Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Leita fram noen bilder ifra de tidligere løpene våre

    Resten kan dere se på:



    - Per Einar
    Per Einar Høyland 85 mod. freser rundt med
    .:HPI RS4 Mini Pro - HPI PRO4 - Corally SP12G3 - Triox X-plosion:.
    .:Tamiya EVO IV - Tamiya TRF415MSX - Tamiya TRF416 - Yokomo MR4-TC SD:.

    Comment


    • #17
      Vil nok anbefale børsteløs til de som vurderer og kjøre 12'er eller allerede gjør det. Merka det på NM at børsteløs har det lille ekstra på langsiden i forhold til børstemotor, og da må børste motorene tunes litt hardere for og henge med og da dumper man. Jeg gikk ikke så langt at jeg dumpet. Men hadde ikke samme farten som de børsteløse kara Husker jeg tok deg igjen på innerpartiene Erik, men så forsvant du på langsida. Og så hadde du nok mere sprut på slutten også. Så selvom jeg sier børsteløs er for jenter og homofile så er nok det veien og gå etter hvert ja

      Ellers så vil jeg anbefale og kjøpe corally sp12m. Dette er en bil som er lett og få til og fungere uten store omgjørelser av bilen.
      Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
      www.minicar-racing.no

      Comment


      • #18
        Originally posted by Persen85
        Leita fram noen bilder ifra de tidligere løpene våre

        Resten kan dere se på:



        - Per Einar
        Får melding om at bildene ikke finnes når man trykker på de for å få de større.
        RC Drift Club Norway | LMBK

        Comment


        • #19
          Dream on jokkiz

          Du husker at du tok meg igjen på innerpartiene sa du.....? Vi kjørte samme løp....?

          Dere andre (kanskje med unntak av Lars) gjorde så mye feil at det ikke var nødvendig å gi gass. Men i siste finalen hadde jeg jo ikke noe å tape å da hadde jeg bestemt meg for å gi jernet. Såvidt jeg husker var du 1,5 runde bak eller noe sånt - men jeg hadde jo mer fart på langsida... - 1,5 runde mer fart...?

          Ellers så ser jeg at du anbefaler Corally sp etellerannet. Lett å få til uten å gjøre så mye.

          Har sett deg tranctionrolle når vi med CEFX ikke har vært i nærheten. Har sett bilen din gå bra runde etter runde for plutselig å snurre helt uten mål og mening (tweak).

          Dette er problemer som jeg aldri har opplevd på samme måten med CEFX - og oppsettet jeg kjørte i NM - var rett ut av esken - helt uten modifiseringer - det er enkelt det.

          Hvis du har sett at jeg har skrudd en del - så er det for å teste nye ting - men det er bra å vite at med en så god bil som CEFX er det bare å gå tilbake til standardoppsett-når grepet endrer seg så mye underveis som det gjorde i NM.

          Fortsett med Corally du Jokkiz - håper ihvertfall ikke du bytter til CEFX - da blir du en mye værre konkurent

          Fin pokal forresten...! :wink:
          Arntzen

          Comment


          • #20
            Re: Dream on jokkiz

            Originally posted by Arntzen
            Du husker at du tok meg igjen på innerpartiene sa du.....? Vi kjørte samme løp....?

            Dere andre (kanskje med unntak av Lars) gjorde så mye feil at det ikke var nødvendig å gi gass. Men i siste finalen hadde jeg jo ikke noe å tape å da hadde jeg bestemt meg for å gi jernet. Såvidt jeg husker var du 1,5 runde bak eller noe sånt - men jeg hadde jo mer fart på langsida... - 1,5 runde mer fart...?

            Ellers så ser jeg at du anbefaler Corally sp etellerannet. Lett å få til uten å gjøre så mye.

            Har sett deg tranctionrolle når vi med CEFX ikke har vært i nærheten. Har sett bilen din gå bra runde etter runde for plutselig å snurre helt uten mål og mening (tweak).

            Dette er problemer som jeg aldri har opplevd på samme måten med CEFX - og oppsettet jeg kjørte i NM - var rett ut av esken - helt uten modifiseringer - det er enkelt det.

            Hvis du har sett at jeg har skrudd en del - så er det for å teste nye ting - men det er bra å vite at med en så god bil som CEFX er det bare å gå tilbake til standardoppsett-når grepet endrer seg så mye underveis som det gjorde i NM.

            Fortsett med Corally du Jokkiz - håper ihvertfall ikke du bytter til CEFX - da blir du en mye værre konkurent

            Fin pokal forresten...! :wink:
            Faktisk er ikke Jokkiz helt borte. Hver gang jeg så dere fighte hentet han mye på de trangeste partiene.
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • #21
              Re: Dream on jokkiz

              Originally posted by Arntzen
              Du husker at du tok meg igjen på innerpartiene sa du.....? Vi kjørte samme løp....?

              Dere andre (kanskje med unntak av Lars) gjorde så mye feil at det ikke var nødvendig å gi gass. Men i siste finalen hadde jeg jo ikke noe å tape å da hadde jeg bestemt meg for å gi jernet. Såvidt jeg husker var du 1,5 runde bak eller noe sånt - men jeg hadde jo mer fart på langsida... - 1,5 runde mer fart...?

              Ellers så ser jeg at du anbefaler Corally sp etellerannet. Lett å få til uten å gjøre så mye.

              Har sett deg tranctionrolle når vi med CEFX ikke har vært i nærheten. Har sett bilen din gå bra runde etter runde for plutselig å snurre helt uten mål og mening (tweak).

              Dette er problemer som jeg aldri har opplevd på samme måten med CEFX - og oppsettet jeg kjørte i NM - var rett ut av esken - helt uten modifiseringer - det er enkelt det.

              Hvis du har sett at jeg har skrudd en del - så er det for å teste nye ting - men det er bra å vite at med en så god bil som CEFX er det bare å gå tilbake til standardoppsett-når grepet endrer seg så mye underveis som det gjorde i NM.

              Fortsett med Corally du Jokkiz - håper ihvertfall ikke du bytter til CEFX - da blir du en mye værre konkurent

              Fin pokal forresten...! :wink:
              blaa blaa blaa... Har finni ut av det med traction rolling nå. Kjøre midre dekk foran. Har ikke 15 års erfaring med 1:12 som visse andre har... ) hehe.. Heller 3.. Rolla ikke en eneste gang i skien på samme teppe og layout. Grep var det masse av der også. Husker du kjørte 38 runder den siste finalen din. Samme kjørte jeg i skien på samme layout. Jada, den er ikke akkurat den samme, koppane står nok ikke akkuratt der de gjorde på NM men er mye det samma.
              Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
              www.minicar-racing.no

              Comment


              • #22
                Tja ser man på resultater internasjonelt CEFX vs Corally så har corally vunnet mer en cefx bilen men her i norge spiller det nesten ingen rolle hva slags bil du kjører for nivået er ikke noe spes å skryte av

                Og det er en grunn til at toppføreren som kjørte cefx byttet merke?(selv om han selger begge merker på jobben sin)

                Så om man kjører corally eller cefx, CRC,Associated ect ect kommer det meste ann på hvordan du liker bilen og deletilgang som er det viktigste og det er det man burde tenke på

                Det enkleste er å se på resultater internasjonalt og se hva som blir brukt der? bilen som vant EM var en CRC, bilen som vant det amerikanske mersterskapet var en Trinity Black widow, bilen som vant sist WM var en Assosiated/Yokomo RC12 L4

                og børsteløst er ikke så gromt som enkelte skal ha det til? hvorfor bruker ikke de store gutta det i konkuranser da hvis det er så mega gromt???

                Comment


                • #23
                  Slapp av Jokkiz

                  Trodde du var vanskeligere å dra opp Jokkiz

                  Må jo få deg litt fandenivoldsk før neste sesong. Da er jeg 40 år - og nå er det på tide at du og alle de andre ikke bare "tar meg på midtpartiet" som du sier - men knuser meg etter 3x8 minutter finale.

                  Så det du sier Jokkiz - er at til tross for at du hadde kjørt en hel helg på "samme layout" så greide du å kjøre 1-2 runder dårligere enn den gang??? Det er det jeg sier - "trening er oppskrytt".

                  Jokkiz og alle dere andre - kom igjen kjør 1/12, det er for døvt at en gammal 40 åring som la opp i 1989 skal slå dere! :wink:
                  Arntzen

                  Comment


                  • #24
                    Lara,

                    Du spør hvorfor toppførerne ikke kjører børsteløst? Svaret er at de har batterier og motorer som vi vanlige dødelige ALDRI kommer til å få tak i. Det vi må sammenligne våre børsteløse systemer med er de børstemotorene og batteriene vi faktisk kan få kjøpt over disk.

                    Sammenligner vi med dette - er det ikke tvil om at FOR OSS (vanlige dødelige) får vi med et børsteløst system en bil som går fortere og med lengre kjøretid.

                    At verdens beste førere kanskje kan kjøre marginelt fortere med en børstemotor, er for det første sikkert riktig - men HELT UVESENTLIG for de fleste norske sjåfører.

                    Nå kan dette selvsagt endre seg til neste år, når nye batterier med større kapasitet gjør det mulig for alle å kjøre en rask børstemotor og holde i 8 minutter.

                    Da gjenstår bare argumentet om at børstløse system gjør det veldig mye enklere å kjøre (mindre vedlikehold). Det går fort nok for meg - tror faktisk jeg tviler på om jeg noen gang kommer til å kjøre børstemotor igjen!
                    Arntzen

                    Comment


                    • #25
                      Erik BL systemet er ikke godt nok enda det er kun derfor de ikke bruker det
                      Barry Baker sier at hadde det vært nok "drag" i BL så hadde han kjørt det eneste fordel med BL er at du slipper å dreie så ofte og derfor er det bra å trene med men i løps samenheng er det ikke bra nok det var noe slikt han skrev på et forum i USA

                      Og som du sikkert vet så fungerer en el motor sånn at den får mer turtall jo mere volt den får? så det argumentet ditt holder ikke siden de har så mye mere volt og kjøre tid i batteriene enn det vi har??

                      Comment


                      • #26
                        Jeg vet bare det at JEG kjører mye fortere i løpet av 8 minutter med børsteløst system, enn jeg har greid med mine batterier med børstemotor.

                        Jeg så også at Fransson knuste alle i EFRA GP i Sverige. Han var den eneste som kjørte BL system, Mikael Nilsson (mener han var i EM finalen iår-så han er en god sjåfør??) ble regelrett knust. I dette løpet kjørte jeg nesten de samme rundetidene som Fransson på trening. Men i og med at jeg dumpa hele tiden under kval/finaler - måtte jeg gire ned, endre regulatoren til snillere, gasse mindre etc etc etc - bare for å holde 8 minutter. Hadde ikke fart i bilen i det hele tatt.

                        Mens jeg kjørte 4-5 tideler saktere når vi kom til kval og finaler, kjørte Fransson 4-5 tideler fortere enn på trening - så det skilte nesten 1 sekund i rundetid i finalene, mens det kanskje var 2-3 tideler forskjell på treninga (når jeg ikke tenkte så mye på kjøretid).

                        Sier ikke at BL er overlegent under alle forhold- sier bare at det er kjempebra og enkelt for oss som har slitt med å få en bil/motor til å gå fort i 8 minutter. Jeg mener det blir mer avhengig av sjåføren hvem som vinner her på berget i fremtiden.
                        Arntzen

                        Comment


                        • #27
                          Løpet i Eskilstuna er ikke noe målestokk siden få av de gromme førerne var der!!!!! siden de kjørte et annet løp

                          BL fungerer sikkert for de som ikke klarer å sette opp radio/motor/regulator til 1:12 for å få det til å gå fort nok

                          BL fungerer nok bra her hjemme siden nivået ikke er det beste men man får se hva som skjer til neste sesong når man kjører 8 turn med 4200 batterier ( som har riktige bærster og fjærer) og som er satt opp riktig

                          Comment


                          • #28
                            Hvis nivået i Norge ikke er høyt nok, vil jeg annbefale alle og enhver å begynne å kjøre track.. Debuterte selv på NM i år, men kan ikke si at jeg hever nivået her på berget... enda... :wink:
                            Kanskje du hiver deg med til vintern du òg JohnLara??
                            Tamiya - enough said..

                            Comment


                            • #29
                              Dette er så typisk med elektro, alltid ett eller annet å holde på med for å få det til å holde akkurat.

                              Men til inne sesongen igjen skal jeg bli med å kjøre 1:12, er mange år siden men husker det var veldig kult.

                              Håper det går ann å kjøpe det man trenger så for å bruke det hele sesongen, men det er vel kanskje en drømme tanke.

                              €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by S.E.Pedersen
                                Hvis nivået i Norge ikke er høyt nok, vil jeg annbefale alle og enhver å begynne å kjøre track.. Debuterte selv på NM i år, men kan ikke si at jeg hever nivået her på berget... enda... :wink:
                                Kanskje du hiver deg med til vintern du òg JohnLara??
                                Ja planen er å kjøre til vinteren hvis det passer seg slikt med familie og jobb

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X