Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny hobby med dårlig bismak....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by casevac View Post
    Jeg har vel vært innom 5 rc sjapper som har dette som hovedvirke, i ettertid og når jeg er innom nå etter å ha kommet med opp på et ok nivå så slår det meg - Jeg har ikke fått brukbar hjelp i en eneste butikk. Lokale sjapper i bygdene vil prakke på deg ræl "som går i 100", og helst en fuel med 10% nitro og 25% (for det er olja som smører og kjøler ) I byene så er det en eller annen helgevikar som er mest opptatt av å fnise sammen med de andre fjortis kompisene sine, eller så ender du opp med en rtr bil anbefaling av en som "egentlig driver mest med fly...."
    Det som har hjulpet meg mest er:
    - Factory settings
    - www.radiostyrt.no
    - www.youtube.com
    - www.rctech.net

    Først og fremst egen erfaring, prøving og feiling, jeg er gymnasiast.
    Er du i tvil, da er du ikke i tvil - bytt plugg!

    Må bare arrestere deg litt her casevac.... Det er nitro som kjøler motoren. Jo mer nitro jo mer kjøling.

    Comment


    • #32
      Og jeg vil absolutt fraråde deg å kjøpe den biltemabilen du har nevnt i en annen tråd, hvis du har dårlige vibber fra før så tror jeg ikke de blir noe bedre med den bilen!

      Se heller etter noe brukt utstyr her på forumet, da får du en MYE bedre bil for pengene, som du også vil ha mye mere glede av.

      Det er ikke alltid billig er bra

      Comment


      • #33
        Originally posted by Nutcase View Post
        Må bare arrestere deg litt her casevac.... Det er nitro som kjøler motoren. Jo mer nitro jo mer kjøling.
        Jepp, derfor satte jeg påstanden i parantes med rolleyes bak, siden den kom fra butikkeieren
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • #34
          Det som KAN gjøres er jo og skifte motoren til en annen og bedre evnt, Da vil du nok slippe dette problemet...
          Men selvsagt er det veldig surt og måtte gjøre det når du akkurat har kjøpt bilen.

          Men tilbudet om og se på den osv står fortsatt ved lag, er bare og ta kontakt enten her eller pr telefon på

          93078084
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • #35
            Originally posted by Nutcase View Post
            Å få hevet kjøpet tror jeg nok du kan glemme like fort som du tenkte på det siden du faktisk har kjørt å brukt bilen.
            Det at jeg har kjørt bilen er jo grunnlaget jeg har for å heve kjøpet. Og at bilen er ustabil og elektronikken streiker er fordi det er feil og ble gjort feil i butikken. Da med å kunne fortelle meg de mest nødvendige tingene jeg trengte å vite vedrørende denne bilen. Da tenker jeg mest på innkjøring og failsafe system. Som igjen kunne gjort at jeg ikke fikk ødelagt bilen min.

            Comment


            • #36
              Hei,

              Kanskje du har bilen ennå.

              Jeg tror at Low Speed Needle (LSN) nålen din, dvs. Bånn Nåla er for langt skrudd
              inn slik at motor stopper fordi den ikke får nok fuel på tomgang og andre lave turtall
              iforhold til luftmengde.

              Skru ut bånn nåla 1/2 - 3/4 omdreininger, det kan hjelpe.

              Har hatt en GX 21 og GX 28 Kyosho motor hvor den var magert stilt inn fra fabrikk.

              Husk, det er ikke den skruen som bestemmer hvor stor åpning (0.5 - 1 mm er vanlig)
              det er på forgasseren når motor er på tomgang. (Den tror jeg heter idle screw)

              Når du får til motoren så er jeg sikker på at denne bilen er ganske så bra.

              Kyosho rtr biler har stort sett god kvalitet.

              Noen ganger kan en også være uheldig med noen av de små o-ringene på hoveddysenål
              (High Speed Needle) og Low Speed Needle slik at de kanskje må byttes.

              Hvis du setter inn alkaliske batterier i batteriboksen og surrer teip rundt boksen så
              skal det noe til for batteriene å hoppe ut. Ikke bruk batteriboksen hvis det er rust
              på kontaktfjærer etc og ta de alkaliske batteriene ut etter bruk så slipper du
              lekkasjeskader i lagringsperioden.

              Hilsen
              Kai

              Comment


              • #37
                Hei.
                Ett lite tips Mr.rad.
                Bruk punktum, komma og store bokstaver så skjønner kanskje alle andre også hva du mener. Slik du uttaler deg om Kyosho så forstår jeg det som om du ikke har peiling på hva du snakker om.
                Er Trondheim ett rc merke???
                TEAM ELEFUN

                Comment


                • #38
                  Heisan igjen MISTER rad.

                  Ifølge profilen din såšer du 11 år. Dvs "barneskolen" i mine øyne. At du har kunnskaper nok til å komme med slike uttalelser som du nå gjør hører ikke hjemme en plass Du aner ikke hva du snakker om.
                  Du sier at Kyosho er ett dårlig merke. Tja, hvilket merke har vunnet VM 7 ganger(offroad)? Joda, Kyosho det vettu. Mye dårlige deler sier du. Hvor da? Hvilke deler tenker du på? Masse slite deler sier du? Joda, en bil bør ha noen slite deler? Skjønner ikke hva du mener her jeg altså....
                  Og at det neste ikke er alu på bilen er ett stort pluss. Alu på en buggy er bare noe dere som ikke har peiling på synes er fint å se på. Har ikke noe med virkeligheten å gjøre. Enkelte deler kan være en fordel med alu på noen få biler.
                  Bare så det er sagt, så kjører jeg ikke Kyosho selv, men har gjort det og var strålende fornøyd. At du eller en eller annen du har hørt om har hatt trøbbel med en Kyosho kan være kunnskapsfeil mellom radio og hånda til utøveren.
                  Gå litt stille i dørene før du våkner opp forumet...........
                  TEAM ELEFUN

                  Comment


                  • #39
                    har hatt x antall kyosho biler opp gjennom tiden, både nitro og elektro.. de delene som har røket er vel kun min egen feil,kjørt inn i stein og trær.. men ellers har eg aldri følt det har vert dårlige deler,alu er som extra sa,fint og se på kun det
                    har hatt problemer med en motor det var 28 motoren som var i første gten som kom ,men det var berre att ene nålen skrudde seg ut av seg selv.. fann det ut til slutt.. .

                    CENTRO hobby er en fantastisk plass og handle og god servise, viss det var bjørn tore eller sønnen som sto der den dagen ,så vet eg att de vet ka de snakker om.(BT har kjørt mange år aktivt i bade inn og utland ) er en anna som eg føler kje har helt peiling..
                    ang elektronikken i rtr bilen har dei sjøl(centro) gått ut og sagt det der det dårlige av det dårlige,men det kan jo holde mer enn en dag...men ka kan en forvente av en bil til 2800...når kansje andre produsenter selger en roller til mer enn rtr kyosho koster.
                    Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
                    tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

                    Comment


                    • #40
                      Min første RC bil når jeg var 13 var en Kyosho sandmaster, den hadde jeg opptil jeg var 20 og den var lite eller ikke noe feil med.
                      CRC - 3Racing - Tamiya

                      Comment


                      • #41
                        motorene og elektronikken på rtr kyosho bilene ER dårlig, men chassis er passe bra, bortset fra støpte knuckles på truggyen var bilen en av de bedre jeg har hatt. men prisen for en bil av den kvaliteten jeg fikk var alt for høy. og det med alu deler, alu dempere og knucles burde vært standar på alle buggy og truggyer, samt tykkere demper tårn. en annen ting med kyosho er de vanvittige prisene på deler og biler. konklusjonen må være at hvis du er fattig nybegynner, gå for glem kyosho og gå for hpi.
                        biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

                        "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

                        Comment


                        • #42
                          Er en 100% fersk på nitro RC, så forstår jeg GODT at dette kan være veldig frustrerende. Kyosho eller HPI, spiller liten rolle når en ikke har nitro motorene "i ørene"..

                          Jeg vil foreslå at trådstarter tar mere kontakt med sin lokale Rc klubb, og konsentrerer seg mere om å lære om motoren istedet for å tenke så mye på den problematiske opplevelsen av butikken (som jeg føler ikke har forstått behovet for MYE mer basic innføring i hobbyen de solgte til kunden sin).

                          En må ha hjelp i begynnelsen, spesielt om en ikke synes youtube (og generell timesvis lange kvelder foran pc`n) er en god løsning..
                          Men nitro er da morro det, når en forstår hvordan en skal få det stabilt..

                          Comment


                          • #43
                            Viss trådstarter tar kontakt med meg så kan eg se på bilen med han..bur rett over karmøybroen...skal nok få bilen opp og gå...
                            Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
                            tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X