på DRX'en men det er engang sånn at det blir fort dyrt å kjøpe billig... Det som er fordelen er at du får prøvd "skikkelig" saker å ikke bare billig saker som ofte er mer frustrerende enn gøy. Det er veldig stor forskjell på billig RTR og skikkelig utstyr!. Man for det man betaler for i denne hobbyen som alt annet. Her F. eks. er en godt alternativ: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...7-HB-D8-selges


    http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...24-Mugen-Mbx6-...


    Håper dette var til hjelp og lykke til videre

    Comment


    • #17
      ser jo ut som en grei bil dette.
      At noen selger deg "feil" produkt, og ikke veileder rett, er jo ikke bilens feil.
      Heller ikke at selger river av en ledning.
      Som tidligere nevnt, er ikke nitro alltid det beste når man skal prøve noe nytt første gangen.
      Og som nevnt over, er det mulig at kyosho ikke stiller best i den klassen heller
      skjønner absolutt din frustrasjon!!!!!
      (been there, done that)
      Er det ikke en lokal RC klubb, eller noen her, som kan hjelpe og vise litt, mot litt kaffe og juging da?

      Ser bilen koster vel ca 3000,-

      Skal ikke nevne at naboen kjøpte en bra HPI Baja 5B for 3500
      og du kunne også ha fått BRA batteribil for den summen.
      men nå skal vi ikke sitte her å være etterpåkloke....
      Synes noen lokale kunne ha hjulpet deg, og dessuten er det mere morro å kjøre flere sammen.
      Last edited by mondeo4x4; 29 July 2010, 10:11.
      FG baja4x4 bakgårdsmix
      Min film; HER
      f r o d e d a h l --født-- MCMLXXVI --

      Comment


      • #18
        Jeg skal prøve å få hevet hele kjøpet. Da dette er en "mandagsbil" har fått hjelp av den lokale RC klubben nå tidelig i morgentimene. Det viser seg at det er ganske mange feil på motoren. Og butikken vil selvsakt ikke bytte en motor. Det er ganske dyrt. Så derfor vil jeg heve kjøpet. Om butikken går med på det.

        Comment


        • #19
          Originally posted by MrErnest View Post
          Hei Tommy, må jeg ha luftehull på karoseriet? Det har jeg ikke fått noen informasjon om i så fall....så foresten film vedr bilen på youtube. Der er karoseriet helt og uten luftehull under kjøring.
          hei.

          ja jeg så dette selv,mulig at denne typen bil ikke trenger det.Har sett dem med hull også,men vet ikke hva som er vanlig på denne bilen.
          Det var vel du som satte meg på tanken når du skrev at den kveler seg med karossen på
          Husker ikke hvor men leste ett sted på forumet om en som lagde hull foran og bak så den skulle hoppe bedre...

          Sikker på at ikke karossen kommer borti noe?
          X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
          ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
          hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

          Comment


          • #20
            Lykke til!
            Hvis det går ann og heve kjøpet så tror jeg nesten jeg ville lagt pengene i en nitrobil fra HPI eller Traxxas eller en elektrobil.
            Jeg har hatt mye problemer selv med kyoshomotorer. Spes de med snorstart.

            Hvis nitro er noe du kunne tenke deg og prøve videre så se litt nærmere på f.eks Traxxas Revo eller Tmaxx. Hpi Savage også er en vannvittig morsom bil som tåler stort sett alt du prøver deg på.
            Signatur
            http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

            Comment


            • #21
              Da vil jeg anbefale deg å sette den på hylla.Og prøve 1/8 fuel buggy.
              Det er der det skjer mest.Disse bilene tåler også mere.
              De fleste banene er også laget for 1/8 buggy.
              Hvis du ble oppriktig leg fuel så finnes det gode børsteløse motorer med lipo batterier.
              X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
              ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
              hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

              Comment


              • #22
                Er helt enig. Dette er veldig surt... Ville også faktiskt annbefalt og finne en annen bil. Brukt kan ofte være like bra om ikke bedre, spørs hva du kjøper. Og billigere i noen tilfeller da du ofte får med ting som er bra og ha samt extra utstyr.

                Men sjekk opp hva og hvem man kjøper av, Ikke alle på finn.no f.eks er flinke til og ta vare på bilene sine, og da blir man fort like eller mer skuffet.
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #23
                  Originally posted by H.M.Kongen View Post
                  Lykke til!
                  Hvis det går ann og heve kjøpet så tror jeg nesten jeg ville lagt pengene i en nitrobil fra HPI eller Traxxas eller en elektrobil.
                  Jeg har hatt mye problemer selv med kyoshomotorer. Spes de med snorstart.

                  Hvis nitro er noe du kunne tenke deg og prøve videre så se litt nærmere på f.eks Traxxas Revo eller Tmaxx. Hpi Savage også er en vannvittig morsom bil som tåler stort sett alt du prøver deg på.
                  Vil jo fortsatt annbefale nitro når han først har villa satt seg inn i det. Men her er det veldig tydelig at han har fått seg ett ødelagt produkt. Men er enig med deg, Selv styrer jeg langt unna kyosho... Fra første gang jeg så på en kyosho har jeg rygget unna...
                  | Spektrum DX8|
                  | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                  Comment


                  • #24
                    Ikke for å dytte en finger i øyet ditt her, men:
                    Bilen din fungerte ganske sikkert ok (som en hvilken som helst rtr bil) da du kjøpte den. Jeg tviler på at den er spesielt mye dårligere enn andre Kyosho DRT'er der ute. Jeg skal på ingen måte påstå at dette er en bil jeg ville valgt, jeg liker ikke kyosho jeg heller.

                    Når du "leverer bilen inn til tuning" og "leverer den til service" og leverer den "for montering av failsafe" så er det ikke mye du tar på deg å gjøre selv. Når du ikke gjør dette selv så lærer du ikke mye om bilen, og heller ikke noe om rc-hobbyen.

                    At GXR motorene til Kyosho er et sant Hel...te å tune skal jeg si meg enig i, og at kyosho rtr er triste greier generelt, jepp, helt enig, sjekk "kjøpsråd" tråden, det er vel ingen med god erfaring fra kyosho rtr.
                    Om jeg vil anbefale deg å kjøpe deg en ny bil.... Tja, det kan kanskje lønne seg, men gjør deg de erfaringene du kan med den bilen du har allerede.
                    Trinn 1 - oppladbare batterier (6V)
                    Trinn 2 - Startboks
                    Trinn 3 - 2 gode servoer
                    Trinn 4 - En god sender og mottager (2,4 GHz)
                    Trinn 5 - et nytt chassis med en ok motor med passende pipe
                    Trinn 6-100000 - Luftfilter, diff oljer, demper oljer, dekk, felger, lim, plugger, batterier, lader, glødere, Mugen Seiki Caps og kopp, Hauler bag, SKIKKELIG VERKTØY, luftfilterolje, masse kulelager..........

                    På denne måten kan du kose deg med den bilen du har til det ikke finnes en brukbar skrue igjen på hele bilen. Når din opprinnelig DRT er helt oppbrukt tar du rett og slett kvalitetsbitene dine med over i det nye 1:8 kvalitetschassiet du måtte velge.

                    Når noe med Nitro ikke funker er det enten brukerfeil eller at ting er utslitt (det tar noen timer).
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

                    Comment


                    • #25
                      Noen gang er når man er fersk, Så vil man ikke skru for mye i redsel av og ødelegge noe. Vi alle har startet med blanke ark en gang og tror nok vi alle har gjort våre feil både her og der. Men at en butikk som driver med dette klarer og ødelegge ledningen til failsafe under montering... Da hadde jeg blitt skeptisk.
                      | Spektrum DX8|
                      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                      Comment


                      • #26
                        Jeg har vel vært innom 5 rc sjapper som har dette som hovedvirke, i ettertid og når jeg er innom nå etter å ha kommet med opp på et ok nivå så slår det meg - Jeg har ikke fått brukbar hjelp i en eneste butikk. Lokale sjapper i bygdene vil prakke på deg ræl "som går i 100", og helst en fuel med 10% nitro og 25% (for det er olja som smører og kjøler ) I byene så er det en eller annen helgevikar som er mest opptatt av å fnise sammen med de andre fjortis kompisene sine, eller så ender du opp med en rtr bil anbefaling av en som "egentlig driver mest med fly...."
                        Det som har hjulpet meg mest er:
                        - Factory settings
                        - www.radiostyrt.no
                        - www.youtube.com
                        - www.rctech.net

                        Først og fremst egen erfaring, prøving og feiling, jeg er gymnasiast.
                        Er du i tvil, da er du ikke i tvil - bytt plugg!
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • #27
                          Kjøp deg en OS#8 plugg og kjør på 16%big bang fuel,da skal det hjelpe deg med lettere start og tunning.
                          Klipp hull i frontruta og bakruta så du får luft gjennom strømning på motoren.
                          Husk å ha en full ladet gløder også.
                          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                          Comment


                          • #28
                            Det som er så rart er at eieren av hobby butikken jeg kjøpte bilen, sa til meg at det ikke var nødvendig med lufting så lenge jeg kjørte bilen. Og det rare er at Youtube også viser samme bil, med deksel på. Og de bilene går som bare det. Det er noe som ikke stemmer med bilen. Uten at jeg skal være rette mannen til å si hva. Alt ble feil helt fra starten av. Innkjøring også videre. Så nå prøver jeg å få hevet kjøpet. Rett og slett fordi jeg er totalt missfornøyd med hele servicen til butikken der jeg kjøpte bilen. Har fått lånt meg en annen bil. Og den hadde ingen problemer. Dette var ikke en Kyosho bil.

                            Comment


                            • #29
                              Jeg er helt enig i det du skriver. Og selgeren jeg kjøpte bilen hos, var ikke tørr bak ørene enda. Duden visste til et visst punkt hva han snakket om. Men nå jeg spurte om hva han anbefalte av nybegynner biler, og jeg forklarte ham også hvilken bruk skulle ha på bilen. Jeg sa også at jeg måtte ha en nybegynner bil. Som var lett å starte med. Og som ikke skremte meg fra å fortsette med hobbyen. Han valgte Kyosho DRT til meg. Og jeg spurte ham også om tips og råd til motor og bil. Han sa at det var ikke nødvendig å tenke på motoren, fordi den var av god kvalitet og tålte en del. Men...som kjent så må jo alle typer nye motorer "kjøres" inn i starten.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by MrErnest View Post
                                Det som er så rart er at eieren av hobby butikken jeg kjøpte bilen, sa til meg at det ikke var nødvendig med lufting så lenge jeg kjørte bilen. Og det rare er at Youtube også viser samme bil, med deksel på. Og de bilene går som bare det. Det er noe som ikke stemmer med bilen. Uten at jeg skal være rette mannen til å si hva. Alt ble feil helt fra starten av. Innkjøring også videre. Så nå prøver jeg å få hevet kjøpet. Rett og slett fordi jeg er totalt missfornøyd med hele servicen til butikken der jeg kjøpte bilen. Har fått lånt meg en annen bil. Og den hadde ingen problemer. Dette var ikke en Kyosho bil.
                                Å få hevet kjøpet tror jeg nok du kan glemme like fort som du tenkte på det siden du faktisk har kjørt å brukt bilen.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X