Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sammenfatte brev/søknad til kommunen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sammenfatte brev/søknad til kommunen

Etter møte i dag med Tor Arne Morken fra Mo i Rana bydrift - Veiavdelingen fant vi ut at vi må danne en søknad hvor vi kan presentere hva vi ønsker slik at kommunen forstår omfanget. Møte varte i godt over en time, og Marius gjorde en flott jobb med å presentere våre visjoner.

Det virket som om Tor Arne virket interessert og tok oss på alvor. Man kan jo nevne at kommunen ikke hadde forstått tidligere omfanget på hva vi ønsker å skape. For å si det på spissen hadde de forespeilet seg at alt vi trengte var et "hjørne i et gammelt grustak" for å leke oss litt på.

Det Tor Arne skal gjøre er å bringe arealbehovet vårt videre til rette instanser, i tillegg til å informere dem litt om hva vi har sagt slik at de har litt informasjon. Merk at alt dette tar litt tid, da hver minste ting skal igjennom et helt byråkrati.

Vi må ha et møte asap for å sammenfatte en søknad/presentasjon til kommunen med følgende:

- Målgruppe (Jenter og gutter, alle aldere, tilretteleggelse for HC osv)
    - Arealbehov (Vi trenger en del plass)
    - Egnet plass (Her ligger selve nøkkelen)
    - Innlagt vann og kloakk
    - Strøm
    - Eksempel på andre baner i Norge og Norden (Slik at de får se gode eksempler)
    -Vise til andre kommuner som har slike tilbud
    - Nevne Servicefasiliteter
    - Arrangementer, konkurranser etc.
    - Få med flygutta?

Viktig å få med at det bør skje noe i Rana, og spesielt i Vika som bare er en grå flekk. Tor Arne nevnte å så i gress, som blir finere, og som stopper en del støv.

Kommunen stiller seg foreløpig veldig positiv, og det er bra! De synes at dette virker som et bra opplegg, også for dem som ikke driver med de vanlige sportene/idretten som fotball, håndball etc. Da møtet var over ble vi ønsket lykke til!
    Roy Christian H. 88' mod, Mo i Rana
    RC-ansvarlig ved Lekehjørnet Mo AS og nestleder i Arctic Circle RC Club.
    HPI Savage X 4.6 Big Block m/revers og HPI Sprint 2 Flux

Bare for å slenge inn... "flygutta" har allerede fått rimelig stort areal på alterneset..

Så tror det er vanskelig å få til noe i vika (ang. fly) siden plassen er dårlig egnet.
    Da ville jeg heller satset på hvordan mulighetene er på å samkjøre en RC-bil bane i samme område som flystripa skal utberedes !

bare et tips.

Comment

Originally posted by liteglow View Post
      Bare for å slenge inn... "flygutta" har allerede fått rimelig stort areal på alterneset..

Så tror det er vanskelig å få til noe i vika (ang. fly) siden plassen er dårlig egnet.
      Da ville jeg heller satset på hvordan mulighetene er på å samkjøre en RC-bil bane i samme område som flystripa skal utberedes !

bare et tips.
      Vi er klar over at de har fått noe på Altern, men rykter om dårlig oppmøte? Vi ønsker ikke å ha en så "usentral" plassering, så vi skal prøve å få til noe i vika i første omgang. Hadde vi fått til et samarbeid med dem hadde man kunne hatt felles fasiliteter, i tillegg til mer støtte til "samme sak".

Comment

Originally posted by rc-halv View Post
        Vi er klar over at de har fått noe på Altern, men rykter om dårlig oppmøte? Vi ønsker ikke å ha en så "usentral" plassering, så vi skal prøve å få til noe i vika i første omgang. Hadde vi fått til et samarbeid med dem hadde man kunne hatt felles fasiliteter, i tillegg til mer støtte til "samme sak".
        Oppmøte vet jeg ikke så mye om.. siden det enda ikke er starta så kan det vel ikke være noe oppmøte enda

Men skal si meg enig om at en mere lokal plassering er jo det aller beste.
        Selv kjører jeg både fly og helikopter, og når jeg flyr så gjør jeg ret RETT over hustaket der jeg bor

Det samme gjelder bil..
        Men naboen klaga litt ironisk på at det er 30sone i gata hvor jeg bor hehe.
        Og RC bilen holder ca 100kmh

Dessuten er det kjipt å kolidere i diverse ting som skader bilen..

Så jeg er possetiv til en bane i Vika.
        Har nok desverre ikke så my tid til møter osv slikt.
        Men om det er noe jeg kan bidra med så stiller jeg opp

Comment

Oppmøte vet jeg ikke så mye om.. siden det enda ikke er starta så kan det vel ikke være noe oppmøte enda

Men skal si meg enig om at en mere lokal plassering er jo det aller beste.
          Selv kjører jeg både fly og helikopter, og når jeg flyr så gjør jeg ret RETT over hustaket der jeg bor

Det samme gjelder bil..
          Men naboen klaga litt ironisk på at det er 30sone i gata hvor jeg bor hehe.
          Og RC bilen holder ca 100kmh

Dessuten er det kjipt å kolidere i diverse ting som skader bilen..

Så jeg er possetiv til en bane i Vika.
          Har nok desverre ikke så my tid til møter osv slikt.
          Men om det er noe jeg kan bidra med så stiller jeg opp

ja bli med i vår klubb og spre rykte om ett godt forsjøk på en synsyk bane i vika..... vi har en god holdning til prosjektet å vi starter klubben i rett tid..... vi trenger bære ivrige medlemer som vil flyge å kjøre rc på grus å asfalt å ha det morro på en låvlydig måte
          vis vi får en del av området så skal jeg donere bort mit verksted til prosjektet det er en 66Kvadrat 3 meter til tak.
          Taket er så sterkt att man kan lagre en hjulaster på taket så det kommer til å bli en perfekt kjøreplatform.......
          Marius Ranen 28år
          kjører FG monster jeep snart 4wd

Comment

har leita frem en masse linker og adresser samt noen telefon nr som vi må ringe i morgen....... snakket med ole martin å han sa han hadd syko bra nett heime og kjerringa hans sku årn den beste kaffen i verden hehe neida men vi vart eni i at vi sku avtal i morra formidag så kan begynne planlegge med en gang..... vi må sitt inne med så mye info som hoved muli å det skal ikke være noen spørsmål ubesvart hær....
            alt skal være en selvfølge som at dem inser att det var jo akurat det hær Mo i Rana træng att dem ikke har skjønt det da hallo
            Marius Ranen 28år
            kjører FG monster jeep snart 4wd

Comment

Originally posted by driftking1 View Post
              har leita frem en masse linker og adresser samt noen telefon nr som vi må ringe i morgen....... snakket med ole martin å han sa han hadd syko bra nett heime og kjerringa hans sku årn den beste kaffen i verden hehe neida men vi vart eni i at vi sku avtal i morra formidag så kan begynne planlegge med en gang..... vi må sitt inne med så mye info som hoved muli å det skal ikke være noen spørsmål ubesvart hær....
              alt skal være en selvfølge som at dem inser att det var jo akurat det hær Mo i Rana træng att dem ikke har skjønt det da hallo
              Ang. å starte klubb så er det endel regler.
              Man må melde seg inn i brønnøysund registeret som en klubb.
              Man må ha en Klubbleder, klubbansvarlig, økonomiansvarlig, nestleder osv..
              tror man må være minumum 5-6 i styret osv..
              Slike detaljer finner man på siden til brønnøyregisteret

Ang brev til søknad om midler\plass, så kanskje det kan være en ide å få noen som sitter i "komunen" til å formulere det ?
              Eventuelt kanskje få noen kjente fjes til å signere brevet som et possetivt forslag, desto flere signaturer desto lettere å få gjennomslag.

Husk å få med at dette skaper et possetivt miljø for ungdom i Rana
              Alt som gjelder ungdom og velferd liker komunene godt hehe..

det var mine tips...

Comment

ja den biten er viktig, man må nesten smøre på å sleike fram de punkta som kommunen liker!!!

kommer aldri til å glemme da ham morken nevnte det hoppanlegget:P

Comment

Ang. å starte klubb så er det endel regler.
                  Man må melde seg inn i brønnøysund registeret som en klubb.
                  Man må ha en Klubbleder, klubbansvarlig, økonomiansvarlig, nestleder osv..
                  tror man må være minumum 5-6 i styret osv..
                  Slike detaljer finner man på siden til brønnøyregisteret

Husk å få med at dette skaper et possetivt miljø for ungdom i Rana
                  Alt som gjelder ungdom og velferd liker komunene godt hehe..

det var mine tips...
                  Dette vet vi allerede Se møtereferat fra forrige møte! Måten vi presenterte det kommunen nå sist var nettopp det du nevner om positivt miljø. Dette er de veldig enig i, men det er klart vi skal få dette veldig tydelig frem i søknaden/brevet.

Ang brev til søknad om midler\plass, så kanskje det kan være en ide å få noen som sitter i "komunen" til å formulere det ?
                  Eventuelt kanskje få noen kjente fjes til å signere brevet som et possetivt forslag, desto flere signaturer desto lettere å få gjennomslag.
                  Den var ikke så dum. Takk for tips! Du må bare møte opp på møtene vi har!

Comment

ettersom roy er den flinkeste til å skrive... så veit vi hvem som får den jobben men vi er der og hjelper deg<3 hehe

Comment

Hei!
                      Til orientering!
                      Jeg har hatt et møte med en engasjert gjeng som har et brennende ønske om å få etablert en bane for å kjøre radiostyrte biler på. Området i Ranenget blir for smått i fht. det de ser for seg. Her snakkes det om en asfaltbane og en grusbane, begge med en lengde på ca 300 meter. Noe som iflg. dem vil kreve 2 x 50m x 60m = 6.000kvm (forbehold om at det ble en null for mye...). I tillegg areal for kjørerampe i ca 2 - 3 metershøyde med utsikt over hele baneområdet, plassert mellom banene, og et depot-område. Videre plass for asfaltert flystripe for radiostyrte fly etc. Et lite servicebygg med toaletter (også for HC) med mulighet for litt kafèdrift. Får man tilgang på et egnet område, så ønsker de også samarbeide med folk som interesserer seg for BMX-sykling.

Målgruppe er folk i alle aldere, men kanskje primært å få opp et tilbud til ungdom i alderen 13 - 19 år. Ikke alle er interessert i fotball eller annen idrett.....

Plasseringsmessig er et mest mulig sentrumsnært anlegg ønskelig, da dette gjerne er folk som ennå ikke har førerkort. Evt. må det være et kollektivtilbud som gjør anlegget lett tilgjengelig.

De viser i denne sammenhengen til Bodø, som visst nok har fått etablert et supert anlegg like utenfor byen.
                      Dette er et tilbud som ikke finnes i Mo i Rana i dag.

I følge dem selv, så ville et område på Vikaleira, opp i mot jernbaneovergangen, kunne vært et helt ideelt område for denne type etablering.

Jeg sa at dette området trolig er regulert til et eller annet formål, men at det vil andre i kommunen kunne svare på.

Jeg bad dem sette opp et brev med skisser, blider av lignende anlegg, og sende det til kommunen, så vil vi kunne vurdere dette med mulige arealer på et bedre grunnlag.

Mvh
                      Tor Arne

Comment

Originally posted by rc-vekter View Post
                        ettersom roy er den flinkeste til å skrive... så veit vi hvem som får den jobben men vi er der og hjelper deg<3 hehe
                        Hehe, den jobben tar jeg ja. Når blir det møte forresten? I dag tror jeg auditoriet er ledig, så vi kan evt. bruke skolen, og gå bort fra Linux-maskinene har også et Mac-rom om ønskelig. Og jeg har mye sykere linje på skolen enn Ole M. har. Til orientering ^^ <3

Originally posted by rc-vekter View Post
                        Hei!
                        Til orientering!
                        Jeg har hatt et møte med en engasjert gjeng som har et brennende ønske om å få etablert en bane for å kjøre radiostyrte biler på. Området i Ranenget blir for smått i fht. det de ser for seg. Her snakkes det om en asfaltbane og en grusbane, begge med en lengde på ca 300 meter. Noe som iflg. dem vil kreve 2 x 50m x 60m = 6.000kvm (forbehold om at det ble en null for mye...). I tillegg areal for kjørerampe i ca 2 - 3 metershøyde med utsikt over hele baneområdet, plassert mellom banene, og et depot-område. Videre plass for asfaltert flystripe for radiostyrte fly etc. Et lite servicebygg med toaletter (også for HC) med mulighet for litt kafèdrift. Får man tilgang på et egnet område, så ønsker de også samarbeide med folk som interesserer seg for BMX-sykling.

Målgruppe er folk i alle aldere, men kanskje primært å få opp et tilbud til ungdom i alderen 13 - 19 år. Ikke alle er interessert i fotball eller annen idrett.....

Plasseringsmessig er et mest mulig sentrumsnært anlegg ønskelig, da dette gjerne er folk som ennå ikke har førerkort. Evt. må det være et kollektivtilbud som gjør anlegget lett tilgjengelig.

De viser i denne sammenhengen til Bodø, som visst nok har fått etablert et supert anlegg like utenfor byen.
                        Dette er et tilbud som ikke finnes i Mo i Rana i dag.

I følge dem selv, så ville et område på Vikaleira, opp i mot jernbaneovergangen, kunne vært et helt ideelt område for denne type etablering.

Jeg sa at dette området trolig er regulert til et eller annet formål, men at det vil andre i kommunen kunne svare på.

Jeg bad dem sette opp et brev med skisser, blider av lignende anlegg, og sende det til kommunen, så vil vi kunne vurdere dette med mulige arealer på et bedre grunnlag.

Mvh
                        Tor Arne
                        Supert! Virker som om at vi blir tatt seriøst!

Comment

har du IKKE det!!!!!!! jeg jobber på domus til klokka 7

så vi kan vell møtes der i 7 tia??

Comment

@ my school?

Comment

yeah!! ingen som forstyrrer oss der i nattens mørke(a)

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X