Announcement

Collapse
No announcement yet.

hugin_q3's prosjekttråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hugin_q3's prosjekttråd

    Noe jeg skulle ha gjort fra starten av, laget en samletråd for alle prosjektene jeg har istedenfor å lage en for hvert enkelt prosjekt..
    Men, følger eksemplet til Autod og lager en egen nå

    Hva som skal bygges/ overhales/ ombygges er:


    1/10 Short Course



    Traxxas Slash 4x4 LCG SOLGT!
    • Konvertere til Traxxas Rally 1/10 chassis og nødvendige deler som må til.
    • Installere Tekno drivakslinger (Spent på hvordan disse vil fungere)
    • Installere Kings Headz Motor Mount.
    • Service på ProLine demperne. Skift av olje etc.
    • efra55 har bestillt seg D8 buggy-dempere, er meget fristet til å gjøre det samme, har jo 2 stk Slash som skal bygges om, såeh...
    • Installere D8 Buggy Dempere.
    • Installere RCE Dempertårn i Magnesium.
    • Nytt Proline FloTek karosseri.
    • Lakkere karosseri.
    • Installere min. 10 Amp Bec
    • Setup.




    Tekno 410 LCG (Under bygging)

    Kitet er bygget men har problemer med å få Hobbywing motor og ESC til å fungere. De andre Hobbywing oppsettene jeg har har fungert 'ut av boksen' men denne vil ikke i det hele tatt. Jeg kjøpte dette via en Ebay selger i Kina, noe som aldri har vårt problemer før. Men det kan faktisk hende jeg har blitt snytt her... Tror jeg går for Tekin nå, det er ting som har fungert smertefritt før og gode service og garantier. Selv om vi handler fra Norge via amerikanske nettsider. (Tror ikke det er noen i Norge som forhandler dette?) Men hva slags KV og Turn jeg ender på er jeg usikker på. Må kikke litt på forum rundt i verden hva de fleste bruker, er litt rusten ettersom jeg ikke har rørt RC på nesten 2 år nå, utrolig hvor raskt man glemmer det mest elementære! Jeg går mest trolig for en 550 og den Pro4HD saken via Amain. Vi får se...

    Oppdatert den 09.07.2015
    Da ble det Tekin hele veien: Tekin RX8 GEN2 og Pro4 HD 4300kV, noe som burde passe perfekt.
    Alt er bestillt og håper på å ha alt i hus før helgen. Så da blir det lodding av nytt system.

    Pro-Line Flow karosseriet som ble kjøpt inn for 2 år siden passer dårlig, det er for smalt og litt for kort rett og slett. Så etter litt snusing rundt på forum så har jeg bestilt et Losi XXX-SCT Body som skal passe perfekt (Skal være det samme karosseriet som ble brukt i de første bildene da bilen ble introdusert i starten da Tekno reklamerte for bilen) Delenummer er: LOSB8087, og du kan finne den her.
    Men med litt 'Dremling' så skal jeg får justert til hjulbuer såpass at jeg kan bruke 'Flow' karosseriet, og ha det andre i reserve. Med mengden jeg vil kjøre resten av sommeren vil 2 karosserier være nok.



    1/5 Short Course



    Losi 5ive-T (Venter på ombygging)
    • Rengjøring og smøring av lagre etc.
    • Installere HopUps som fortsatt ikke er montert.
    • Installere min. 20 Amp Bec.
    • Setup.



    1/8 Buggy



    Kyosho MP9e (FERDIG)


    Mugen MBX6 (FERDIG)
    • Ikke mye å gjøre her, kun å gå gjennom oppsett og se at alt er noenlunde på stell.
      (Noe den er, Corvinius har bygd denne perfekt )


    Kyosho MP7.5 (Venter på ombygging)
    • Oppussing-prosjekt, viser seg at denne buggien ikke har blitt mye brukt i det hele tatt. Kun rust på skruer og turnbuckles etc.
    • Bygges mest trolig om til elektro (Har ett sett liggende)
    • VE karosseri.
    • Lakkere karosseri.
    • Hvis elektro, montere BEC, ESC og motor.
    • Setup.




    1/16 Buggy (FERDIG)



    Carisma GTB - Beltdrive
    (Se bilde under)

    Dette skal bli en innendørs teppebil for vinteren.
    Har ønsket meg en Lois Mini-8ight lenge, men når jeg leste om denne buggien var det ikke tvil, denne må jeg ha!

    Har bestilt en del hop-ups til denne også, karbonplate, støtdempertårn etc.
    Også en del messingvekter fra noen entusiaster i UK som lager disse på forespørsel.
    Gleder meg virkelig til dette prosjektet!


    Delere som er anskaffet og skal monteres:
    • Karbon, komplett kit med bunn og topp-plate, batteri låseplate, støtdempertårn
    • GTB Brass Rear Skid Plate +36 grams fra DIME : RC link
    • GTB Center Brass Weight +21 grams fra DIME : RC link
    • Phat Bodies 'Piranha' link
    • Phat Bodies 'Optimus' link
    • Phat Bodies 'KABOOM' link
    • Servo, litt usikker, men tenker jeg putter inn en Savox SC-1256MG
    • Motor, her blir det original HopUp, og det står mellom Carisma Brushless Motor 5700KV CA14980 eller Carisma Brushless Motor 6800KV CA14515 (Mulig jeg anskaffer begge sånn at jeg evt. har en i reserve og evt. kan skifte ettersom hva slags bane den skal kjøres på.
    • ESC, jeg har 2 stk Turnigy 100A 1:10 Brushless/ Brushed jeg muligens jeg kan bruke. Jeg må se når jeg får bilen om de faktisk passer. Sjangsen er at de er for store rett og slett..


    Om noen har en slik i Norge og har erfaringer å dele, så post det du har her i denne tråden

    Click image for larger version

Name:	Carisma GTB Buggy #2.jpg
Views:	1
Size:	33.7 KB
ID:	790527

    Click image for larger version

Name:	Carisma GTB Buggy #4.jpg
Views:	1
Size:	36.4 KB
ID:	790528



    1/10 Touring



    Kysho TF-5 (FERDIG)
    • Bil i bra stand, kun montering av hardware.
    • Installere alu-biter som fortsatt ikke er montert.
    • Installere alt på karbon chassis-plate pluss støtdempertårn og topplate.
    • Installere ESC/ Motor.
    • Installere Servo.
    • Nytt ProTek karosseri.
    • Lakkere karosseri.
    • Setup.


    Xray T4 (FERDIG, Fantastisk god bil å kjøre!) Oppdatert den 15.08.2013
    • Bygge kitet, installere en del hop-ups.
      Alt i carbon, som batterifeste, motorbeskyttelse, Transponderfeste etc. Har også montert stand-ups i alu bak.
      Slo til og installerte Ceramic Revolution lagre fra Avid RC, dette er hybrid-lagre med kuler i keramisk materiale og resten er i stål. En side med metall-flens mens den andre siden er gummipakning for å ha muligheten for å åpne for rens og smøring. Fant ut av at Avid RC var halve prisen av Boca sine lagre, så får vi se om de er like bra.
    • Installere ESC/ Motor.
      ESC blir en nyoverhalt Tekin RS Pro, dvs jeg fikk en ny på garantien mot ett mellomlegg, bra service hos Tekin!
      Motor, dette blir en annen motor en Turnigy Trackstar 10.5T som jeg har brukt i min Kyosho TF-5
    • Installere Servo, Savox SC-1251MG. Litt raskere, og litt svakere enn SDC-1251MG, tror ikke du vil merke forskjellen, men hvem vet?
    • Proline Mazda 6 Light Weight karosseri.
    • Lakkere karosseri.
    • Setup.


    Ting som skat testes/ prøves ut:
    • RSD Machined Delrin 11mm Piston for XRAY T4 4 hole (1.1mm) - link
    • RSD 10mm Soft Bladders - link
    • RSD XRAY T4 Hard Wide Front Bumper (Er en god del hardere en original, og litt bredere og veier kun 2.6gr mer) - link

    Alt av demperdeler ble montert og testet ut, så langt virker det som demperne fungerer meget bra, men har kun kjørt gjennom 3 batterier i bilen så vi får se..
    Det kunne vært interessant å teste ut RSD Machined Delrin 11mm Piston for XRAY T4 3/6 hole (1.1mm) - link, istedenfor en vanlig 4 hulls stempel, for å se om disse kan ta de ujevnheter vi har på banen vår bedre, særlig med tanke på slakke svinger som har en del hastighet. DVs når du driller de ut til 6 hulls stempel




    1/10 Truggy Oppdatert den 15.08.2013



    TRX Stampede - Truggy Prosjekt (FERDIG)

    Bygges opp av Stampede Chassis-plate og restdeler fra Slash 4x4, har hatt disse delene liggende en lang stund og tenk på hva jeg skal bruke dette til.
    Så fant jeg en TRX Stampede Truggy på nett og da var det ikke tvil, 1/10 Truggy må man jo ha! Dette settes sammen av restdeler (alt originale plastdeler) pluss disse delene jeg må skaffe:
    • OFNA Hyper 10TT Super-G Body (Clear) [OFN21248]
    • Hot Bodies Rear Wing Holder (Lightning Stadium Series) [HBSC8152]
    • Hot Bodies 1/8 Deck Wing (Black) [HBSC8051-1]


    Tror jeg skal sette inn en slipper i denne, har ett par nye liggende så hvorfor ikke bruke de på dette prosjektet. Dette kan bli ett kult prosjekt!

    Lagt til 15.08.2013:
    Bilen har fått karosseriet lakkert i rød/ lilla og ser virkelig bra ut, jeg ville ha en litt sterk farge på denne ettersom dette er en liten bil.
    Alt av elektronikk er montert med Spektrum, men skal skiftes tilbake til TRX sitt 4 kanalers system sånn at denne kan kjøre av en evt. tredjeperson når vi har besøk etc.
    Dvs,. dette blir en ren 'basher' med baneegenskaper (Forhåpentligvis hehe)


    Last edited by Bakstad; 9 July 2015, 14:18. Reason: Lagt til prosjekter
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

  • #2
    1/10 Touring
    Kysho TF-5

    Mp9'en er ferdigstilt minus lakkering så da var det touring-bilen som sto for tur:

    Click image for larger version

Name:	P1020051.jpg
Views:	1
Size:	67.2 KB
ID:	779783
    Karbon bunnplate

    Click image for larger version

Name:	P1020052.jpg
Views:	1
Size:	40.9 KB
ID:	779784

    Click image for larger version

Name:	P1020053.jpg
Views:	1
Size:	46.2 KB
ID:	779785
    Noen flere alu-deler må til..

    Karbon-bunnplate, topplate og dempertårn.

    Tekin RS Pro ESC er under 'overhaling', bestilt nye deksler og ledninger for å friske opp systemet.
    Rengjort for støv og hybelkaniner (Ja faktisk, hybelkaniner i en liten ESC!)

    Mangler noen smådeler ellers, tar det på langen ettersom jeg bygger.
    Motor på vei også, servo og mottager er kjøpt inn.


    Da er karbondeler montert, venter på motor og noe annet smått som trengs.

    Click image for larger version

Name:	P1020078.jpg
Views:	1
Size:	55.4 KB
ID:	779804

    Click image for larger version

Name:	P1020079.jpg
Views:	1
Size:	60.3 KB
ID:	779805

    Click image for larger version

Name:	P1020080.jpg
Views:	1
Size:	86.4 KB
ID:	779806

    Click image for larger version

Name:	P1020081.jpg
Views:	1
Size:	54.2 KB
ID:	779807

    Click image for larger version

Name:	P1020082.jpg
Views:	1
Size:	73.8 KB
ID:	779808

    Click image for larger version

Name:	P1020083.jpg
Views:	1
Size:	71.8 KB
ID:	779809
    Last edited by Bakstad; 2 January 2013, 08:54.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Da er Rally 1/10 chassis montert på Slash'en:

      Click image for larger version

Name:	2013-01-13 17.01.43.jpg
Views:	1
Size:	53.5 KB
ID:	779859

      Click image for larger version

Name:	2013-01-13 17.01.24.jpg
Views:	1
Size:	32.7 KB
ID:	779858
      Høyden er uten tvil lavere, men må justeres en del og sitter for høyt bak ser det ut for.
      Men tar det når jeg får montert buggy-demperne og nye dempertårn.
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        Da er Slash'en snart ferdig:

        Da er Slashen stort sett ferdigbygd, kun lakk og justering av setup og testing av systemet.
        Monterte i tillegg en liten 5 Amp Novak BEC, så da får vi håpe at Savoxen får nok strøm

        Hvordan går det med deg Stig? Har du fått montert demperne? Jeg måtte 'fore' ut litt i front for å få nok klaring på demperne. (Bilde #2)

        EDIT: Veide bilen inn på 2775 gram uten batteri. Er fornøyd med det

        Click image for larger version

Name:	P1020152.jpg
Views:	1
Size:	68.0 KB
ID:	780058 Click image for larger version

Name:	P1020153.jpg
Views:	1
Size:	35.7 KB
ID:	780059 Click image for larger version

Name:	P1020159.jpg
Views:	1
Size:	67.7 KB
ID:	780060 Click image for larger version

Name:	P1020160.jpg
Views:	1
Size:	69.8 KB
ID:	780061 Click image for larger version

Name:	P1020161.jpg
Views:	1
Size:	61.3 KB
ID:	780062 Click image for larger version

Name:	P1020162.jpg
Views:	1
Size:	56.1 KB
ID:	780063
        Click image for larger version

Name:	P1020165.jpg
Views:	1
Size:	53.6 KB
ID:	780064 Click image for larger version

Name:	P1020167.jpg
Views:	1
Size:	48.3 KB
ID:	780066 Click image for larger version

Name:	P1020170.jpg
Views:	1
Size:	51.4 KB
ID:	780065
        Last edited by Bakstad; 2 February 2013, 19:01. Reason: La til vekt på bil
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #5
          Ja, dempere er på plass. Var helt sikker på at dempere var for lange, men når jeg har montert alt og sjekket høyder etc. så ser det ut til at dette er helt perfekt. Jeg måtte også fore ut litt. har brukt noe plastikk bushings jeg hadde liggende, og det ser veldig bra ut.

          Originally posted by hugin_q3 View Post
          Da er Slashenstort sett ferdigbygd, kun lakk og justering av setupog testing av systemet.
          Monterte i tillegg en liten 5 Amp Novak BEC, så da får vi håpe at Savoxenfor nok strøm

          Hvordan går det med deg Stig? Har du fått montert demperne? Jeg måtte 'fore' ut litt i front for å få nok klaring på demperne. (Bilde #2)

          EDIT: Veide bilen inn på 2775 gram uten batteri. Er fornøyd med det

          [ATTACH=CONFIG]62311[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]62312[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]62313[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]62314[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]62315[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]62316[/ATTACH]
          [ATTACH=CONFIG]62317[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]62319[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]62318[/ATTACH]

          Comment


          • #6
            noe nytt her da?????
            Anders Fleischer
            Elverum
            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

            Comment


            • #7
              Originally posted by autod View Post
              noe nytt her da?????
              Snart

              10 tegn
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #8
                TF5'en er ferdig ombygd

                Da er TF5'en mer eller mindre ferdig, bare swaybars, tuning og karosseri igjen.
                Batterifestene til Xray T3 fungerte utmerket, lange ytterst og korte innerst som buffere.
                Blir bra det her

                Click image for larger version

Name:	P1020174.jpg
Views:	1
Size:	76.0 KB
ID:	780203 Click image for larger version

Name:	P1020175.jpg
Views:	1
Size:	73.1 KB
ID:	780204

                Click image for larger version

Name:	P1020177.jpg
Views:	1
Size:	77.2 KB
ID:	780205 Click image for larger version

Name:	P1020178.jpg
Views:	1
Size:	68.0 KB
ID:	780206
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  Rubys Slash 4x4 CG

                  Da er vi i gang med konas Slash, og montert opp det jeg kan før noe mer deler ankommer.
                  Plata er farget i 'rosa', eller så nære vi kom med en del som er grå i utgangspunktet. Ble greit nok hehe

                  Click image for larger version

Name:	Rubys Slash #1.jpg
Views:	1
Size:	49.4 KB
ID:	780289


                  Og så må vi jo ha noen stickers som passer til konas Slash, disse er til Proline Tundra karosseriet, kjøpt på eBay.

                  Click image for larger version

Name:	Rubys Slash #2.jpg
Views:	1
Size:	45.7 KB
ID:	780290
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #10
                    Losi 5-T Sylinderpakning

                    Da ble det en liten rep på Losien og. Viste seg at jeg har blåst sylinderpakningen. Bestilt ny, men tror jeg klipper til en sjøl i kveld om jeg har tynt nok pakningspapp av riktig kvalitet.
                    Saken er at siste turen jeg hadde med denne så var alt i orden, eneste forklaring er at varm motor var tettere enn en kald og derfor at jeg ikke merket noe før nå. Men, uten tvil ikke bra at sylinderpakningen blåser etter en og en halv tank.. Motoren er så vidt innkjørt...

                    Click image for larger version

Name:	2013-03-08-17.51.29_web.jpg
Views:	1
Size:	27.6 KB
ID:	780301 Click image for larger version

Name:	2013-03-08-17.51.34_web.jpg
Views:	1
Size:	24.9 KB
ID:	780302
                    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                    Comment


                    • #11
                      hmmmm... ikke bra, kan ikke ha vært strammet til godt nok den vel. spørs om du bør huske å etterstramme etter å ha varmkjørt en tur. opp på starmoen i morra el?
                      Anders Fleischer
                      Elverum
                      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                      Comment


                      • #12
                        Planen var å prøve å komme opp en tur i morra tidlig, men det er fullt program fra midt på dagen og ut så jeg vet ikke om jeg rekker det enda..

                        Jeg dro etter sylinderskruene etter første tanken da jeg skiftet gass-stag, det er det som gjør det litt merkelig... Men, de satt rimelig løst når jeg skrudde av sylinderen. Så her blir det locktite ftw

                        Restene av originalpakningen var kriminell tynn, har faktisk ikke sett en så tynn pakning på en motor av denne størrelsen før. Vil heller kalle det en folie.
                        Jeg har fiberforsterket 0.5mm pakningspapir liggende, så jeg klipper en til når jeg har fått tegnet opp en kopi på CAD, greit å ha til senere

                        Går for å 'bruke' opp denne motoren og så senere gå for en 4-bolta motor neste gang, blir helt feil i mine øyne å ha kun 2 sylinderbolter, mulig jeg er old school hehe...
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #13
                          Rubys MBX6

                          Her er fruen MBX6 klar for sesongen med nye stickers, perlehvit med rosa som base.
                          Ble rimelig 'slick'. Ny hvit vinge er også bestilt, må jo kjøre løpet helt ut

                          Click image for larger version

Name:	Rubys MBX6 #1.jpg
Views:	1
Size:	28.5 KB
ID:	780338
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                          Comment


                          • #14
                            Kult!! dine biler er klare også eller? jeg har tatt påskeferie nå så jeg bør få litt tid til å gjøre ferdig mine iløpet av noen dager også
                            Anders Fleischer
                            Elverum
                            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                            Comment


                            • #15
                              Tja, mer eller mindre.
                              Er igjen sånne ting som stickers, lakk på noen biler, setup og slikt stort sett.
                              Rubys 'girly girly theme' Slash LCG settes sammen nå i øyeblikket. Den mangler stort sett dempertårn som er Out of Stock hos RCE.

                              Så ja, stort sett ferdig hehe.

                              Du var vel mer eller mindre ferdig med dine bilder du også?
                              Du manglet deler ikke sant?
                              Last edited by Bakstad; 20 March 2013, 16:13.
                              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X