Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips og Triks

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hvis du ikke har sånne metall baller som skal være inni endene på støtdemperne så kna du bruke en bit fuelslange i isteden

    har gjort dette selv, har ikke kjørt så veldig mange tanker med dette men det holder fortsatt
    kjører Smartech Traveller :P

    Comment


    • #47
      et tips når man skal fylle olje i dempere er og ikke ha i for mye. sjedde nettopp med meg og fikk olje i øye
      jonas sørli, 1990, skogn i nord trøndelag
      esky lamav3, agressor fm 3ch,mini-z awd
      tlf 41006869

      Comment


      • #48
        Originally posted by Vetle View Post
        Ok takker Men skal nok bruke den ofte. Men skal kjøre den inn i dag er det noe bensin jeg skal bruke første dagen jeg kjører den inn eller?
        Fikk anbefalt å kjøre med den fuelen man skal kjøre med i senere tid også (samme prosent).
        Funka fint på min Savage iallefall
        Yamaha Aerox

        Comment


        • #49
          Originally posted by Magnus89 View Post
          Hvordan lese motoren utifra pluggen:
          (dette er kun en indikasjon, men ganske sikker)

          Bunnen er våt, glødetråden er som ny: Ganske rik, 80% av kraften.
          Bunnen er bare litt våt, glødetråden begynner å bli grå, nå ligger du veldig nær optimal ytelse.
          Bunnen er tørr, glødetråden er grå, ingen missfarging. Nå ligger du så nær det optimale at det kanskje er lurt å gi seg.
          Bunnen er tørr, glødetråden er missfarget, blandingen er for tynn. Rik ut.
          Bunnen er tørr, glødetråden er ødelagt og missfarget, blandingen er for tynn, fare for motorhelse. RIK!

          Må forbeholde om forskjell mellom fuel, motor og plugg. Husk å kjør litt før du sjekker for å se forandring.

          Og se her :

          As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
          Spektrum DSM racing system, MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .W/Re-load`s Edition TS Reedcase 30.5cc

          Comment


          • #50
            wd-40 i motoren er FYFY !! jeg trodde selv ikke dette var noe problem og ja gjorde jo dette... dette ender med sot og ødelagte plugg om ikke så ryker pluggen fortere...

            jaja får vel se om jeg finner noen tips

            sliter du med at akslingen hopper ut etter hopp osv. sett en liten bit fuel slange nederst på demper stengene (begge sider)

            sevoene bør aldri tas opp. de er tettest uansett da de kommer uåpnet. men kutter den så klart åpne spray og tett

            også.. har du en sterk gass servo. kompis fant på dette fest den i potte fjær hullet PÅ SIDEN av motoren, (de til korte fjærer fra manifold) og dra den fram til forgasseren og da slipper man dette med at om strømmen kutter dras servoen tilbake uansett en potte fjær er stram !

            fuel filter ! dette er et must. vet mange kjører uten men kjøp store filtre du kan ligge lenger på taket og du slipper dritt i motoren.

            som casevac sa break in på vinteren er NEI... dette er ABSOLUTT ikke bra for motorene !

            også da. det viktigse av alt. vil du ha en god bil. VASK DEN !! da holder den seg lenger er penere og se på, funker bedre og det blir mye morsommere og skru


            vil noen ha oppsett tips for mer styring osv. så er det bare og si ifra.. har endel der å



            Mvh Kim-Rune
            *Kim-Rune Heiberg 92 mod*
            unknown ! comeback 2010

            Comment


            • #51
              WD40 / CRC5-56 er spesielt fyfy for oss recab eiere (epoxy i veiva), delaminering.
              Men nå har Kimma valgt seg feil bil, så det går nok nedover med vurderingsevnen hans
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #52
                Putt mottager+batteri i en engangshanske(slik som tolleren bruker når han trur du har pulver i stumpen) og strips igjen. Når kjøreturen er over klipper du opp stripsen og pælmer hansken- og mottageren er ren og pen
                Nils Heen -74 mod. Eidfjord Tlf: 950 43 887, Kjører: Mugen MBX 6 m/OS Recab(?), Tamiya TRF 416 m/NOVAK 5,5 Flyr: T-Rex 450 S
                -Dreng på midtskogen raceway-

                Comment


                • #53
                  Originally posted by nøytralturn View Post
                  Putt mottager+batteri i en engangshanske(slik som tolleren bruker når han trur du har pulver i stumpen) og strips igjen. Når kjøreturen er over klipper du opp stripsen og pælmer hansken- og mottageren er ren og pen
                  eller så har jeg pleid og bruke ballong
                  Tor øyvind Andersen 74
                  Gjerdrum Motorklubb nå snart med egen Buggybane

                  Comment


                  • #54
                    ha locklite i alle srtue hull, men ikke i de av plast, forlocklite ødlegger plast. men en ting høper jeg noen har et tips om: da jeg skulle skru av girkassa sist, merket jeg at jeg hadde hatt på for mye locklite, altså satt den fast. jeg skrudde hardere, og vips, skrue mønsteret er total skadd( sekskant). noen som har et brukbart tips?
                    biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

                    "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

                    Comment


                    • #55
                      hvis du får til så kan du lage et spor i skruen så skrur du ut den med et flatt skrujern
                      jonas sørli, 1990, skogn i nord trøndelag
                      esky lamav3, agressor fm 3ch,mini-z awd
                      tlf 41006869

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by jonass View Post
                        hvis du får til så kan du lage et spor i skruen så skrur du ut den med et flatt skrujern
                        og prøv og varm opp skruen først, med feks en loddebolt
                        Tor øyvind Andersen 74
                        Gjerdrum Motorklubb nå snart med egen Buggybane

                        Comment


                        • #57
                          Kan vel komme med nok et karosseri-klips-triks
                          Dette gjelder da først og fremst på on-roadbiler, da disse har lengre karosserifester enn offroadere, vanligvis..

                          Karosserifestene er ganske lange fra fabrikk..
                          Om du ikke kapper dem helt ned kan du ha noen klips på festene mens du kjører også..

                          om du kapper dem helt ned kan de nemlig brukes til å oppbevare klipsa på, slik at dem ikke blir borte..
                          Yamaha Aerox

                          Comment


                          • #58
                            Så en gang en som brukte borrelås som karroserifeste. Ganske lurt faktisk(så lenge karosset ikke blåser av:mrgreen
                            Traxxas Slash 4x4, hpi E-Firestorm 10T, Team Loosi Micro-Desert-truck, Twister Bell 47

                            Comment


                            • #59
                              Kan vel legge ut mitt lille triks for alle som enda bruker Radioer med krystall på bilene sine,

                              Om du har mer enn en bil og kjører krystaller kan du sette krystallen i skumfangeren(mest onroad vil jeg tro) eller i karosserifestet om du har to ledige hull der.da har du en plass og sette krystallen når du ikke bruker den
                              MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

                              Comment


                              • #60
                                ta og kjøp små skruer som du kan sku i dekka
                                sigpic

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X