Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Inferno MP9e - Min egen byggetråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har det skjedd noe mer her? Fin byggetråd hvertfall

    Har ganske lik bil selv, med Tekin T8 1700kv. Veldig morsom bil!
    Mvh Tobias

    Traxxas Revo 3.3 #5309 / Kyosho Inferno MP9e 150a-1700kv / Traxxas E-Revo 1/10 / Kyosho Mad Force Pro / Kyosho Landmax (x)

    Comment


    • #17
      Originally posted by TobiasW View Post
      Har det skjedd noe mer her? Fin byggetråd hvertfall

      Har ganske lik bil selv, med Tekin T8 1700kv. Veldig morsom bil!
      Hallo! Nei, det har ikke skjedd mye her.. Beklager det..
      Det skyldes mange faktorer som privatliv og helse, rett og slett.

      Bilen har vært i bruk en stund nå og fungerer utmerket, ikke mye og utsette for min egen del. Bilen har svart til forventningene og vil være i mitt eie en god stund fremover, selv om det mest sannsynlig blir 1:10 of Xray som blir tingen for meg på buggy-fronten nå
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #18
        Hei. Hvordan liker du den Fiorini midtdiffen? Merker du forskjell?
        Monster Truck Craze!

        Comment


        • #19
          Originally posted by xirton View Post
          Hei. Hvordan liker du den Fiorini midtdiffen? Merker du forskjell?
          Har dessverre ikke fått kjørt så mye med den enda til å si eller påstå at den er mye bedre eller vil gi en lengre levetid etc i forhold til original. Men grunnen min var at jeg ville prøve ut det som iallefall sies å være det beste. (Fra det jeg kan huske, har ikke kjørt bilen på over ett år nå...)

          Om du ikke har bestemt deg for å investere mye i bilen så holder originalen bra. Men om du sliter med lekkasjer etc så kan en Fiorini-diff være noe å prøve ut. Så langt er min tett, og det er en av faktorene som er viktig for meg. En forurenset diff gir en bil som ikke er konsis og forutsigbar og gir bare frustrasjon osv når man skal justere oljevekter
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #20
            Ok. Tenkte kanskje det var Tractive IV diff du hadde... Fioroni er bra kvalitet, men for meg er limited slip egenskapene avgjørende. I teorien skal de fungere bedre enn torsen diffene, men litt spent på virkningsgraden i praksis. Blir nok anskaffelse uansett så får vi se
            Monster Truck Craze!

            Comment


            • #21
              Originally posted by xirton View Post
              Ok. Tenkte kanskje det var Tractive IV diff du hadde... Fioroni er bra kvalitet, men for meg er limited slip egenskapene avgjørende. I teorien skal de fungere bedre enn torsen diffene, men litt spent på virkningsgraden i praksis. Blir nok anskaffelse uansett så får vi se
              Som du ser så er jeg ikke inne så ofte lengre, eller at svarene blir litt tilfeldige, som nå
              Har ikke prøvd den diffen og kjenner heller ikke til den som jeg kan huske hvertfall.
              Om du har mulighet, skriv noen linjer om hvordan den diffen og oppsettet ditt har fungert, alltid nyttig med litt info om de forskjellige erfaringer vi har!

              Hva slags olje bruker du i diffene, dekk, underlag du kjører på osv osv...

              Snakkes!

              Men om du har fått testet den, skriv noen ord om hvordan den fungerte. Bare bra om vi får inn så mye info om deler som mulig
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #22
                Jeg kjører riktignok MT og ikke buggy, så det er en viss forskjell i vekt og krefter, men prinsippene blir jo det samme.
                Har ikke prøvd Fioroni enda da jeg ikke helt har bestemt meg for clutch type eller gear type diff. Men torque sensing diff er helt klart en fordel fremfor speed sensing som jeg bruker nå. Har 1000k viskositet i senter diff, og fortsatt oppfører framhjulene seg som pizza kuttere lol.
                Monster Truck Craze!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by xirton View Post
                  Jeg kjører riktignok MT og ikke buggy, så det er en viss forskjell i vekt og krefter, men prinsippene blir jo det samme.
                  Har ikke prøvd Fioroni enda da jeg ikke helt har bestemt meg for clutch type eller gear type diff. Men torque sensing diff er helt klart en fordel fremfor speed sensing som jeg bruker nå. Har 1000k viskositet i senter diff, og fortsatt oppfører framhjulene seg som pizza kuttere lol.
                  Aha, ok.. Jada, prinsippet blir til en viss grad det samme.
                  Hva jeg bruker i diffene nå siste den var på banen er jeg usikker på, må sjekke i "bibelen" jeg har laget meg med de oppsettene jeg har på de forskjellige bilene jeg har.

                  Du.. jeg tok meg endelig en tur opp på baneanlegget våres her i Elverum og gutta har stått på de siste 2 årene (Jeg har vårt fraværende pga de store, lange ventelistene i våres kjære helsevesen hehe..) De har nå fått unnagjort mesteparten av det som var planlagt for off-road banen og den er nå belagt 100% med kunstgress. Så lad opp batteriene og sett på de riktige dekkene eller start å klipp av noen knupper på de brukte dekkene du har og ta deg en tur! Ikke langt fra Moelv det da!

                  Vi har jo en OK asfaltbane også, så om du kjører 1/10 Touring etc så ta med det du har.
                  Dette er tilsluttet flystripa på Starmoen om du ikke kjenner til det, og har modell-flystripe koblet sammen med touring-banen på langstrekka.

                  Mest aktivitet i helgene, da spesielt på søndager slik jeg forsto det pga ferier og garasjebygging etc fra de mest trofaste medlemmene.
                  Alle er velkomne!

                  Da kan vi få kjørt litt og tatt noen kaffekopper i samme slengen
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X